2022-05-14, 08:51
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Saker har blivit smre, finns mnga orsaker till det.

Det dr andra r bara BS. Sverige r idag ett skattparadis fr investerare samtidigt som skattepengar rinner ut i stora floder till vinstdrivande fretag.
Nej. Orsaken r invandringen.

Nej, det r inte BS. Sverige r inget skatteparadis, vem har lurat i dig det?? Fretag vill inte etablera sig i Sverige pga kriminalitet och frsmring. D lgger de hellre sina fretag i bttre lnder. Fr det r mnga lnder idag som r bde bttre och tryggare. Varfr? Pga invandringen.
Citera
2022-05-14, 08:56
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Nej. Orsaken r invandringen.

Nej, det r inte BS. Sverige r inget skatteparadis, vem har lurat i dig det?? Fretag vill inte etablera sig i Sverige pga kriminalitet och frsmring. D lgger de hellre sina fretag i bttre lnder. Fr det r mnga lnder idag som r bde bttre och tryggare. Varfr? Pga invandringen.

Fel.

Jo.
Citera
2022-05-14, 08:58
Medlem
Citat:
Har inte omfrdelning som skett att rikare blivit rikare och fattigare blivit fattigare pverkat mer?
N det som har hnt r att man tryckt in strre antal fattiga i landet. Finns barn som inte fr annat n lunchen i skolan i Alby osv. Mste dela med 7 syskon osv .
Citera
2022-05-14, 09:00
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
N det som har hnt r att man tryckt in strre antal fattiga i landet. Finns barn som inte fr annat n lunchen i skolan i Alby osv. Mste dela med 7 syskon osv .

Nej, att dom rikaste blivit rikare p bekostnad av samhllet r se vedertaget att det skrivits bcker om det.

Brja ls bcker s har du mindre fel i framtiden.
Citera
2022-05-14, 09:01
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Fel.

Jo.
Du r antagligen en invandrare sjlv eller vldigt ung. Du vet inte hur Sverige drastiskt har ndrats och allt hnder i takt med invandringen. Alla omrden som invandrare bostter sig i blir dliga sk no-go zoner. Det gller inte bara lokalt utan fr hela Sverige. De kostar oss massor av pengar som hade kunnat lggas p annat - som frr lades p annat. Idag har vi "naiva som inte ser det komma" till politiker som inte utvisar dem s vansinnet fortstter och blir bara vrre.

Men du fr grna skriva vad "annat" som gjort att Sverige s drastiskt har gtt frn ett av vrldens mest trygga land till vldtktslandet i hela Europa.
Citera
2022-05-14, 09:05
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Du r antagligen en invandrare sjlv eller vldigt ung. Du vet inte hur Sverige drastiskt har ndrats och allt hnder i takt med invandringen. Alla omrden som invandrare bostter sig i blir dliga sk no-go zoner. Det gller inte bara lokalt utan fr hela Sverige. De kostar oss massor av pengar som hade kunnat lggas p annat - som frr lades p annat. Idag har vi "naiva som inte ser det komma" till politiker som inte utvisar dem s vansinnet fortstter och blir bara vrre.

Men du fr grna skriva vad "annat" som gjort att Sverige s drastiskt har gtt frn ett av vrldens mest trygga land till vldtktslandet i hela Europa.

Svenska, fr gammal fr FB. Var redan bra mogen nr en journalist myntade "no go zoner" eftersom MS r lika duktig p att lsa rappter som er vriga.

Dina inlgg r lika svaga som vriga, det rcker s.
Frvntar mig inte att du ska frst situationen eller varfr Sverige r dr det r. Du kommer gapa "invandring" tills du blir bl.

Rid.
Citera
2022-05-14, 09:13
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Svenska, fr gammal fr FB. Var redan bra mogen nr en journalist myntade "no go zoner" eftersom MS r lika duktig p att lsa rappter som er vriga.

Dina inlgg r lika svaga som vriga, det rcker s.
Frvntar mig inte att du ska frst situationen eller varfr Sverige r dr det r. Du kommer gapa "invandring" tills du blir bl.

Rid.
Ah du r en batikhxa (finns inget annat namn s ta inte illa upp) och du har SJLVKLART inte ETT ENDA motargument. Om mitt inlgg var s svagt borde det vara ltt att svara p det. Men du har inte ett enda exempel p vad som gjort Sverige pltsligt bytt kurs t helt fel hll.
Citera
2022-05-14, 09:13
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Fel.

Jo.
Som ngon annan skrev; du r antingen invandrare sjlv eller vldigt ung. Fr att du hver ur dig de mest dumma sakerna jag lst i den hr trden.

Som grdde p moset pstr du att Sverige r ett skatteparadis fr fretag!

Det r illa nr man inte vet om du har en agenda och r extremt partisk, eller om du bara saknar livserfarenhet och logiskt tnkande. I vilket fall, s framstr du som en idiot.
Citera
2022-05-14, 09:15
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Som ngon annan skrev; du r antingen invandrare sjlv eller vldigt ung. Fr att du hver ur dig de mest dumma sakerna jag lst i den hr trden.

Som grdde p moset pstr du att Sverige r ett skatteparadis fr fretag!

Det r illa nr man inte vet om du har en agenda och r extremt partisk, eller om du bara saknar livserfarenhet och logiskt tnkande. I vilket fall, s framstr du som en idiot.

Du skulle lst mitt svar p det inlgget s hade du sparat in din tid och inte slsat min.

Rid.
Citera
2022-05-14, 09:26
Medlem
Citat:
Nej, att dom rikaste blivit rikare p bekostnad av samhllet r se vedertaget att det skrivits bcker om det.

Brja ls bcker s har du mindre fel i framtiden.
Jag bjuder grna in dig till frorten. terigen lever du frmodligen i den goda delen av Sverige. Fattiga som skapar mnga barn genererar mera fattiga.

Samt om du kan inte bara xraxa ur dig "det hr skrivits bcker om det " det r s eljest. Hnvisa tminstone till vilka bcker.
Tror att flera blivit rikare men inte p bekostnad av samhllet
Citera
2022-05-14, 09:33
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Jag bjuder grna in dig till frorten. terigen lever du frmodligen i den goda delen av Sverige. Fattiga som skapar mnga barn genererar mera fattiga.

Samt om du kan inte bara xraxa ur dig "det hr skrivits bcker om det " det r s eljest. Hnvisa tminstone till vilka bcker.
Tror att flera blivit rikare men inte p bekostnad av samhllet

Bor i skogen just nu men bott bla p/i Hisingen/Angered. r arbetarklass och aldrig varit priviligerad mellanklass och aldrig varit rik. Som tur r lever vi i den tiden d det finns bibliotek/internett s har inte hmmat mig nmnvrt. Men du gr som mnga andra och gr antaganden. Har under min period hr blivit kallad bde invandrare, hger, vnster och kvinna. Dvs dom jag sagt emot tror per auto att jag tillhr gruppen dom motstter sig.

"Giriga Sverige" r nog senast i raden.
Citera
2022-05-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ja det r komplex, speciellt nr det inte finns ngot tydligt sammband.

Antal invandrare som jobbar + antal invandrare som driver fretag + antal invandrare som konsumerar - kostnad fr bidrag - samhllskostnader (kopplat till invandringen)

Ganska orimligt att tnka sig att det kostar mer n vad det smakar om man inte vljer att rkna selektivt vilket mnga invadrarkritiska gr fr att f ngot argument fr det.
Jag lskar personer som dig. Som bara ngar p, helt vansinnigt. Visst. Kanske r det nn som brjar tnka att det r nog ganska bra det hr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in