2022-08-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Lter som en rtt kass start p ngot att du r en psykostalker och han troligtvis knullar med andra men sger att han r hos familjen

Haha.. r jag en psykostalker fr att jag ser p Tinder att hans avstnd till mig minskat frn 175 km till 15 km, nr han hvdar att han r kvar hos familjen? Han hrde allts av sig till mig och sade att han inte skulle komma hem till Stockholm som bestmt pga en incident som intrffat i familjen. Men ja, hller med om en kass start.

Han hvdar nu bestmt att han varit hos familjen hela veckan och att han inte frstr hur det kommer sig att Tinder visat att han varit i Stockholm. Han erbjd mig till och med att f prata med hans mamma, som kunde bekrfta att han varit dr. 😂 Jag tackade nej. Jag bryr mig inte om ifall han varit hos familjen eller i Stockholm, men lgner tycker jag inte om. Ngon som har en frklaring till hur det kommer sig att Tinder visat fel avstnd? Hans teori var att han ven har Tinder p sin iPad och att den legat kvar i Stockholm. Lter vldigt lngskt i mina ron.
Citera
2022-08-17, 11:25
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markattan08
Haha.. r jag en psykostalker fr att jag ser p Tinder att hans avstnd till mig minskat frn 175 km till 15 km, nr han hvdar att han r kvar hos familjen? Han hrde allts av sig till mig och sade att han inte skulle komma hem till Stockholm som bestmt pga en incident som intrffat i familjen. Men ja, hller med om en kass start.

Han hvdar nu bestmt att han varit hos familjen hela veckan och att han inte frstr hur det kommer sig att Tinder visat att han varit i Stockholm. Han erbjd mig till och med att f prata med hans mamma, som kunde bekrfta att han varit dr. 😂 Jag tackade nej. Jag bryr mig inte om ifall han varit hos familjen eller i Stockholm, men lgner tycker jag inte om. Ngon som har en frklaring till hur det kommer sig att Tinder visat fel avstnd? Hans teori var att han ven har Tinder p sin iPad och att den legat kvar i Stockholm. Lter vldigt lngskt i mina ron.

Min bild r att tinder bara uppdaterar din plats nr du startar den. Dvs har du inte haft igng appen s ligger den kvar p samma plats oavsett var du som person lallar runt i livet. S rent teoretiskt tror jag visst att den kan ligga kvar p plats Stockholm ven om killen r ute och reser, srskilt om han har inloggningen p en padda som ligger i Stockholm under tiden. Att avstndet hoppar ngon kilometer fram och tillbaka kan hnga p att din telefon uppdaterar DIN plats lite olika vilket ju gr att det ndrar sig lite hur lngt bort du ser honom som.

Men skulle jag stta pengar p ert fall tror jag fortfarande att han knullat runt i Stockholm och drfr inte haft tid fr dig.

Och ja, jag tycker det r rtt psykostalker att hlla p och analysera avstndet p hans Tinder och sen konfrontera honom om det, ni har vl inte ens en relation?
Citera
2022-08-17, 11:26
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Allts ja, kvinnor som r ngorlunda fungerande (inte fr mnga diagnoser) och r familjeinriktade har vl i de allra flesta fall redan hittat ngon senast kring 25 eller s, vill man ha en relation och en familj och inte r knpp s fr man vl det oftast att funka d. Sen kanske det inte funkar hela vgen och d blir det separation lngre fram men ja, dr har du ju de hyfsat sta och trevliga kvinnorna som redan har barn varannan vecka...

Det som r grejen, hade tv st i nrtid och en morsa fr ett tag sedan som enligt mig var riktigt fina. Trffade ingen av dom. Det med att de har barn fr mig avskrckt. Kunde trffat fler n jag gjorde men knde det blir bara samma grej p repeat igen. Helt lnlst blir bara avtrubbad nr det inte blir ngot vettigt av det nd.

Allts det r skitsvrt trffa en st tjej 25-30 som inte har barn sedan innan. Har de barn s r de oftast vettiga (fr ngon ville ha dom en gng i tiden) men r tjejen i den ldern utan barn d r det ngot som mnga gnger r fel p henne istllet, dr diagnoser finns inblandade.

Efter 30r s har jag svrt se ngon framtid med en brud fr jag vet hur snabbt vissa tjejer kan frfalla efter 35r. Medans vissa hller sig frscha uppemot 45.
Citera
2022-08-17, 11:31
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det som r grejen, hade tv st i nrtid och en morsa fr ett tag sedan som enligt mig var riktigt fina. Trffade ingen av dom. Det med att de har barn fr mig avskrckt. Kunde trffat fler n jag gjorde men knde det blir bara samma grej p repeat igen. Helt lnlst blir bara avtrubbad nr det inte blir ngot vettigt av det nd.

Allts det r skitsvrt trffa en st tjej 25-30 som inte har barn sedan innan. Har de barn s r de oftast vettiga (fr ngon ville ha dom en gng i tiden) men r tjejen i den ldern utan barn d r det ngot som mnga gnger r fel p henne istllet, dr diagnoser finns inblandade.

