2022-05-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Med andra ord, totalt värdelöst.
  1. opålitliga representanter
  2. inte mina representanter
  3. 4års väntan för att kunna påverka ytterst, ytterst lite.

Finns ju egentligen bara ett part att rösta på Direkt demokraterna
Det är val om fyra månader, rösta på vad du vill men klaga inte. Många saknar den rätten.
Citera
2022-05-12, 17:45
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vilket lagrum syftar du på, kamrat?
Svenska krigslagar, läs på om desertörer.
I krig kanske dina från sprungna vänner vid fronten agerar domstol. Vem vet, vem kan reda ut?
Citera
2022-05-12, 17:47
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är val om fyra månader, rösta på vad du vill men klaga inte. Många saknar den rätten.

Klart jag måste klaga! Dagens styrelseskick är åt helvete.

Så jävla trött på att lyssna på dessa pajaser till politiker som egentligen skiter i vad folket tycker.
Citera
2022-05-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Klart jag måste klaga! Dagens styrelseskick är åt helvete.

Så jävla trött på att lyssna på dessa pajaser till politiker som egentligen skiter i vad folket tycker.
Om folk inte vill ha politikerna så är det bara att rösta bort dem. Ditt problem är väl egentligen att du tillhör en minoritet?
Citera
2022-05-12, 17:55
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Om folk inte vill ha politikerna så är det bara att rösta bort dem. Ditt problem är väl egentligen att du tillhör en minoritet?

Ja, precis

Folk i allmänhet är som skock får som låter sig vallas in i fållorna av de styrande politikerna.

Förändring sker tyvärr oftast långsamt vad gäller den politiska arenan.
Citera
2022-05-12, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpoke
Och då blir det hela väldigt ironiskt eftersom att dessa snack om att gå med i NATO inte hade hänt om inte Ryssland hade invaderat Ukraina. Dom är inte särskilt taktiska där borta i öst.
Undrar om det inte hade hänt ändå, för enligt försvaret så är vi ju praktiskt taget med i Nato redan.
Det kanske hade varit planerat länge att det skulle bli men inte riktigt när, och nu fick dom ju chansen att övertyga alla nej sägare, och till och med försvarsministern ändrade ju sig.
Citera
2022-05-12, 18:08
Medlem
Hursomhelstings avatar
Problemet med att vi går in i NATO och att jag tänker då särskilt på Finland är den att vi där levererar Putin exakt det vad Putin vill ha.

Ett neutralt och vänligt sinnat land är svårt att hitta skäl för till att angripa.

Ryssland kan komma till att öppna en andra front, jag tror bergfast att Ryssland har kapacitet till att hålla två fronter igång samtidigt, var det smarta i ett sådant drag ligger ja att det tillhör den högre skolan.
Citera
2022-05-12, 18:14
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Du behöver tagga ner och gå och äta mammas middag.
För att förtydliga.
Om du är i min stritsgrupp och du flyr, inte följer order. Det sista du gör är att känna smaken av jord.
Sen får jag dikta ihop en rapport till mina överordnade, om jag lever. Krig är inte som fred.
Citera
2022-05-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
För att förtydliga.
Om du är i min stritsgrupp och du flyr, inte följer order. Det sista du gör är att känna smaken av jord.
Sen får jag dikta ihop en rapport till mina överordnade, om jag lever. Krig är inte som fred.

"han gjorde sitt bästa och visade sig tapper mot dom ryska anfallen. jag önskar jag hade mer som han i min grupp mot dom hemska ryska soldaterna som nu förstör vårt land. han var en hjälte och vi ska hedra honom som en" rapporten man skriver efter man skjuter ner en som flyr. i krig har man inte tid att försöka stoppa dom eller nåt sånt. ett skot och sen snabbt fokusera på något viktigare.
Citera
2022-05-12, 18:26
Medlem
Citat:
För att förtydliga.
Sluta spela TV-spel och ta en promenad och se lite hockey efteråt. Då kommer du att må bättre sen.
Citera
2022-05-12, 18:26
Avstängd
Citat:
Svenska krigslagar, läs på om desertörer.
I krig kanske dina från sprungna vänner vid fronten agerar domstol. Vem vet, vem kan reda ut?

Vad pratar du om, rysstroll?
När vi gör med i Nato kommer inte RySSland våga attackera Sverige.
Citera
2022-05-12, 18:32
Medlem
kpreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanlad
"han gjorde sitt bästa och visade sig tapper mot dom ryska anfallen. jag önskar jag hade mer som han i min grupp mot dom hemska ryska soldaterna som nu förstör vårt land. han var en hjälte och vi ska hedra honom som en" rapporten man skriver efter man skjuter ner en som flyr. i krig har man inte tid att försöka stoppa dom eller nåt sånt. ett skot och sen snabbt fokusera på något viktigare.

Skrivit mer... Han var duktig som den på att springa bakåt i leden. Man kunde alltid lita på att han höll våra ryggar fria. Tyvärr föll han för grupp "trycket" eller mer för snällt trycket på kaptens Ak5a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in