Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Han kommer inte hittas och letar man på fel ställe är det ännu svårare eller snarare omöjligt..
När det gäller gärningsman kan det vara så eller inte.
Alla tror olika på den punkten
Ni har inga bevis på den ni tror på och då är sannolikheten stor att det inte är han i allafall.
Då måste det vara någon annan om vi är överens om att det är ett mord.
Sen vet vi ju inte det men om vi utgår ifrån just det.
Så är det bara tro nu?
En stark övertygelse om att det ligger till på ett visst sätt är inte att man säkert vet.
Att man sitter med inside info från självaste Bulvanen om hur det ligger till.
Du får väl gå tillbaka i tråden och läsa vad du själv påstått.
Citera
2022-10-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ett "talfel" får dig att snoka upp en persons adress?
Och storleken på lägenheten och vem han bor med och alla dina ovidkommande upplysningar om hans lillebror.
Hjälpte det dig att förstå hans "talfel" eller hans dialekt?

Vem umgås du med egentligen? Med Stoppa Pressarna?
Du är väldigt otrevlig.
Det går inte att komma ifrån att grävgruppen gör allt för att stå i rampljuset.

Läste i Ubbes blogg om biljettförsäljningen till jippot på nya Masters, 2/10 2021, som bidragit till att 100 000:- samlats in, som skulle möjliggöra skelettsökhund framöver..
Under detta jippo med olika talare om Svens försvinnande hände följande:
Citat Mitt under Stig Larssons föredrag dök även en bekant overallklädd figur upp. Det visade sig dock vara en av Stigs släktingar som fått agera stand-in för Sven Sjögren denna kväll.
Bild finns på bloggen, med en leende gubbe i overall och hatt, kanske samma overall som grävarna hittade?

Polismannen Bäckström (av alla namn) beger sig dagen efter för att undersöka ett supertopphemlig nyupptäckt grottsystem, som kan göra att Lummelundagrottan kan återta platsen som Sveriges längsta grotta...

Hörning visade sig ha sovit i Svens hus i hopp om att uppleva hemsökelser...

Det är för mycket lekstuga, är det Svens kvarlevor dom vill hitta eller bara berömmelsen för att ha hittat någonting?

Det går knappt att läsa bloggen utan att se efterfrågan om donationer, stora som små...

https://hittasjogren.nu/2021/10/05/en-kvall-for-sven/
Citera
2022-10-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ett "talfel" får dig att snoka upp en persons adress?
Och storleken på lägenheten och vem han bor med och alla dina ovidkommande upplysningar om hans lillebror.
Hjälpte det dig att förstå hans "talfel" eller hans dialekt?

Vem umgås du med egentligen? Med Stoppa Pressarna?
Han går ut med en hög svansföring och ska lösa fallet SS. Dessutom är han inte blyg att gå ut med sitt namn eftersom han vill ha personlig Cred.
Har man dessutom ett namn som inte är helt vanligt och sen finns internet.
Så det tar inte särskilt lång tid att ta reda på olika fakta om denna person.
Vissa författare skriver under pseudonym för att inte få sitt riktiga namn på sitt verk
Här valde man en annan väg och då får man ta att man kollas upp.
Sen att han bor/är skriven i en etta i Solna med sin bror trodde inte jag.
Dessutom har han någon defekt i talet och han valde att prata i podden själv och då kan folk tycka att det påverkar negativt.
Att vara offentlig person innebär att personer har åsikter både positiva och negativa.
Trodde han att det bara skulle komma hyllningar till honom. Lite naivt kan tyckas.
Sen att han lagt 10 år utan att få fram något och det är ett misslyckande i sig som gör att glorian har trillat av honom.
Han är avslöjad på mer än ett sätt.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-01 kl. 15:08.
Citera
2022-10-01, 15:06
Medlem
Citat:
Så är det bara tro nu?
En stark övertygelse om att det ligger till på ett visst sätt är inte att man säkert vet.
Att man sitter med inside info från självaste Bulvanen om hur det ligger till.
Du får väl gå tillbaka i tråden och läsa vad du själv påstått.
Jag litar på den informationen men kroppen är borta och därmed svårt att kontrollera.
Det innebär att ingen kan dömas för mord och därmed inte kallas för mördare oavsett vem det är.
Därmed säger jag inget.
Fattar du nu.
Citera
2022-10-01, 15:18
Medlem
Citat:
Jag litar på den informationen men kroppen är borta och därmed svårt att kontrollera.
Det innebär att ingen kan dömas för mord och därmed inte kallas för mördare oavsett vem det är.
Därmed säger jag inget.
Fattar du nu.

