2022-05-14, 10:31
Medlem
Det r inte invandrare som r problemet. Det r vissa invandrargrupper som r problemet. Araber och somalier borde frbjudas i civiliserade samhllen. De borde skickas hem.
Citera
2022-05-14, 10:42
Medlem
Om alla vore miljardrer i Sverige s skulle vi ha en skenande inflation och ingen skulle gra jobben som krvdes. Det r allts i svenskens intresse att ha en vlfungerande invandring.

Invandrarna bor ofta i smre omrden, har dlig samhllsservice, tar hand om sina egna barn och ldre men betalar skatt som alla andra. Mnga svenskar tjnar ocks pengar p invandringen genom att man har jobb mot den och pga vrdestegring av bl a fastigheter och billigare arbetskraft.
Citera
2022-05-14, 13:12
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBStoffel
Jag tror ingenting, det verlter jag till dom religisa.

Men sen har jag blivit vlsignad nd med frmgan att ha ett lngre perspektiv n majoriteten som inte ser lngre n nsan. Gller bde framt och bakt i tiden.

Bra dr!
Citera
2022-05-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Invandrarna bor ofta i smre omrden, har dlig samhllsservice, tar hand om sina egna barn och ldre men betalar skatt som alla andra. Mnga svenskar tjnar ocks pengar p invandringen genom att man har jobb mot den och pga vrdestegring av bl a fastigheter och billigare arbetskraft.
Nej, det satsas ofantligt mycket p dessa omrden. Servicen r enorm. "Ungdomssatsningar", socialkontor, grnomrden, poliser, servicekontor, undervsiningsstd, praktik, idrottshallar, verlag projekt av allehanda slag. Det tycks mig som om det vrks miljoner och miljoner ver dessa omrden. "Smre omrden" "Dlig samhlsservice". Skulle inte tro det, va? Uppenbara lgner r ytterst pinsimma, tycker du inte?
Citera
2022-05-14, 15:18
Medlem
Citat:
Nej frmedlade bara svar p TS utefter kllor TS sjlv framhvde. r det ntt konstigt tycker du?
Ja, du verkade ju inte sker p om de senaste rens invandring gett plus eller minus fr Sverige. Och med tanke p att Varje flykting kostar oss ver 70 000 per R finns det inte en chans i hekvetet att vi skulle kunnat gtt plus p det hela.
Och om du r dum nog att hvda vinst lngre fram r det bara att titta p Malms ekonomiska utveckling i takt med invandringen(frn vlmende industristad till Sveriges i srklass fattigaste kommun, trots ung befolkning)
Citera
2022-05-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
D har man antagligen inte rknat med kriminalitet, sjukvrd och barnbidrag. Jag gissar vi kan tio dubbla den summan. Men vi har ju rd som nn politiker sa.
Jo, de kostar oss skerligen nnu mer. Katastrof r ordet.
Citera
2022-05-14, 15:30
Medlem
HBStoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Ja, du verkade ju inte sker p om de senaste rens invandring gett plus eller minus fr Sverige. Och med tanke p att Varje flykting kostar oss ver 70 000 per R finns det inte en chans i hekvetet att vi skulle kunnat gtt plus p det hela.
Och om du r dum nog att hvda vinst lngre fram r det bara att titta p Malms ekonomiska utveckling i takt med invandringen(frn vlmende industristad till Sveriges i srklass fattigaste kommun, trots ung befolkning)

Du verkar inte riktigt sker p hur man lser eller s r du bara lat. Ta en klapp och stll dig med dom andra.

Rid.
Citera
2022-05-14, 15:32
Medlem
Utan invandrarna hade vi inte varit i verskott i statskassan.
Citera
2022-05-14, 15:35
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Jag har lnge tnkt p detta. Sverige bara faller mer och mer knns det som. Enda sen Sverige har brjat tagit in invandrare till landet s har landet totalt rasat. Inom i stort sett alla omrden i samhllet.

Ekonomin hller nu ocks p att stupa genom extremt hg inflation. (Den hgsta p 30 r).

S jag funderar lite p egentligen hur rika vi hade varit som land helt utan invandring? Hade vi haft den inflationen som nu strvar ver landet och hade vi alla generellt sett redan haft hgre lner?

Vi r redan dr d vi kan se dem som boskap.
Citera
2022-05-14, 18:14
Medlem
Citat:
Du verkar inte riktigt sker p hur man lser eller s r du bara lat. Ta en klapp och stll dig med dom andra.

Rid.
Hmm. Undrar vem det r rid fr..
Citera
2022-05-14, 20:14
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Jo, de kostar oss skerligen nnu mer. Katastrof r ordet.

Katastrof r verkligen ordet.
Citera
2022-05-15, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det r sjukt bistndet r p 1% av BNP. Ta bort bistndet och snk skatterna med 1% av BNP istllet.

Ja, 1% lter inte s mycket men det r 5000 kr per person. 5000 skulle vara enormt uppskattat av mnga pensionrer. Det hade varit 20.000 kr fr en tvbarnsfamilj.

Fr landets ekonomi s r det dessutom enorm skillnad p 50 miljarder som lmnar landet jmfrt med 50 miljarder som mestadels spenderas inom landet och drmed stimulerar hela ekonomin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in