Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-29, 19:16
  #3769
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Kollat lite repriser.
Först trodde jag att C var cool.
Sen tyckte jag att P var taskig och nonchalant mot honom.

Nu tycker jag att han är ett mähä som ändå gärna försöker att framhäva sej själv.
”Vad sa jag förut?” ”Du fick ju en checklista.”
Han refererar gärna vad som händer ”jaha, nu är vi 7 minuter sena”, ”den här grönsakssoppan blir bara bättre och bättre” och det är ett sätt att ta plats. Eller att förhindra att andra gör det (jag är uppväxt med en far som refererade: ”nu tar jag fram stekpannan, nu ska vi se hur mycket värme som behövs”, ett ständigt ordflöde, och på så sätt gav han inte utrymme för sina barn att säga nåt, vi fick vara publik.)

C vill hela tiden framhålla hur mycket han tycker om P (trots hennes fel och brister) vilket antagligen är det hon gillar. Jag tror dock att hon kommer att tröttna på ja-sägaren och linslusen.

Hon passar bättre ihop med en sån som till exempel Ola F som matchar henne. Skarp humor, rapp och slagfärdig.

P praktiserar för övrigt en vinnande taktik iom att hon skrattar åt sej själv, annars hade hon varit olidlig.

Jag tror att framför allt Bianca fått se en mindre smickrande sida av henne. När Bianca berättar om sin barndom, eller i vart fall sin UPPLEVELSE av sin barndom, ja då har hon FEL
När Benjamin gör detsamma så gullas det, ojojoj lille Benjamin, kände du verkligen så?

Jag tror faktiskt inte att det kommer att hålla mellan P och C.
Och skulle jag ha fel så är det ingen stor sak.

För övrigt har jag alltid tyckt att P varit mer eller mindre taskig mot Emilia. Antingen öppet eller förstulet. Gillar inte det.
Citera
2022-07-29, 19:22
  #3770
Medlem
StudebakerHog666s avatar
C är sån att han gärna påpekar vilka bra saker han gör - och det behövs eftersom P på sitt vanliga självupptagna sätt inte märker hur förträffligt han arrangerar och bokar och donar och grejar.

Tillägg: det är så jag tolkar honom. Jag känner honom inte irl.
__________________
Senast redigerad av StudebakerHog666 2022-07-29 kl. 20:08.
Citera
2022-07-31, 12:57
  #3771
Medlem
Jag tyckte från början att CB verkade trevlig och såg bra ut. Efter ett helt avsnitt WV började jag se andra sidor och nu efter flera avsnitt kan jag konstatera att han är mkt lik ett narcissist-ex till mig. Vilket även förklarar varför jag tyckte han verkade fin från början. Suck... Jag som trodde jag var botad.
Hur som helst, jag kan sätta mkt pengar på att CB är en narcissist. Inte narcissistISK som P är, utan att han faktiskt har personlighetsstöringen narcissism. De/vi som råkat ut för en sån person tidigare och tagit sig ur en sån relation ser det. Han checkar i alla boxar.
Citera
2022-07-31, 16:13
  #3772
Medlem
Narcissister..ta Amy Winehouse who could not ”go to rehab”. Den killen hade direkt gått till någon annan, så hon sket i det, måste ha koll. Att någon ljuger dig full, är lätt men det är inte en karl som gör så. Beware of the ones som säger att de är karlakarlar, måste man verkligen poängtera det? Lyft tungt är sexigt, men om de gör en segerdans- avsluta
Citera
2022-07-31, 16:26
  #3773
Medlem
Jag tyckte den killen jag träffade var så ”familjär”, han tyckte om samma saker som jag, liknande levnadssätt. A copy cat i allt. Vad som händer är att man själv blir uttråkad och fattar inte varför, han är ju så perfekt???Då börjar han tala om för dig vilken looser du är. Min sa: Är du man el mus.? Är det någon ide’ att svara p den?
Citera
2022-07-31, 21:26
  #3774
Medlem
Känner CB mycket väl och kan intyga att han är en narcissist, jag hoppas PW inser det i tid och inte flyttar ihop eller gifter sig med honom!!! Det är en farlig person han är bara ute efter kändisskap och hennes pengar!
Citera
2022-07-31, 21:28
  #3775
Medlem
Tilläggas bör att han aldrig skött sin ekonom flera ärenden hos kronofogden och varför tror ni han bor i en friggebod jo han kan inte låna till en bostad och han har betalningsanmärkningar så han kan inte få en hyresrätt!
Citera
2022-07-31, 21:59
  #3776
Medlem
Även fast jag följer P.W så kan jag bli så irriterad på alla stories på instagram där hon filmar sig själv med bakgrund hela tiden.Och med hennes belåtna min med nya huset i bakgrunden. Orkar inte se henne, vill hellre se det hon filmar i bakgrunden.
Citera
2022-08-01, 01:44
  #3777
Medlem
https://www.hant.se/noje/pernilla-wa...K97GpuN4c0DjiU

Pernilla ser sliten ut
Citera
2022-08-03, 04:11
  #3778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kollat lite repriser.
Först trodde jag att C var cool.
Sen tyckte jag att P var taskig

För övrigt har jag alltid tyckt att P varit mer eller mindre taskig mot Emilia. Antingen öppet eller förstulet. Gillar inte det.
Emilia ? Vem är hon
Citera
2022-08-03, 15:35
  #3779
Medlem
jag är också en som har börja undra vad christian jobbar är det nån som vet? 😏
Citera
2022-08-03, 15:42
  #3780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
jag är också en som har börja undra vad christian jobbar är det nån som vet? 😏

Men jobbar inte han som kock åt Pernilla och hennes gäster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in