2022-09-19, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det är en gråzon idag. De diskuterade detta i plånboken i onsdags ang Pontus i Sveriges Radio. Alla influencers går i övrigt i denna gråzon. Omöjligt att komma åt med dagens lagar. Ingen har möjlighet att kontrollera alla tusen dagliga videos heller.

Kontroll skulle nog få bygga på anmälningar om den lagen ändrades. Bra ändå att Plånboken tog upp det.
Citera
2022-09-19, 07:21
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså, till igår var jag helt lyckligt omedveten om detta fenomen.
Visste inte barn hängde på youtube.
Finns väl ingen under 15 som har en mobiltelefon ens?
Så, snubben groomar barn via sin youtube-kanal?
Varför sitter han inte inne?
De flesta barn i skolåldern har mobiltelefon eller surfplatta. Mina barn har haft det sedan innan de började skolan till och med. YouTube är jättestort och det finns många konton som riktar sig till mindre barn. Yumi och Tomu är ett annat vidrigt par som har en jättestor kanal och som mina och andras barn har följt i många år. De groomar inte barn dock men de är outhärdliga och skriker och har sig hela tiden. Man vill slå dem hårt i ansiktet.
Citera
2022-09-19, 07:40
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
De flesta barn i skolåldern har mobiltelefon eller surfplatta. Mina barn har haft det sedan innan de började skolan till och med. YouTube är jättestort och det finns många konton som riktar sig till mindre barn. Yumi och Tomu är ett annat vidrigt par som har en jättestor kanal och som mina och andras barn har följt i många år. De groomar inte barn dock men de är outhärdliga och skriker och har sig hela tiden. Man vill slå dem hårt i ansiktet.

Nu var det kanske 4-5? år sedan mina barn tittade på Tomu. Sjukt vad han skriker. Hade lust att bombhota honom så han skulle tagga ner.
Citera
2022-09-19, 07:44
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså, till igår var jag helt lyckligt omedveten om detta fenomen.
Visste inte barn hängde på youtube.
Finns väl ingen under 15 som har en mobiltelefon ens?
Så, snubben groomar barn via sin youtube-kanal?
Varför sitter han inte inne?

Hur jävla gammal är du? Jag född på 80-talet hade min första telefon när jag var 11-12 årsåldern
Citera
2022-09-19, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus2
Kontroll skulle nog få bygga på anmälningar om den lagen ändrades. Bra ändå att Plånboken tog upp det.

Jag tycker själva systemet är konstigt; att Youtube ska kunna tjäna miljarder på ogranskade videos och om något anmäls och när större medier så kan YouTube komma undan genom att ta bort videon och sen ignorera alla frågor från journalister.
Jag tycker Sverige borde förbjuda Facebook och youtube. Egentligen alla företag som inte har en riktigt kundtjänst som man kan nå. Det var gott för långt. Nu ska jag ner till vår lokala butik på hörnet. Där kan man lika in och prata med ägaren till butiken. Känns lyxigt att kunna snacka med en ansvarig person idag.
Citera
2022-09-19, 08:38
Medlem
kibokos avatar
han får väl falla tillbaka på sin musikkariär att sjunga halvtaskiga covers nu när skiten träffat fläkten

Totalt ser han ut att få ungefär två miljoner spelningar på spotify sedan 2014. Då man får ca $2000 per miljon strömningar så borde han på åtta år ha fått $4000 i inkomst innan skatt, vilket torde klara ett halvårs amorteringar på Teslan. Om han har sparat pengarna, vilket känns lika troligt som att min lokala alagsgubbe har kvar en flaska renat sen 2014.

Men $500 per år i snitt kan han ju dra in. Räcker till snabbmakaroner och ketchup hela året och kanske lyxa till med kötbullar när Willys har extrapris.
Citera
2022-09-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus2
Om jag minns rätt är det förbjudet att göra reklam som vänder sig direkt till barn, så det bör bli straff.