Efter 30r s har jag svrt se ngon framtid med en brud fr jag vet hur snabbt vissa tjejer kan frfalla efter 35r. Medans vissa hller sig frscha uppemot 45.

Det r vl bra att du avstr frn att dejta mammor om du knner att det hr med barn sen tidigare inte alls funkar fr dig, dumt att slsa med bgges tid om du redan vet det.

Men ja de flesta som r vettiga och vill bilda familj r inte singlar och barnlsa vid 30 s r det bara. Antingen r de upptagna med den de skaffat eller kommer skaffa barn med eller s r de separerade med barn redan.
Citera
2022-08-17, 11:37
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Hnde mig hela tiden. Anna - avstnd 6 mil - Lule. Och det r vl 100 mil frn mig 😄 Tinders gps r bajs s r det bara. Fick upp massa profiler p brudar i sthlm nr jag hade avstnd max 6 mil ifrn mig. Och d ligger sthlm ca 40 mil ifrn mig. Och att var och varannan sthlm brud skulle vara p tillflligt besk i den lilla staden jag bor i, knappast troligt.
Citera
2022-08-17, 12:37
Medlem
Citat:
Min bild r att tinder bara uppdaterar din plats nr du startar den. Dvs har du inte haft igng appen s ligger den kvar p samma plats oavsett var du som person lallar runt i livet. S rent teoretiskt tror jag visst att den kan ligga kvar p plats Stockholm ven om killen r ute och reser, srskilt om han har inloggningen p en padda som ligger i Stockholm under tiden. Att avstndet hoppar ngon kilometer fram och tillbaka kan hnga p att din telefon uppdaterar DIN plats lite olika vilket ju gr att det ndrar sig lite hur lngt bort du ser honom som.

Men skulle jag stta pengar p ert fall tror jag fortfarande att han knullat runt i Stockholm och drfr inte haft tid fr dig.

Och ja, jag tycker det r rtt psykostalker att hlla p och analysera avstndet p hans Tinder och sen konfrontera honom om det, ni har vl inte ens en relation?

Nej, en relation har vi inte. Men vi r (var?) rtt tighta. Att han knullat runt med andra tror jag faktiskt inte (sen har han skert kontakt med andra).

Du fr tycka att jag r en psykostalker s klart, men det var han som precis i brjan bad mig att kolla i en kartapp p mobilen hur lngt det var hemifrn mig till honom drr till drr. S drfr jag vet att avstndet frn mig till honom r 15 km och var d samma p Tinder (r annat i verkligheten). Och det avstnd han enligt Tinder frra veckan lg p var 23 km, dvs han var inte hemma.

Klart jag var tvungen att frga honom nr vi sgs. Han berttade att han hade kt upp frn familjen samma morgon. Sade bara att jag noterat avstndet.
Citera
2022-08-17, 14:16
Medlem
Citat:
Hej! Ny hr, men hoppas nn kan hjlpa mig.

Jag har trffat en kille p Tinder. Han bor i Stockholm, men har familj p annan ort (175 km bort). Nr vi brjade skriva kunde jag se att hans avstnd var 175 km och nr han kom hem till Stockholm ndrades det till 15 km.

Frra veckan sade han till mig att han var hos familjen hela veckan, men jag kunde se att avstndet ndrades mellan 15-25 km under veckan. Nr vi sen sgs ifrgasatte jag det hela, men han menar p att han varit hos familjen hela veckan, men att han stllt in i appen att han varit i Stockholm, trots att han varit hos familjen. Kan det verkligen stmma? Jag vet att man med betaltinder kan ndra sin plats, men borde jag nd inte se antalet km ifrn mig korrekt?

Tacksam fr hjlp!
Frlt men ta tag i dina stalker problem istllet, och se till att du r stabil i dig sjlv innan du ger dig in i ngot.

r ni inte tillsammans har han inga skyldigheter att sga vad han gr om dagarna.
Det dr r bara lskigt och du frstr bara fr dig sjlv, och honom i lngden. Du fr helt enkelt ta honom fr hans ord, eller g vidare.
Citera
2022-08-17, 14:47
Medlem
Mrcool911s avatar
Hur gr man fr att matcha med ngon p tinder? Jag r en ful ung kille med hjrtat p fel plats, en taskig attityd och allmnt elak. Vad ska man ha som bio? Ni som hnger hr i trden mste ju bara vara riktiga tinderproffs!
Citera
2022-08-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Frlt men ta tag i dina stalker problem istllet, och se till att du r stabil i dig sjlv innan du ger dig in i ngot.

r ni inte tillsammans har han inga skyldigheter att sga vad han gr om dagarna.
Det dr r bara lskigt och du frstr bara fr dig sjlv, och honom i lngden. Du fr helt enkelt ta honom fr hans ord, eller g vidare.

