Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Smutsig skulle jag inte vilja kalla det. Nåt hål här och där är trendigt. Du har väl sett alla som går runt med hål på byxknäna.
Stopshop modet ser ut sådär, framförallt om man festivalcruisar.

Men Greta vill väl inte vara ”trendig”, följa några modenycker ..?

Schas tillbaka med henne till introduktionskursen i vänsterpolitik.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Greta är ingen drama queen.

Lyssna på de första två minuterna av detta så ändrar ni uppfattning.

https://redice.tv/red-ice-tv/top-10-...erg-is-a-fraud

Vad ska man säga ..?

Men de som är mest betuttade i henne kommer aldrig att ändra uppfattning. No matter what.

Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Tror mer att det kan ha med mobbing i skolan att göra .Det har sedan många år krypigt ner i åldrarna med bantning tex.Barn som känner sig tjocka.Riktigt trist är det att barn och ungdomar ska känna så.

Ja, det är fruktansvärt trist. Man hoppas bara att de drabbade ska få så mycket stöd och hjälp som möjligt.

Frågan är om det är så lämpligt att välja ut ett barn med svåra ätstörningar som frontfigur för en internationell organisation i komplicerade naturvetenskapliga frågor som hon inte kan ha en aning om. Nu tycks det lyckligtvis som om hon har fått vikten under kontroll, men det kunde säkert ha spårat ut helt.

Tycker det är fruktansvärt cyniskt. Som allt utnyttjande av ”barnstjärnor” där någon annan drar in de stora kulorna.
2022-08-21, 20:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Vad ska man säga ..?

Men de som är mest betuttade i henne kommer aldrig att ändra uppfattning. No matter what.

Ja, det är fruktansvärt trist. Man hoppas bara att de drabbade ska få så mycket stöd och hjälp som möjligt.

Frågan är om det är så lämpligt att välja ut ett barn med svåra ätstörningar som frontfigur för en internationell organisation i komplicerade naturvetenskapliga frågor som hon inte kan ha en aning om. Nu tycks det lyckligtvis som om hon har fått vikten under kontroll, men det kunde säkert ha spårat ut helt.

Tycker det är fruktansvärt cyniskt. Som allt utnyttjande av ”barnstjärnor” där någon annan drar in de stora kulorna.
Greta följer inte modet, hon skapar det.
2022-08-21, 20:55
Medlem
Citat:
Snott från reklam för BMW. (Vi följer inte utvecklingen, vi leder den.) Var det inte BMW som sponsrade Greta™:s båtfärd? Jobbar du för BMW din lille revolutionär?
Citat:
Smutsig skulle jag inte vilja kalla det. Nåt hål här och där är trendigt. Du har väl sett alla som går runt med hål på byxknäna.
Stopshop modet ser ut sådär, framförallt om man festivalcruisar.
Trenden med hål i kläderna är mycket äldre än vad Greta™ är. Hur skapade hon den trenden innan hon ens föddes? Men visst, din broder i Greta fan club™ hävdar att hon kan dansa kosackdans. Ni har verkligen mycket gemensamt. Som en rörlig fantasi.
2022-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Vad ska man säga ..?

Det är helt sanslöst att använda henne som marionettedocka Helt sjukt är det
2022-08-21, 21:49
Medlem
Citat:
Det stämmer inte,tycker inte jag iallafall. Greta hade tidigare en vinterjacka som också var smutsig och trasig. Greta har inte skapat det modet.
2022-08-21, 22:00
Medlem
Greta hade nål och tråd, så det fanns ingen anledning för mig att köpa detta åt henne. Hon är även verkligt skicklig i att använda nål och tråd, hon broderade ytterst tätt en berömd QR-kod.

Problemet var och är att hon har så ont om tid. När ska jag hinna laga mina kläder, som bara blir allt mer trasiga, klagade Greta. Föreslog henne att be om hjälp med detta.

Vad gäller kursen i spanska var det först mera nyligen som hon började med den, vad jag har förstått.

Greta hann i vart fall delta så mycket i danslektionerna,
så hon hann lära sig både Moonwalk, Moonwalk Slide och Kosackdans, vilket så klart är på avancerad nivå.

Sidensammet är sammet vävt av silke. En av våra mest kända ryska aktivister, har en sådan lång festklänning i just sidensammet och lånar säkert gärna ut den till Greta. Den mycket unga tjejen är även rätt liten, och har den ibland vid mera påkostade konserter. Greta gillar ju att låna kläder.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-21 kl. 22:08.
2022-08-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta hade nål och tråd, så det fanns ingen anledning för mig att köpa detta åt henne. Hon är även verkligt skicklig i att använda nål och tråd, hon broderade ytterst tätt en berömd QR-kod.

Problemet var och är att hon har så ont om tid. När ska jag hinna laga mina kläder, som bara blir allt mer trasiga, klagade Greta. Föreslog henne att be om hjälp med detta.

