Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 18:45
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.

Jag har en önskedröm om att brutalt banka skiten ur en jubel idiot.. Har du någon som helst önskan om att bli sönder slagen (vilket jag tror du har) så plz pm mig så kanske vi kan sätta upp en dejt? Lite vett vill du säkert ha ;P

OBS inget hot, se det mer som en dominomatrix inbjudan
__________________
Senast redigerad av Chilledippen 2022-04-30 kl. 18:48.
Citera
2022-04-30, 18:46
  #134
Medlem
Laddjulias avatar
Varför är ni alla så jävla fula? Är det där ni hittar samhörigheten?
Citera
2022-04-30, 18:49
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
En mycket viktig bakgrund är ansvaret för den kris vi nu är i. De historiska utsläppen har ju byggt vårat välstånd. EU och USA står för 75% av världens C02 utsläpp. Medans Asien, alltså Kina Indien osv står för 8%. Det perspektivet ligger till grund för att vi måste ställa om här. Vi är rika och vi kan göra det. Men vi lever gulliga netflix indränkta liv som får oss att inte se den kris vi skapat. (trots att vi redan nu ser extremväder som årligen lamslår delar av Sverige). Därför behövs XR, för att få folk att vakna ur sina bubblor och kräva ansvar av politiker och storföretag. Att skuldbelägga individer är helt emot det vi står för.

Dina siffror är så fel att man nästan blir mörkrädd, läs och lär . När man är så ute och cyklar med så grundläggande data så är det svårt att ta dig på allvar med något annat du skriver och påstår.
Citera
2022-04-30, 19:01
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Att göra återvinningsbara vindkraftsplanerna finns redan teknik för, så det är inte ett problem, bara kostnadsfråga.

Visst kan man bygga kärnkraftverk som producerar mindre avfall och det är till stor del återvinningsbar, så kan det vara en idé. Men jag har inte hört att den tekniken redan finns, och frågan är, hur många år/decennier tar det att få fram några sånna kärnkraftverk?

Så då ska vi strunta i att forska/satsa på sådan teknik för att den kanske ligger 10-20 år bort eller hur ska jag tolka din frågeställning ?

Du ser inga problem med alla mikroplaster som frigörs från turbinbladen som är av betydande mängd och är de nya bättre i det avseendet ?

Fråga till TS då jag inte formulerade mig nog tydligt kommer ni att demonstera utan för Ukrainska och USA ambasader och Riksdag/Regeringen för att visa erat missnöje med kriget som har betydande miljöpåverkan och slukar miljarders miljarder som hade kunnat användas i klimatsatsningar i stället ?
För jag antar att det var det missnöjet ni visade utanför Ryska ambasaden, allternativt vädjade till Ryssland/Putin att genast stänga av gasen och oljan till EU ?
Citera
2022-04-30, 19:03
  #137
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.
Även fast man inte kan tro det så håller jag med och lever efter liknande principer.
Jag tycker dock att gå den rätta vägen är genom tillgängligt system.

Är det inte dags att ni/vi blir representerade i riksdagen?
Citera
2022-04-30, 19:40
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Politiker gör ju i stort sett ingenting för att tackla klimathotet.
Vi misslyckas med alla miljömål och utsläppen fortsätter att öka.

Civil olydnad har historiskt varit den taktik som fungerat just för att nå stor samhällsförändring.
Vår agenda vilar på forskning. IPCCs rapport är urvattnad och politiskt formulerad för att inte skapa panik. Vilket innebär att de är försiktiga. Men ser man på rapporten från 1990 har den fått fullträff i sin prediktion av medeltemperaturen.

Tror de flesta testat politik eller redan är engagerade. Men det är inte där förändring kommer ske. Politiker har 4 års perspektiv och klarar inte att tackla problem av den här magnituden.


Vilken rapport? De jag sett från sent 80 tal till 2000, har alla hävdat att det skall vara 5-10 grader varmare nu än vad det faktiskt är. Det är ju faktiskt kallare nu än vad det varit i genomsnitt under de senaste 8000 åren. Dvs perioden efter senaste istiden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medelt...Variations.png
Citera
2022-04-30, 19:45
  #139
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Vad pratar du om för sekt?

Det jag skrev baserar jag på vad forskningen har att säga om klimatförändringarna. Har du en dramatiskt skiftande åsikt så kan det vara bra att ta en paus från Infowars eller vad för skräpmedia du konsumerar och ta och läsa en bok.

Din sekt. Din sekt gillar ”forskningen”. Alltid i bestämd form. Den ”forskningen” som eldar på er lilla lägereld. När ni är klara med det hoppar ni på motpartens förmåga att söka information. Strax därpå utbildningsnivån.

Kjamizz.
Citera
2022-04-30, 19:47
  #140
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
klimatklockan har tickat på länge nu. Samtidigt är asiatiska länder de värsta miljöförstörarna.

1900-talet var det soapbox-talarnas tid. 2000-talet har de flyttat till internet.
Även om XR har kapat tiden till åtta år ryms det ändå många gillen.
Citera
2022-04-30, 19:51
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErisFnord
Har skummat lite av inläggen här på flashback och sett att man har ganska dålig koll på vad XR sysslar med. Varför vi gör det vi gör och hur. Speciellt eftersom vi kommer synas fler gånger under detta år.

Jag är ganska insatt och svarar gärna på era frågor.

Jag har väl kanske en liten agenda att lyfta några perspektiv. Men ska försöka hålla mig till att svara på era förhoppningsvis seriösa frågor.


Jag vill bara säga att jag gillar det ni gör. De som klagar är egoister. Folk kör sina bilar fast de lika gärna kunnat gå eller cykla eller åka kommunalt, och tyvärr bryr de flesta sig inte nämnvärt om miljön. Jag har inga barn men bryr mig ändå.
Citera
2022-04-30, 19:56
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styxico
Vilken rapport? De jag sett från sent 80 tal till 2000, har alla hävdat att det skall vara 5-10 grader varmare nu än vad det faktiskt är. Det är ju faktiskt kallare nu än vad det varit i genomsnitt under de senaste 8000 åren. Dvs perioden efter senaste istiden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medelt...Variations.png

Exakt.

Enligt Sveriges ledande miljötaliban skulle barn som växer upp idag inte känna till vad snö är för något, Vasaloppet ha upphört osv (detta sa han 2005 nånstans)
Citera
2022-04-30, 20:08
  #143
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag vill bara säga att jag gillar det ni gör. De som klagar är egoister. Folk kör sina bilar fast de lika gärna kunnat gå eller cykla eller åka kommunalt, och tyvärr bryr de flesta sig inte nämnvärt om miljön. Jag har inga barn men bryr mig ändå.
Kort fråga. Vad tror du händer om samtliga på måndag, som klarar av att ta sig till jobbet kommunalt, gör det?

Märk väl att kollektivtrafiken är dimensionerad för dagens trafikanter.
Citera
2022-04-30, 20:10
  #144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag vill bara säga att jag gillar det ni gör. De som klagar är egoister. Folk kör sina bilar fast de lika gärna kunnat gå eller cykla eller åka kommunalt, och tyvärr bryr de flesta sig inte nämnvärt om miljön. Jag har inga barn men bryr mig ändå.

Jag cyklar 10km enkel till jobbet några dagar i veckan, och frugan kör elbil till sitt jobb.

Kompenserar det genom att köra hoj på sommaren, och ska snart köpa en amerikansk muskelbil också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in