2022-09-24, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är state of the art technology! Svensken producerar inget skit. Kan Frankrike skicka Ceasar så kan vi! Skicka 12 och visa vad de går för! Jag skickade precis 100 US$ till Ukrainas Armed forces, det kan du också göra om du vill bidra. 100 Kr fungerar också, eller 50, bara du bidrar. Varje bidrag räknas!

Länk?
Citera
2022-09-24, 00:06
Medlem
KillPus avatar
Hur går "omröstningen" till...ha ha. Helt "frivilligt".
Finns det ngn mer efterbliven folkgrupp på Jorden än ryZZar???

https://twitter.com/ian_matveev/stat...38324420419584
Citera
2022-09-24, 00:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Länk?

Länk till vad?

https://www.youtube.com/watch?v=j8AF2s6vQLg
Ceasar.
Citera
2022-09-24, 00:08
Medlem
Att Ryssland mobiliserar betyder brist på manskap. Man får betänka att det är rimliga siffror att det närmar sig att ca 50 000 ryska soldater stupat. Dubbla den siffran för skadade på olika vis. Ukraina har snarare problem med att utbilda, de har en kö till det.

Samtidigt orkar en vanlig soldat ca 150 dagar och en väl tränad ca 210 dagar, vilket är ungefär idag. Ukraina har ett system av rotation, Ryssland har det inte, Ryssland förlängde kontraktssoldaters tid vid frontlinjen iom mobiliseringen.

Mobiliseringen är alltså ett drag gjort i desperation.
Citera
2022-09-24, 00:09
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Länk?

Skicka pengar?
https://bank.gov.ua/

Skickade flera gånger redan.
Citera
2022-09-24, 00:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Sluta, snälla, du skämmer ut dig själv.
Okej. Så du menar att Putin skulle försöka sig på Polen och fortsätta in i Europa? Lol

Vad tycker du vi har vunnit hittills på sanktioner? För jag kan bara se att vi har förlorat en jävla massa. Och nu trycker Putte in 300k till. Så sanktionerna har ju knappast stoppat honom eller hur?

Men visst. Fortsätt eskalera. Det blir säkert jättebra
Citera
2022-09-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Okej. Så du menar att Putin skulle försöka sig på Polen och fortsätta in i Europa? Lol

Vad tycker du vi har vunnit hittills på sanktioner? För jag kan bara se att vi har förlorat en jävla massa. Och nu trycker Putte in 300k till. Så sanktionerna har ju knappast stoppat honom eller hur?

Du har inte en tanke om att det är Putin och hans gäng som eskalerar? Du vänder det åt andra hållet, av vilken anledning om jag får fråga? Sanktioner är ett rimligt verktyg att applicera när ett land aktivt försöker sig på ett folkmord. Stå rak i ryggen istället.
Citera
2022-09-24, 00:22
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är state of the art technology! Svensken producerar inget skit. Kan Frankrike skicka Ceasar så kan vi! Skicka 12 och visa vad de går för! Jag skickade precis 100 US$ till Ukrainas Armed forces, det kan du också göra om du vill bidra. 100 Kr fungerar också, eller 50, bara du bidrar. Varje bidrag räknas!

Ukraina är genomkorrumperat (ja, Sverige också - men praktiken skiljer sig länderna åt. OT) och att skicka likvida medel som inte går att följa upp passar jag mig personligen för. Kan lika gärna hamna i händerna på kollaboratörer; gäller att inte bli fartblind i sin avsky mot de ryska krigsbrotten.

Skicka hjälp i form av hårdvara (som mina skattepengar avkastat), don som faktiskt går att ta på och följa upp och som specifikt är framtaget för att knacka Tsar-trogna styrkor men som i övrigt inte duger till så mycket annat tilltalar desto mer.
Citera
2022-09-24, 00:24
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Du har inte en tanke om att det är Putin och hans gäng som eskalerar? Du vänder det åt andra hållet, av vilken anledning om jag får fråga? Sanktioner är ett rimligt verktyg att applicera när ett land aktivt försöker sig på ett folkmord. Stå rak i ryggen istället.
Ekonomiska sanktioner har sällan eller aldrig fungerat. Vad är det ni inte fattar? Länder har begått diverse övergrepp utan att väst har lagt sanktioner tidigare. Varför inte? Därför att det finns något som kallas konsekvensanalys och egenintresse!

Om man nu är så jävla upprörd över Ukraina så ska man göra det på rätt sätt. Militärt, på riktigt! Men istället försöker man på sig nån jävla kärringvariant. Inte så konstigt med tanke på att kärringar verkar styra nu för tiden. Sitt inte här och spela tuff när det enda vi gör är att sabba för oss själva i nån sorts spelad moralisk överlägsenhet.
Citera
2022-09-24, 00:26
Medlem
Citat:

Vi har inte vunnit något, tanken var nog inte att vi ska bli rikare med sanktioner. Utan det är ett vapen att minska Rysslands ekonomiska kapacitet så att de inte kan finisiera sitt krig. Får dock säga att med tanke på att det är världens mest sanktionerade land sen ww2 så har de hållt ut väldigt länge. Men kollapsen är inte långt borta nu känns det som
Citera
2022-09-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ekonomiska sanktioner har sällan eller aldrig fungerat. Vad är det ni inte fattar? Länder har begått diverse övergrepp utan att väst har lagt sanktioner tidigare. Varför inte? Därför att det finns något som kallas konsekvensanalys och egenintresse!

Om man nu är så jävla upprörd över Ukraina så ska man göra det på rätt sätt. Militärt, på riktigt! Men istället försöker man på sig nån jävla kärringvariant. Inte så konstigt med tanke på att kärringar verkar styra nu för tiden. Sitt inte här och spela tuff när det enda vi gör är att sabba för oss själva i nån sorts spelad moralisk överlägsenhet.

Det är din egen tolkning där du kallar det kärringvariant. Låt stå för dig, Ukraina har tagit tillbaka mycket mark den senaste tiden. Det kanske är du som sitter här och spelar tuff utan att veta vad du pratar om.
Citera
2022-09-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Tröskeln för bemötande utav dessa ligger nog runt den samma acceptansen som taktiska kärnspetsar. Däremot så skulle biologisk stridsföring bemötas med direkt aktion från mer än NATO, och dessa har Ryssland gott om i sin "arsenal". Den röda linjen är nästan hetare än annat, och som just nu satt under mycket hård kontroll.

Kemvapen har använts några gånger efter ww2. Saddam mot kurderna, assad mot sitt eget folk och Putin mot diverse folk.

Putin lyckades hålla assad vid makten efter attackerna med kemvapen.

Biovapen tror jag inte på, det är för oförutsägbart. Nukes är för stort. Kemvapen känns mest Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in