2022-05-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jadu, vi fr vl se vart det tar vgen den nrmaste veckan, men frutom alla lgbegvade inlgg s finns det fler indikationer som tyder p att vi str infr en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte kper.

Elon lste finansieringen av Twitter, s vi kan nog glmma margin calls p honom iallafall.

Runt 500 r jag kpare, beroende p hur mina andra bevakningar ser ut
Citera
2022-05-12, 20:02
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jadu, vi fr vl se vart det tar vgen den nrmaste veckan, men frutom alla lgbegvade inlgg s finns det fler indikationer som tyder p att vi str infr en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte kper.

Elon lste finansieringen av Twitter, s vi kan nog glmma margin calls p honom iallafall.

Intressant, vilka indikatorer d tnker du?

Hur tror du att fljande fakta pverkar vrderingen av TSLA.
1) Elon har nu sagt att FSD som folk tnkt sig inte blir av.
2) Detta innebr, ingen GAI, allts ingen robot
3) ingen robotaxi.
4) fabrikerna r hrt optimerade p en model av bil. Allts ingen Cybertruck, Semi truck, roadster eller annat kul.

Detta har varit knt lnge, men nr Elon nu sger det rakt ut borde ven musketrerna brja ta in det.

Sjlv tror jag inte p ngon lngvarig rekyl, kanske att aktien ligger och svajar lite runt 600-650 en stund fr att sedan dimpa till under hundringen nr ovan fakta r klart fr alla.
Citera
2022-05-12, 20:16
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig

3) ingen robotaxi.
4) fabrikerna r hrt optimerade p en model av bil. Allts ingen Cybertruck, Semi truck, roadster eller annat kul.

Detta har varit knt lnge, men nr Elon nu sger det rakt ut borde ven musketrerna brja ta in det.

Sjlv tror jag inte p ngon lngvarig rekyl, kanske att aktien ligger och svajar lite runt 600-650 en stund fr att sedan dimpa till under hundringen nr ovan fakta r klart fr alla.
Haha allts vart fr du din information ifrn?
Citera
2022-05-12, 20:27
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig

3) ingen robotaxi.

Klla p det?
Citera
2022-05-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Haha allts vart fr du din information ifrn?

Det r du som inte kollar p det med ett nyktert ga, det r brutalt uppenbart att Elon frsker backtracka sina lovord kring FSD, ex p konferensen i maj dr han sa vi har aldrig lovat att man NGONSIN kommer kunna anvnda FSD/AP utan att behva koncentrera sig p vgen fast han flertalet gnger sagt att man om x mnader kommer kunna sova i bilen. Deras huvudman fr AI (karpathy) r p en mnader lng paus? Ifrn Tesla. Folk i industrin sger att han har haft intervjuer p andra stllen.

ven de strsta av fanboys brjar tappa hoppet p FSD, och kan ge dig en liten hint. Klarar inte tesla att skapa en FSD som nd har ett limiterat frihetsgrader s r GAI mnga r ivg, och finns inget som talar fr att Tesla ska leda det. Alphabet ligger ljusr fre Tesla inom AI.

Cybertrucken lovades billigt fr att undercutta marknaden. Bilen som visades upp till priserna som lovades kommer aldrig levereras, du kan quota mig p det. Kommer aldrig ske.

Du fr grna ge dina motargument men knns ganska glasklart
Citera
2022-05-12, 20:50
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det r du som inte kollar p det med ett nyktert ga, det r brutalt uppenbart att Elon frsker backtracka sina lovord kring FSD, ex p konferensen i maj dr han sa vi har aldrig lovat att man NGONSIN kommer kunna anvnda FSD/AP utan att behva koncentrera sig p vgen fast han flertalet gnger sagt att man om x mnader kommer kunna sova i bilen. Deras huvudman fr AI (karpathy) r p en mnader lng paus? Ifrn Tesla. Folk i industrin sger att han har haft intervjuer p andra stllen.

ven de strsta av fanboys brjar tappa hoppet p FSD, och kan ge dig en liten hint. Klarar inte tesla att skapa en FSD som nd har ett limiterat frihetsgrader s r GAI mnga r ivg, och finns inget som talar fr att Tesla ska leda det. Alphabet ligger ljusr fre Tesla inom AI.