Att du, som vanligtvis skriver spaltmeter, inte svarat på mitt inlägg om kaustiksodan och havet säger mig att det är exakt så det ligger till.

Bulvanen har dragit en rövarhistoria för sina släktingar om att han är oskyldig och att det var maffian som gjorde det men att alla bevis tyvärr är borta...
Fan tro’t.
Citera
2022-10-01, 15:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan kallas för MGM.

Citat:
Därmed säger jag inget.
Fattar du nu.

Detta har du helt rätt i.

Går inte att kalla Bulvanen för GM för det vet inte. Däremot för MGM. Detta epitet kommer han alltid att få fastän han är avliden. Mer kommer det aldrig att kunna bli. Så har skett i många andra ouppklarade fall så det är inget märkligt med det.
Citera
2022-10-01, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Att du, som vanligtvis skriver spaltmeter, inte svarat på mitt inlägg om kaustiksodan och havet säger mig att det är exakt så det ligger till.

Bulvanen har dragit en rövarhistoria för sina släktingar om att han är oskyldig och att det var maffian som gjorde det men att alla bevis tyvärr är borta...
Fan tro’t.
Jag svarar inte på ledande frågor.
Du är ett fan av GG men nu vill du ha min information.
Kolla med dina bundsförvanter istället.
Rövarhistoria eller inte men GG arbete utan resultat visar sig vara mer rövarhistoier än något annat.
Dessa har du lysnat och trott på att nu står du där med tom blick och undrar vad som hände.
Citera
2022-10-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta har du helt rätt i.

Går inte att kalla Bulvanen för GM för det vet inte. Däremot för MGM. Detta epitet kommer han alltid att få fastän han är avliden. Mer kommer det aldrig att kunna bli. Så har skett i många andra ouppklarade fall så det är inget märkligt med det.
Där är vi överens. Men att hänga ut honom som mördare är felaktigt från början till slut.
Ska man dra det till sin spets är det inte klarlackt att det är ett mord . Det är ett försvinnande men ändå utser man en mördare.
Det gör mig förbannad och engagerad.
Citera
2022-10-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Du är väldigt otrevlig.
Det går inte att komma ifrån att grävgruppen gör allt för att stå i rampljuset.

Läste i Ubbes blogg om biljettförsäljningen till jippot på nya Masters, 2/10 2021, som bidragit till att 100 000:- samlats in, som skulle möjliggöra skelettsökhund framöver..
Under detta jippo med olika talare om Svens försvinnande hände följande:
Citat Mitt under Stig Larssons föredrag dök även en bekant overallklädd figur upp. Det visade sig dock vara en av Stigs släktingar som fått agera stand-in för Sven Sjögren denna kväll.
Bild finns på bloggen, med en leende gubbe i overall och hatt, kanske samma overall som grävarna hittade?

Polismannen Bäckström (av alla namn) beger sig dagen efter för att undersöka ett supertopphemlig nyupptäckt grottsystem, som kan göra att Lummelundagrottan kan återta platsen som Sveriges längsta grotta...

Hörning visade sig ha sovit i Svens hus i hopp om att uppleva hemsökelser...

Det är för mycket lekstuga, är det Svens kvarlevor dom vill hitta eller bara berömmelsen för att ha hittat någonting?