Vad gäller kursen i spanska var det först mera nyligen som hon började med den, vad jag har förstått.

så hon hann lära sig både Moonwalk, Moonwalk Slide och Kosackdans, vilket så klart är på avancerad nivå.

Sidensammet är sammet vävt av silke. En av våra mest kända ryska aktivister, har en sådan lång festklänning i just sidensammet och lånar säkert gärna ut den till Greta. Den mycket unga tjejen är även rätt liten, och har den ibland vid mera påkostade konserter. Greta gillar ju att låna kläder.
Jamen självklart är Greta™ verkligt skicklig i att använda nål och tråd, fattas annat. Finns det något som hon inte är verkligt skicklig i? Hur vore det om du själv hjälpte henne med att lappa och laga? Du har ju enligt egen utsago fri tillgång till hennes byrålådor, så tråckla loss mannen!

Om man tycker att spanska är svårt så är man inte språkbegåvad. Alls.

Givetvis är Greta™:s danskurser på en avancerad nivå. I din fantasi.

En rysk tjej som är mycket ung och även rätt liten... Hur ser din Tinderprofil ut egentligen? Många högerswipes lately?
2022-08-21, 22:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jamen självklart är Greta™ verkligt skicklig i att använda nål och tråd, fattas annat. Finns det något som hon inte är verkligt skicklig i? Hur vore det om du själv hjälpte henne med att lappa och laga? Du har ju enligt egen utsago fri tillgång till hennes byrålådor, så tråckla loss mannen!

Om man tycker att spanska är svårt så är man inte språkbegåvad. Alls.

Givetvis är Greta™:s danskurser på en avancerad nivå. I din fantasi.

En rysk tjej som är mycket ung och även rätt liten... Hur ser din Tinderprofil ut egentligen? Många högerswipes lately?

Men snälla... du glömde "verkligt" tillsammans med "avancerat". Allt Greta gör är "verkligt avancerat", "verkligt skickligt", "verkligt begåvat" osv.
2022-08-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Men snälla... du glömde "verkligt" tillsammans med "avancerat". Allt Greta gör är "verkligt avancerat", "verkligt skickligt", "verkligt begåvat" osv.
Hey mannen! Nu du också tycker jag har för lite av tecknen för utropet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det går inte på ett bra sätt parodiera medlemmarna av Greta fan club™. De tror ju att hon är utsedd av Gud Fader själv. Eller möjligen att Greta™ har utsett Gud Fader, hyllningarna till en obegåvad och outbildad flicka har inga gränser. Självaste DDR-ärkebiskopen har sagt det. Verkligt och avancerat. Så bara lyd Greta™ mannen.
2022-08-21, 23:17
Medlem
Här är Gretas fina broderade QR-kod för alla tvivlare här.
Till skillnad från Greta är jag dålig på nål och tråd.

https://iili.io/rJwF44.jpg
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-08-21 kl. 23:22.
2022-08-21, 23:44
Medlem
Citat:

Jo tjena, mannen …

Väntar tålmodigt på att unga kvinnor ska efterapa hennes mode med grodhatt, bredrandiga byxor och knallröda skor. Unga kvinnor vill givetvis se ut som en pajas, bara Greta går före.

Citat:

Men du skrev ju tidigare ikväll att hon hade mycket kläder? Har hon lyckats trasa sönder allihopa eller finns det kanske några hela plagg längst ner i byrålådorna, som du ju har okulärbesiktigat? Hur bär hon sig för övrigt åt för att nöta sönder så mycket kläder? Kan väl knappast bli något större slitage när hon flyttar sig runt i Sthlm city.

Men den viktigaste frågan som vi är många som väntar på svaret på: Vad sa Greta när du föreslog att hon skulle skaffa skräddarhjälp?

Förstår vi dig rätt när du berättar att Greta lärde sig bemästra tre olika avancerade dansformer men när det kom till den fjärde (klassisk balett) så tog hennes ätstörningar överhanden och hon låg mest och grät? Hade hon kanske kunnat göra någon omprioritering där? Vad tror du själv?

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe

Det märkliga är att hennes händer, tänder, hår etc inte är ”verkligt vackra” utan ”bara” ”vackra”. Hur ska man tolka det?

Citat:

Var inte ledsen för det, grabben - det är jag också Men du kan trösta dig med att du skriver bra tal på svenska. Och kanske Greta kan ha en lektion i textilslöjd på tågresan till Portugal?
2022-08-21, 23:56
Medlem
Tillägg

Citat:

Ja ta mig tusan, hon* har faktiskt sytt korsstygn på en bit stramalj (heter det så?).

Om det är så jätteavancerat vet jag väl däremot inte. Jag och mina tjejkompisar hade symöten när vi gick på mellanstadiet och då gjorde vi bl.a. broderier som var lite mer komplicerade än så. Men jag kan garantera att ingen av oss någonsin kommer att lösa ett komplicerat matematikproblem. Så där ligger vi i lä

Har hon ramat in mästerverket?

* Om det inte var Svante, förstås.
Senast redigerad av MidlifeMommy 2022-08-22 kl. 00:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in