Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Greta följer inte modet, hon skapar det.
Jo tjena, mannen …
Väntar tålmodigt på att unga kvinnor ska efterapa hennes mode med grodhatt, bredrandiga byxor och knallröda skor. Unga kvinnor vill givetvis se ut som en pajas, bara Greta går före.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta hade nål och tråd, så det fanns ingen anledning för mig att köpa detta åt henne. Hon är även verkligt skicklig i att använda nål och tråd, hon broderade ytterst tätt en berömd QR-kod.
Problemet var och är att hon har så ont om tid. När ska jag hinna laga mina kläder, som bara blir allt mer trasiga, klagade Greta. Föreslog henne att be om hjälp med detta.
Vad gäller kursen i spanska var det först mera nyligen som hon började med den, vad jag har förstått.
Greta hann i vart fall delta så mycket i danslektionerna,
så hon hann lära sig både Moonwalk, Moonwalk Slide och Kosackdans, vilket så klart är på avancerad nivå.
Sidensammet är sammet vävt av silke. En av våra mest kända ryska aktivister, har en sådan lång festklänning i just sidensammet och lånar säkert gärna ut den till Greta. Den mycket unga tjejen är även rätt liten, och har den ibland vid mera påkostade konserter. Greta gillar ju att låna kläder.
Men du skrev ju tidigare ikväll att hon hade mycket kläder? Har hon lyckats trasa sönder allihopa eller finns det kanske några hela plagg längst ner i byrålådorna, som du ju har okulärbesiktigat? Hur bär hon sig för övrigt åt för att nöta sönder så mycket kläder? Kan väl knappast bli något större slitage när hon flyttar sig runt i Sthlm city.
Men den viktigaste frågan som vi är många som väntar på svaret på: Vad sa Greta när du föreslog att hon skulle skaffa skräddarhjälp?
Förstår vi dig rätt när du berättar att Greta lärde sig bemästra tre olika avancerade dansformer men när det kom till den fjärde (klassisk balett) så tog hennes ätstörningar överhanden och hon låg mest och grät? Hade hon kanske kunnat göra någon omprioritering där? Vad tror du själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Men snälla... du glömde "verkligt" tillsammans med "avancerat". Allt Greta gör är "verkligt avancerat", "verkligt skickligt", "verkligt begåvat" osv.
Det märkliga är att hennes händer, tänder, hår etc inte är ”verkligt vackra” utan ”bara” ”vackra”. Hur ska man tolka det?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Här är Gretas fina broderade QR-kod för alla tvivlare här.
Till skillnad från Greta är jag dålig på nål och tråd.
https://iili.io/rJwF44.jpg
Var inte ledsen för det, grabben - det är jag också
Men du kan trösta dig med att du skriver bra tal på svenska. Och kanske Greta kan ha en lektion i textilslöjd på tågresan till Portugal?