Går väl dagligen reklam som riktar sig till barn på vilken given tv-kanal?
Citera
2022-09-19, 08:52
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nja, han får vad han förtjänar. Finns mååånga dåliga människor inom influensersverige, men jag kan inte komma på en enda som utnyttjar små barn på samma sätt som Pontus gör. Han får inte komma undan bara för att han har ett babyface.

Håller nästan med föregående skribent. Jag avskyr honom och har varnat barnen för länge sedan om vilken bedragare han är, men att sprida rena lögner som kan få honom att ta sig av daga, det är något jag aldrig skulle kunna bära på.

Man ska luta sig mot fakta när man sprider skit, egna tolkningar om incestuösa förhållanden är att dra det för långt.

Flashback fungerar så, att när något spridits tillräckligt länge och av tillräckligt många, så blir det en allmän sanning, som han sedan får leva med många år framöver.
Citera
2022-09-19, 08:56
Medlem
kibokos avatar
Lyssnade på dokumentären nu.

Jävlar vilket päron till morsa han verkar ha. Inte svårt att se var han fått sin moral ifrån.

Konstigt att morsan är arbetslös, hon borde kunna göra kometkarriär som rappare.
Citera
2022-09-19, 08:57
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Håller nästan med föregående skribent. Jag avskyr honom och har varnat barnen för länge sedan om vilken bedragare han är, men att sprida rena lögner som kan få honom att ta sig av daga, det är något jag aldrig skulle kunna bära på.

Man ska luta sig mot fakta när man sprider skit, egna tolkningar om incestuösa förhållanden är att dra det för långt.

Flashback fungerar så, att när något spridits tillräckligt länge och av tillräckligt många, så blir det en allmän sanning, som han sedan får leva med många år framöver.

Att sprida lögner är givetvis inte okej.

Han blåser barn samt groomar småflickor under 15 år. Det räcker för att förstå vilken vidrig person han är.
Citera
2022-09-19, 09:05
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Att sprida lögner är givetvis inte okej.

Han blåser barn samt groomar småflickor under 15 år. Det räcker för att förstå vilken vidrig person han är.

Absolut, men nu är en snöboll av lögner i rullning.....
Citera
2022-09-19, 09:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Brukade Soff-i-propp antyda att hon ville ligga med barnen? Sålde Tobbe Trollkarl stringtrosor i barnstorlekar, och skrev något om att han kan visa hur man trollar bort en annan stav om han får se dig i dom?

Det är ju som att inte se skillnad på skötsamma invandrare som kom till Sverige, för att Sverige och svenskar var något som var eftersträvansvärt, och på kriminella blattar som skjuter mot fredliga förortspizzerior eller analfabeter som på knagglig svenska säger att Sverige är skit.

Sånt där kommer inte upp på barndelen av Youtube. Plus "det lilla du har sett" är ju helt jävla irrelevant när det handlar om en trend, inte en konstant. Det finns en del klipp på YT där folk har gått igenom Pontus grejer, du kan ju börja där. Så får du se "lite mer" än "det lilla" du har sett.

Jag är en snart 42-årig man, boendes på Södermalm i Stockholm. Jag tjänar inga fantasisummor på något sätt, men det är inte dåligt. Jag måste dock jobba för min lön men det gör inget för det är för det mesta rätt trevligt. Jag har dessutom en tjugo år lång historik allt från ganska till skitsnygga brudar som jag har legat med. Faktum är att jag började knulla innan Pontus ens var född. Jag lever mitt eget liv och min mamma är inte med i mina sociala medier annat än i jävla undantagsfall. Ringer man till min firma, så svarar jag - inte min farsa.

Men visst är jag avundsjuk på Herr Bebisnylle, boendes i sin lilla håla och hans tween-fans. Definitivt. Att Pontus med familj är betydligt sämre människor än jag någonsin har varit, and that's saying something. Nej, jag är så klart jelly på hans Tesla. Dude, det står säkert tre Teslas bara längs 150 meter av min gata.

Men sure.. Vi kör på avundsjuk, det är lättare att hantera.

Så Pontus verkar ha en liberal syn eller creepy syn på sexualisering av barn. Är det pedofili lär han anmälas och dömas för just det. Du själv har ju en liberal syn på amfetamin och kokain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in