Jag har inga stalkerproblem. Sjlvklart har han inga skyldigheter gentemot mig, men eftersom vi hade bestmt att trffas och han sen hr av sig och inte skulle komma hem blir det mrkligt nr han helt pltsligt ser ut att vara i Stockholm igen. Anledningen han gav till att inte komma hem var pga en allvarlig sak i familjen, s jag skrev till honom om det och han tackade fr omtanken. Vi hrdes dessutom nstan varje dag under veckan dr han flera gnger nmnde att de hade det tufft och hur mycket han nd lngtade efter att komma hem s att vi kunde ses. Vi har varit rtt tighta och pratat mycket p telefon och jag upplever att vi har haft en vldigt ppen och rlig dialog. Vi har ocks pratat vldigt mycket om hur viktigt det r med kommunikation, rlighet, ppenhet mm. S.. med allt detta sagt, s nej jag har inga stalkerproblem. Om det inte r mjligt att det r som han pstr, att det r ngot tekniskt fel, s fr jag vl istllet anta att allt bara var skitsnack frn hans sida.
Citera
2022-08-17, 15:32
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Jag har inga stalkerproblem. Sjlvklart har han inga skyldigheter gentemot mig, men eftersom vi hade bestmt att trffas och han sen hr av sig och inte skulle komma hem blir det mrkligt nr han helt pltsligt ser ut att vara i Stockholm igen. Anledningen han gav till att inte komma hem var pga en allvarlig sak i familjen, s jag skrev till honom om det och han tackade fr omtanken. Vi hrdes dessutom nstan varje dag under veckan dr han flera gnger nmnde att de hade det tufft och hur mycket han nd lngtade efter att komma hem s att vi kunde ses. Vi har varit rtt tighta och pratat mycket p telefon och jag upplever att vi har haft en vldigt ppen och rlig dialog. Vi har ocks pratat vldigt mycket om hur viktigt det r med kommunikation, rlighet, ppenhet mm. S.. med allt detta sagt, s nej jag har inga stalkerproblem. Om det inte r mjligt att det r som han pstr, att det r ngot tekniskt fel, s fr jag vl istllet anta att allt bara var skitsnack frn hans sida.

Det r klart att det r mjligt att det r som han pstr. Jag anvnder ibland Tinder p min stationra dator och den fr fr sig de vansinnigaste saker om var jag befinner mig, har bott i typ hela Sverige om man frgar den. Nr jag hade gold kunde jag bestmma sjlv var jag ville "bo"och ja d visade den mig som dr ven rknat i avstnd, oavsett var jag faktiskt befann mig. ven p mobilen har den en ganska dlig uppfattning om avstnd och personer som r 20 km bort kan den tycka r 2 km frn mig etc.

Om detta verkligen r enda problemet s varfr inte ge killen en chans. Om du nu inte r en psykostalker som tycker Tinders avstndsmtare r det mest plitliga i universum.
Citera
2022-08-17, 15:45
Medlem
Citat:
Det r klart att det r mjligt att det r som han pstr. Jag anvnder ibland Tinder p min stationra dator och den fr fr sig de vansinnigaste saker om var jag befinner mig, har bott i typ hela Sverige om man frgar den. Nr jag hade gold kunde jag bestmma sjlv var jag ville "bo"och ja d visade den mig som dr ven rknat i avstnd, oavsett var jag faktiskt befann mig. ven p mobilen har den en ganska dlig uppfattning om avstnd och personer som r 20 km bort kan den tycka r 2 km frn mig etc.

Om detta verkligen r enda problemet s varfr inte ge killen en chans. Om du nu inte r en psykostalker som tycker Tinders avstndsmtare r det mest plitliga i universum.

Ja, sjlvklart fr han en chans. Han r vldigt fin. Vet att mnga kanske tycker att det r mrkligt att jag frgade honom om det verkligen stmmer att han varit hemma med familjen, men samtidigt, i en relation behver men kunna prata och stlla frgor. Jag har inte rivit upp allt fr det hr, utan har frgat honom och ftt hans svar. Jag tycker dock att det lter lite mrkligt, men det kanske r paddan som stller till det eller det faktum att han stllt in (han har ocks gold) att han var i Stockholm trots att han var med familjen. Det var just avstndet i km mellan oss som stllde till det. Jag tnkte att nn hr satt p expertkunskap och kunde hjlpa mig.
Citera
2022-08-17, 18:09
Medlem
Frr igr startade jag 20 nya konversationer frn match jag har haft sedan tidigare, endast 2 svarar och 1 ghostar.

Och d ser jag ver medel ut och fr ungefr 3-10 match om dagen i strikt selektiv swipande.

Jag vet exakt vad dessa horungar tnker, det ena r att de har fr mycket luft och tnker fr sig sjlva han ska skriva nt annat fr att f min uppmrksamhet, jag r mer vrd eller de anser sig ha makt ver killen nr de kollar genom massa obesvarade meddelande.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2022-08-17 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in