Cybertrucken lovades billigt fr att undercutta marknaden. Bilen som visades upp till priserna som lovades kommer aldrig levereras, du kan quota mig p det. Kommer aldrig ske.

Du fr grna ge dina motargument men knns ganska glasklart
Du skriver bara en massa svammel. Elon har aldrig sagt ngot sdant. Jag vet fr jag lyssnade p hela intervjun.
Cybertrucken kommer 2023 herregud sluta grina om den.
Citera
2022-05-12, 20:54
Medlem
Citat:
Du skriver bara en massa svammel. Elon har aldrig sagt ngot sdant. Jag vet fr jag lyssnade p hela intervjun.
Cybertrucken kommer 2023 herregud sluta grina om den.

Du r delusional p en helt ny niv. Vad r detta d?
https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Eller detta https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Detta r CGI d? Hur fan kan du sga att han inte sagt det
Citera
2022-05-12, 21:00
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Du r delusional p en helt ny niv. Vad r detta d?
https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Eller detta https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Detta r CGI d? Hur fan kan du sga att han inte sagt det
Wow, du r fan dummare n jag trodde, och jag trodde redan du var en idiot.
Din patetiska lnk r en video med massa klipp i andra sammanhang. Elon har inte backtrackat ett skit. Han pstr fortfarande att du kommer kunna sova i bilen nr robottaxi kommer.
Hur fan kan du ens uttala dig nr du inte ens lyssnade p intervjun? Du lt dig luras av ett grovt vinklat twitterklipp. Herregud allts
Citera
2022-05-12, 21:28
Medlem
Citat:
Wow, du r fan dummare n jag trodde, och jag trodde redan du var en idiot.
Din patetiska lnk r en video med massa klipp i andra sammanhang. Elon har inte backtrackat ett skit. Han pstr fortfarande att du kommer kunna sova i bilen nr robottaxi kommer.
Hur fan kan du ens uttala dig nr du inte ens lyssnade p intervjun? Du lt dig luras av ett grovt vinklat twitterklipp. Herregud allts

Hahaha han sger ju rtt ut att jag har aldrig lovat att man inte kommer behva koncentrera sig bakom ratten med FSD fast han klart och tydligt lovat det varje r sedan 2016. Du lter sig luras av, jag vet inte ens vad.
Citera
2022-05-12, 21:37
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Hahaha han sger ju rtt ut att jag har aldrig lovat att man inte kommer behva koncentrera sig bakom ratten med FSD fast han klart och tydligt lovat det varje r sedan 2016. Du lter sig luras av, jag vet inte ens vad.
Suck.. Du kommer inte frst om du inte lyssnar p intervjun. Elon gav ett bra svar till en extremt dryg frga.
https://youtu.be/2cNLh1gfQIk
22 min in.
Efter att du lyssnat p vad Elon faktiskt sger s hoppas jag att du erknner ditt fel hr. Det r tyvrr du som blivit lurad.
Citera
2022-05-12, 23:02
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Suck.. Du kommer inte frst om du inte lyssnar p intervjun. Elon gav ett bra svar till en extremt dryg frga.
https://youtu.be/2cNLh1gfQIk
22 min in.
Efter att du lyssnat p vad Elon faktiskt sger s hoppas jag att du erknner ditt fel hr. Det r tyvrr du som blivit lurad.

Vi behver inte vnta jttelnge innan det visar sig exakt hur stort stolpskott man r nr man anvnder TeslaQ som nyhetsklla. Skall bli kul att pminna dem. FSD r ju i princip redan lst.
Citera
2022-05-13, 01:19
Medlem
raskenss avatar
Nedfrsbacke 728USD. Vad r det som hnder? Har musk Tiwittrat ntt sonnande igen.

Ja misstnker hans kp av Twitter r en del i Teslastrategin fr att marknadsfra hans produkter. Kpet gr p reklamkontot inte direkt s klart men indirekt via hans bonussystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in