2022-08-24, 13:18
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Du kommer med trams i stälölet för at tbemöta det jag skriver. Om du kunde bemöta det skulle det vara mer rimligt att du gjort det. Jag har inte påstått att dina ögon ljuger. Förstår du inte vad jag skriver. Återge för mig med egna ord vad jag påstår för att visa att du förstår tack.

Fast du påstår ju själv ingenting av substans, mer än att du inte håller med oss om våra observationer.
2022-08-24, 13:19
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Vi är inte här för att du ska få söla ner tråden på order av dina mästare. Jag förstår vad du gör. Nej tack.

Och nej, jag går inte till läkaren i Sverige. Mitt liv kan kan inte du som skattebetalande svensk ta in.

Till skillnad från dig har jag ingen husse.

Åter igen visar du att du inte kan bemöta det jag skriver eftersom du givetvis skulle göra det om du kunde det.

Citat:
Till skillnad från dig har jag ingen husse.
Du tar till förolämpningar som ett litet barn gör i stället för rationella argument. Ger även det bilden av en som saknar agrument.
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du kan väl lita på vad FÅSKNINGEN säger. Men vad är det folk ser med sina egna ögon?

Gott folk! Tro inte på era ljugande ögon!

Det kan ju vara så att du inte tolkar verkligheten korrekt. Har själv inte varit sjuk en enda gång sen januari 2020. Faktum är att jag inte varit så här frisk sen jag var i 25-års åldern eftersom jag nästan alltid varit sjuk ett par gånger varje vinter sen dess. Enligt dig så borde jag vara död nu eftersom jag fått tre sprutor.
Medlem
Mailmanss avatar
Har inte tagit sprutan men har varit betydligt oftare varit förkyld sen jag hade covid.
2022-08-24, 13:21
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
I den här frågan ja, det finns ingen mening att diskutera med en sekt, som dessutom lever på lånad tid.

Njut av tiden nu.

Du har inte presenterat belägg för något som jag bett dig utan bara låtsas som att det är som du påstår. Som att förlora på walkover. Det är inte för sent ännu.
2022-08-24, 13:21
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nix, har inte märkt av det alls.

Din typ är så intressant. Så fort man inte tänker som du så kan man inte tänka själv. Folk som klagar på att andra inte kan tänka själva brukar vara helt oförmögna att överväga möjligheten att folk som tänker själva kan komma fram till olika saker.
Folk får tänka hur dom vill
Men när jag frågar dom som vaccinerat sig varför så får jag detta till svar "har du inte sett alla som dör? Lyssnar du inte på vad myndiheterna säger? Dom säger att vi alla ska vaccinera oss så vi slipper corona och död" tyvärr är detta ett vanligt svar
2022-08-24, 13:23
Medlem
Anekdotiskt trams som konspirationstramsarna tar upp titt och tätt.
Så jävla uttjatat och meningslöst.
Triggar bara mindre begåvade hemmasittare, knasbollar och foliehattar. Samma gäng som alltid vräker ur sig tokerier som hämtats från div trollplattformar och målar upp en förvrängd världsbild som skapats av smarta individer som tjänar massa pengar på deras osäkerhet och ensamhet.
Senast redigerad av Balderis 2022-08-24 kl. 13:56.
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Folk får tänka hur dom vill
Men när jag frågar dom som vaccinerat sig varför så får jag detta till svar "har du inte sett alla som dör? Lyssnar du inte på vad myndiheterna säger? Dom säger att vi alla ska vaccinera oss så vi slipper corona och död" tyvärr är detta ett vanligt svar
Så om man ska tänka själv så ska man inte väga in information från myndigheter, eller vad menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
För att kunna koppla en behandling till biverkningar och skador krävs en klinisk studie med väldigt många deltagare samt att man objektivt mäter det man önskar mäta. Hela tråden är ett skämt. Att du skulle kunna säga något om vaccinet utifrån vad du ser omkring dig är rent löjligt.

Uppskattning av nödvändig storlek på grupp i kliniska prövningar:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148614/

Det finns massor av sådana här trådar. Varför skapar ni (ni vet vilka ni är) hela tiden nya?

Kallas anekdotisk bevisföring och är bland den lägsta formen av bevis i vetenskaplig metodik. Men det är fortfarande bevis. Ska man inte kunna uttala sig om man gör observationer av vissa fenomen som man tycker har ett samband menar du? Om det vore så skulle vetenskapen inte ha tagit oss särskilt långt.
2022-08-24, 13:24
Medlem
-GGs avatar
Min systers granne har det likadant.

Tagit tre doser och springer till akuten hela jävla tiden med rusande hjärta och feber.

Hon har fått gå ner i halvtid på sitt jobb då hon är sjuk så ofta nu.
2022-08-24, 13:25
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast du påstår ju själv ingenting av substans, mer än att du inte håller med oss om våra observationer.

Jag har inte påstått att jag inte "håller med om dina observationer". Det finns en enorm massa arbete gjort inom matematisk statistik som klargör vad som krävs för att något ska vara statistiskt säkert. Inom epidemiologi finns massa redskap för att analyserar data och få reda orsakssamband inom hälsa. Jag påstår att dessa ska användas i ett fall som dessa. Nämnd kunskap visar med största tydlighet att några få personer vars tillstånd inte mätts objektivt är fullständigt omöjligt att säga något från.
2022-08-24, 13:27
Avstängd
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 019hotboy
Kallas anekdotisk bevisföring och är bland den lägsta formen av bevis i vetenskaplig metodik. Men det är fortfarande bevis. Ska man inte kunna uttala sig om man gör observationer av vissa fenomen som man tycker har ett samband menar du? Om det vore så skulle vetenskapen inte ha tagit oss särskilt långt.

Jo men när man skriver en tråd med titeln "De vaccinerade är ju för fan sjuka hela jävla tiden!" så har det här ballat ur fullständigt. Synnerligen långtgående slutsatser baserat på en persons närmsta krets trotts att omfattande myndighetsmonitorerade studier gjorts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in