Citat:
Ursprungligen postat av
theshade
I Iran hedersmödar man kvinnor pga islam.
I Sverige hedersmödar man kvinnor pga islam.
Balkongflickor som det heter.
Det är samma slags våld. Oavsett om du begriper det eller ej.
Och jag har absolut inget hat emot män. Vi män är ganska fenomenala och bättre än kvinnor i de flesta avseenden. Sen finns det så klart svin bland män. Muslimer till exempel.
Är det svenska poliser som kastar kvinnor från balkonger i Sverige?
Det är det inte. Men i Iran är det polisen som har misshandlat en kvinna till döds pga att hon inte hade slöjan på sig "på rätt sätt".
Du har ett allmänt människoförakt genom att du vägrar se andra som egna och självbestämmande individer vars livsföring skiljer sig från din egen. Du ser särskilt ned på kvinnor son du menar är sämre än män.
Varför finns det iranier i Sverige? För att dessa har flytt hit pga en förtryckande regim i Iran. Med din förbudsiver så missar du helt frivillighetsapekten i den fråga vi diskuterar. Genom att avfärda de som försöker försvara den som försvarare av förtryck kanske du känner dig god och moralisk, men du framstår för i stort sett alla andra som en tillskyndare av mer förtryck.
Hur är det förtryck när man låter folk välja själva? Försök inte undvika frågan genom att förneka att valfrihet råder i Sverige. Besvara den istället ärligt, så att jag slipper gissa mig till dina ståndpunkter.