Det går knappt att läsa bloggen utan att se efterfrågan om donationer, stora som små...

https://hittasjogren.nu/2021/10/05/en-kvall-for-sven/
Helt ärligt förstår jag inte vad det är som stör dig så?
Det här med att Hörning sovit över i Svens stuga tyckte jag också var fånigt.
Men han ville kanske känna av atmosfären och få inspiration.

Att det samlas in pengar till skelettsökhund och grävningar i sökandet av Sven tycker jag är behjärtansvärt. Två vänner till Sven har utlyst en belöning på 100 000 kr (tror jag summan var) till den som kan lämna upplysningar som leder till att SS hittas. Tycker du det också är ett Jippo?

Att SS dök upp under middagen var väl mer som en symbol för att han själv var med andligen.
Och så är det också så att man måste bjussa på något trevligt för att folk ska vara villiga att ge bidrag.
Och det tyckte nog alla var en trevlig överraskning att Sven själv dök upp kvällen till hans ära.

Tycker du att också barncancergalan och alla bidragsinsamlingar med underhållning ska stoppas ?
De är väl också "jippo" för en god sak.

Tycker du att jag är otrevlig eftersom jag frågade vem du umgås med? Du skyller ju på din umgängeskrets för att du snokar o skvallrar.
Så då är det väl inte så konstigt att man undrar.
Citera
2022-10-01, 15:32
Medlem
Citat:
Helt ärligt förstår jag inte vad det är som stör dig så?
Det här med att Hörning sovit över i Svens stuga tyckte jag också var fånigt.
Men han ville kanske känna av atmosfären och få inspiration.

Att det samlas in pengar till skelettsökhund och grävningar i sökandet av Sven tycker jag är behjärtansvärt. Två vänner till Sven har utlyst en belöning på 100 000 kr (tror jag summan var) till den som kan lämna upplysningar som leder till att SS hittas. Tycker du det också är ett Jippo?

Att SS dök upp under middagen var väl mer som en symbol för att han själv var med andligen.
Och så är det också så att man måste bjussa på något trevligt för att folk ska vara villiga att ge bidrag.
Och det tyckte nog alla var en trevlig överraskning att Sven själv dök upp kvällen till hans ära.

Tycker du att också barncancergalan och alla bidragsinsamlingar med underhållning ska stoppas ?
De är väl också "jippo" för en god sak.

Tycker du att jag är otrevlig eftersom jag frågade vem du umgås med? Du skyller ju på din umgängeskrets för att du snokar o skvallrar.
Så då är det väl inte så konstigt att man undrar.
Allt är trams. Rakt igenom.
Barncancergalan som exempel är ju som dina päron och äpplen.
Cancer är en sjukdom som kan drabba alla i hela världen oberoende om man är fattig eller rik , svart eller gul.
SS är en person som ni gör jippo och parodi på.
Jag skulle vilja se SVT göra jippo och parodi på ett cancersjukt barn med namnet Sara och låta ett annat barn komma in på scen utklädd till Sara och tramsa.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-10-01 kl. 15:46.
Citera
2022-10-01, 15:50
Medlem
Citat:
Där är vi överens. Men att hänga ut honom som mördare är felaktigt från början till slut.
Ska man dra det till sin spets är det inte klarlackt att det är ett mord . Det är ett försvinnande men ändå utser man en mördare.
Det gör mig förbannad och engagerad.

Nu verkar du ju ändå inse att det finns en skillnad mellan att vara mördare och att vara misstänkt gärningsman. Kan du ge ett exempel på när GG pekat ut bulvanen som mördare snarare än misstänkt gärningsman?
Senast redigerad av WisbyPils 2022-10-01 kl. 15:52.
Citera
2022-10-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Kan du ge ett exempel på när GG pekat ut bulvanen som mördare snarare än misstänkt gärningsman?
Gärningsman till vad. Mord.
Är man utpekad som gärningsman till mord är man då inte en mördare 🙈
Hur har han annars hamnat vid ladan eller tippen.
Har han gått dit själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in