2022-08-24, 13:06
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Till skillnad från dig behöver vi inte människor som ska agera underlag för det vi påstår. Det gör vi själva beroende på vad vi upplever idet här livet. Att du ska "kliniska studier" för att kunna ta in och förstå den verklighet du fötts in i visar snarare på att du låtit andra människor forma den värld du upplever. Jag ser på människor som dig som slavar. För mig är ditt perspektiv av livet ett bortkastat liv. Så låt oss anta att vi aldrig kommer övertyga varandra om något, leva och låt leva.

Det finns inget människor som du har jag vill ha. Jag lider snarare med er. Att vara så pass styrd och rädd, vilken livskvalité.

Sen att personer som du varken förstår eller någonsin kommer kunna anpassa dig till något annat är mitt minsta problem faktiskt. De flesta såg sin chans att vara duktig och få återgå till sina liv av konsumtion och följa order.

Personligen försöker jag inte övertyga någon. Om du vill ta 100 doser gift varsågod.

Om det är så förträffligt varför ens sitta här och försvara det? Logiken saknas helt.

Jag hade dött 10x gånger om än att dela hjärna med personerna som gick på det här.

Du har inte bemött det jag påstår på en endaste punkt. Varför inte? Här kommer du dess utom med ytterligare påståenden som även dessa är ogrundade och du gör inte ens en ansträngning att presentera fakta och resonemang som styrker det du påstår. Du vet absolut ingenting om mig så meningslöst att uttala dig om det.
2022-08-24, 13:06
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Fortfarande har vi inte fått någon vettig källa på att de som är vaccinerade är mer sjuka än de som helt enkelt är lite korkade.

Dina och andras anekdoter är knappast någon vetenskap.

Jasså, har du då DEBOONKAD denna teori nu?

Var det så enkelt?

Lita på FÅSKNINGEN.

Problemet är ju bara att om allt fler ser att kejsaren är naken, så kanske det inte behövs någon FÅSKNING med någon i vit rock som kan tala om för oss hur det egentligen ligger till.
2022-08-24, 13:07
Medlem
Airwave92s avatar
Har märkt detsamma
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Exakt samma observation här.
Ja samma helt observation som naturligtvis även den är helt irrelevant för frågan om vilka biverkningar vaccinet har och i vilken frekvens. Bara irrationella människor tycker att det är relevent.
Medlem
991ESSs avatar
Enligt pareto 80/20 principen, är 80% veka får som ej kan tänka själva, de är beroende av andra, tar ej beslut baserat på egna resonemang risk/reward etc etc. Jag kan tänka mig att dessa även till stor del är vänster, är klent byggda, sjuka oftare än starka individer och därmed även är oftare sjuka även som kvadrupelvaxxinerade mot årlig snuva.

Notera även att dessa får tjatat på mig i snart 3år att jag måste vaxxinera mig varje år mot en årlig snuva, trots att min senaste sjukdag var för 5 år sedan..
Senast redigerad av 991ESS 2022-08-24 kl. 13:11.
2022-08-24, 13:08
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Haha drygt. Och lite blind och dum. Men det må så vara.
Är det mig du argumenterar mot? I så fall var god bemöt påståendena jag kommer med. Inget annat är meningsfullt att skriva.
2022-08-24, 13:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
På mitt jobb märks det tydligt att de som vaccinerat sig flertalet gånger är sjuka med jämna mellanrum. Minst en gång i månaden. Sen har vi en idiot som tog det 5:e vaccinet helt frivilligt. Han är sjuk ungefär varannan vecka.

Så här illa har det aldrig sett ut.

Har ni märkt av liknande tendenser?

Och då frågar jag mig hur dessa dårar ska klara den kommande vinterns influensasäsong?
Har några idioter på jobbet som jag frågade, varför tog du vaccinet? Deras svar va jag gjorde det för att visa medmänsklighet gentemot andra personer. Jag lovar lavetterna hängde i luften.
2022-08-24, 13:11
Medlem
Citat:
På mitt jobb märks det tydligt att de som vaccinerat sig flertalet gånger är sjuka med jämna mellanrum. Minst en gång i månaden. Sen har vi en idiot som tog det 5:e vaccinet helt frivilligt. Han är sjuk ungefär varannan vecka.

Så här illa har det aldrig sett ut.

Har ni märkt av liknande tendenser?

Och då frågar jag mig hur dessa dårar ska klara den kommande vinterns influensasäsong?
Ja det stämmer med vad jag ser också. Det är ju bara anekdotiskt, men i slutändan så ska det man ser stämma med forskningen även i sin omedelbara omgivning. Nu gör det inte det.

Sen fick jag igår höra av två kollegor(de är ett par) att de varit inlagda på semestern, 4 veckors sjukskrivning. ”Och då har vi ändå tagit 3 sprutor”.

Som sagt, det man ser i sin omgivning stämmer inte med vad som sägs officiellt kring allvarlig sjukdom.
2022-08-24, 13:12
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Varför är tråden ett skämt bara för att du inte tror på oss? Ingen säger att du måste tro på vad någon skriver här.
Tro på? Att du ens använder ordet tro i detta sammanhang. Det handlar om att ha rationellt baserade argument för något.

Citat:
.... framtaget mutade tjänstehjon som sagt "ja sir" till allt som ger den minsta avkastning sen dagen de lärde sig läsa. Styrda ja-sägare som lever för status och pengar? Deras "studier" som bygger på att en specifik världsordning ska råda har jag och andra lite svårt med.
Presentera fakta som visar att de skulle ha vart mutade!

Citat:
Varför skulle vi lita på en studie av människor jag inte känner presenterat?
Så du skulle aldrig gå till en läkare som du inte känner?
2022-08-24, 13:13
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Ingen har presenterat minsta belägg för att vaccinerade är mer sjuka än antikvaxers. Personliga anekdoter fungerar inte.
Jag kan bara utgå från nära vänner/familj samt kollegor på jobbet. Är det inte märkligt att en person som knappt aldrig vart sjuk helt plötsligt blir sjuk efter alla sprutor?
Eller är det en slump?
2022-08-24, 13:14
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Men tittat, här har vi en till Odovacer!

Du kan väl lita på vad FÅSKNINGEN säger. Men vad är det folk ser med sina egna ögon?

Gott folk! Tro inte på era ljugande ögon!
Du kommer med trams i stället för att bemöta det jag skriver. Om du kunde bemöta det skulle det vara mer rimligt att du gjort det. Jag har inte påstått att dina ögon ljuger. Förstår du inte vad jag skriver. Återge för mig med egna ord vad jag påstår för att visa att du förstår tack.
Senast redigerad av Odovacer 2022-08-24 kl. 13:17.
2022-08-24, 13:17
Medlem
-GGs avatar
Angående mitt senaste inlägg i Missfalls-tråden:

Skräcken slutar tyvärr inte där.

Utan fadern till det förlorade barnet åkte in akut, han också, på grund av en kollapsad lunga. 40 år gammal och i bra fysisk form och aldrig rökt.

Han som ringde och berättade allt för mig, sade att han kan gott ligga där med sin lunga, så mycket som han och hans fru har gapat om vaccinet, hur det i princip räddar mänskligheten från utrotning och man ska tvinga det i folk.

En liten twist i det är att de skulle förnyat sina äktenskapslöften om en månad. Jag tror inte det blir något med det..
Senast redigerad av -GG 2022-08-24 kl. 13:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in