2022-09-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vem som helst kan kolla detta själv på t.ex. Ratsit eller liknande tjänster.

Det går iallafall ingen nöd på honom - 24 år och högre inkomst än de flesta som är dubbelt så gamla...

Inkomstår 2021
Lön: 540 541 kr
Inkomst av kapital: 46 838 kr

Han tar precis ut så han slipper betala statlig skatt 😂😂
Citera
2022-09-19, 13:11
Medlem
Martensites avatar
Det var fan på tiden att han blev av med kanalen. Han har fått äckla sig länge nog nu. Kanske dags för lillpojken att skaffa sig ett riktigt jobb och flytta hemifrån. Om han nu klarar av det...
Citera
2022-09-19, 13:19
Medlem
TrueCs avatar
Det skulle vara på sin plats att be om ursäkt, bemöta kritik och hoppas på det bästa för hans del. Att lägga upp bilder på när man gråter tror jag ingen i pöbeln bryr sig i.

Självömkan är äckligt och kanske biter det på 12 åringar, men det är inte där han finner nåd. Stå för dina misstag Pontus, där är din största chans att komma tillbaka.
Citera
2022-09-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Lite otäckt drev faktiskt.
Är verkligen inte ett fan av killen och tycker mycket är rent ut sagt osmakligt han får onekligen oproportionerligt mycket hat.

Känns grovt att kalla honom pedofil och liknande, finns väl inga som helst bevis för att han ska försökt stöta på någon specifik, eller bett om nakenbilder eller skickat nakenbilder till minderåriga? Han har ju onekligen spelat på en image av ekonomiska skäl och spelat på barns "kärlek" till honom men han har ju inte lagt in ett stöt på ett barn eller äcklat sig på personligt plan.

Återigen - bevisen finns där ute och har funnits hela tiden. Det finns väl typ 3 dokumentärer, Anjo har gjort två dokumentärer om specifikt när han blåste barn på stora summor pengar och just sexualiserar barn som skriver oskyldiga kommentarer på hans bilder.

Att du inte orkar ta del utav bevisen men ändå har en väldigt bestämd åsikt om hur farligt det denna man sysslar med är, säger väldigt mycket om dig.
Citera
2022-09-19, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Kan någon ringa skatteverket och ta reda på exakt hur mycket han tjänar..?

Fram med honom i ljuset.

500 000kr två senaste åren har jag för mig de sade han redovisat i dokumentären.
Citera
2022-09-19, 13:37
Avstängd
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Mamma och pappa har inga officiella jobb utan går på akassa resp sjukskriven. Vilket är konstigt, då de verkar jobba ganska mycket i hans företag när folk kommer i kontakt med det.

Försäkringskassan borde kolla närmare på denna familjen. Föräldrarna jobbar ju ihop med Pontus de är med i nästan alla videos.
Citera
2022-09-19, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Försäkringskassan borde kolla närmare på denna familjen. Föräldrarna jobbar ju ihop med Pontus de är med i nästan alla videos.

Precis, uppbär de A-kassa, bidrag eller vad de nu har så ska de stå till arbetsmarknadens förfogande! Inte leka med Pontus nupp.
Citera
2022-09-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Han tar precis ut så han slipper betala statlig skatt 😂😂

Bara en idiot tar ut mer så man tvingas betala statlig skatt.
Citera
2022-09-19, 13:53
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Bara en idiot tar ut mer så man tvingas betala statlig skatt.
Inte riktigt sant om man har AB. I vissa lägen gör en lite högre lön att gränsen för hur mycket skattefri/kapitalskattad utdelning man kan plocka ut höjs vilket kan ha en större effekt än den statliga skatten då den även undantar sociala avgifter. Bara att plocka fram blanket K10 och räkna vilket som är mest förmånligt för stunden.

Nu har just Pontus enskild firma så det berör inte honom.
Citera
2022-09-19, 13:54
Medlem
Jag tror värre saker kan ske nu när kanalen är borta… Tjejer mellan 12-17 kan skriva till honom och stötta honom, det ger honom en möjlighet att fortsätta att grooma då alla småflickor tycker så synd om honom nu.
Citera
2022-09-19, 14:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Jag tror värre saker kan ske nu när kanalen är borta… Tjejer mellan 12-17 kan skriva till honom och stötta honom, det ger honom en möjlighet att fortsätta att grooma då alla småflickor tycker så synd om honom nu.
Dumpen borde skicka in en fiskare i hans flöde och få till en träff.
Citera
2022-09-19, 14:08
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero

Jag tror och hoppas att föräldrar tar ett snack med sina barn. I den åldern fattar dom inte vad grooming innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in