2022-10-07, 23:41
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Till skillnad mot ukrainarna som bara fyller på med allt sämre soldater.

Ukraina har ju en arme på 1,1 miljoner man från innan invasionen. Det tar ett tag tills Ryssland i så fall (om de vinner) lyckas döda alla dom.
Citera
2022-10-07, 23:42
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Oj du blev bobbig?

Då får jag be dig länka till de femtusen döda som du säger finns i tråden.

Jag håller med dig om att det med all sannolikhet finns femtusen döda ryssar. Men nu måste du länka till dem från denna tråd.

Länka? De finns i denna tråd.

Sedan skrev du att det troligtvis är 7000-10000, så hälften av dessa finns visade i denna tråd?

Idag har jag sett drösvis med ryska soldater mist livet bara i denna tråd. Ingen av de från olika vinklar och det kan man se varje dag. Om du på riktigt tror på dina källor är du bara korkad.

Just saying!
Citera
2022-10-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Med i princip inga ryska förluster som du påstår så skulle inte Putin behövt mobilisera, och med de ukrainska förluster du påstår skulle inte Ukraina förmodligen inte existera längre.
10.000 döda. Man räknar med ca tre gånger så mpnga skadade dvs 30.000. Om ingångsstyrkan var ca 150.000 och man nu bara har kvar 110.000 så har man ett problem. Lägg till att det finns andra anledningar till att manskap minskat.

från 150.000 till kanske 100.000 är dramatiskt. Det är såklart stora förluster som gör att det är svårt att hålla en front.
Citera
2022-10-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Haha läste ni att babben Hepcat skrev att fartyget Moskva var ett transportfartyg 😆😆
Moskva (vraket) är det största krigsfartyg som sänkts i strid sedan andra världskriget. Barnamördare v.puttin kan inte ha varit alltför munter den morgonen.
Citera
2022-10-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ukraina har ju en arme på 1,1 miljoner man från innan invasionen. Det tar ett tag tills Ryssland i så fall (om de vinner) lyckas döda alla dom.

Jag håller med. Men det verkar vara Putins plan. Man tänker döda alla ukrainska soldater.
Citera
2022-10-07, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Inte omöjligt, eftersom de kan vara filmade från alla möjliga vinklar.

Ryssarna får såklart inte ta med sig mobiler till strid. De är proffs och förstår att de kan spåras.

Ukrainarna uppmuntras till det eftersom deras viktigaste kamp är på twitter. Det har mindre betydelse om det skulle leda till fler döda. Man har många soldater. Än så länge...

Jo, jo, jo..

Man blir behandlad som piss, mat finns knappt och man ser sina medsoldater stupa. Vädret är röv pch befolkningen vill inte snacka med en/är rädd. Så man lyssnar då på sina befäl : "-Ring inte hem !"

"säkert"
Citera
2022-10-07, 23:46
Medlem
Ryssland har mer än 5000 döda soldater. 5000 Det var väl antalet första veckan?
Citera
2022-10-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Länka? De finns i denna tråd.

Sedan skrev du att det troligtvis är 7000-10000, så hälften av dessa finns visade i denna tråd?

Idag har jag sett drösvis med ryska soldater mist livet bara i denna tråd. Ingen av de från olika vinklar och det kan man se varje dag. Om du på riktigt tror på dina källor är du bara korkad.

Just saying!
Så jagf sa att det nog är ca 10.000 ryssar som dött i striderna, men du kontrar med npgot. Och nu hävdar du något. Och tycker något.
Citera
2022-10-07, 23:47
Medlem
Citat:
De har strikta regler om att inte få ta med sig mobiler. Självklart finns det de som bryter mot reglerna.

Tillräckligt många för att man ska se att det är trafikstockning på google maps när deras fordonskolonner stannar.
Strikta regler eller ej, de följer inte någon form av professionalism. Hade de gjort det hade de vunnit den initiala delen av invasionen.
Citera
2022-10-07, 23:48
Medlem
Citat:
Oj du blev bobbig?

Då får jag be dig länka till de femtusen döda som du säger finns i tråden.

Jag håller med dig om att det med all sannolikhet finns femtusen döda ryssar. Men nu måste du länka till dem från denna tråd.

Alltså. Ärligt.

Är det NÅGON som bryr sig om det är 100, 1000 eller 10 000 piss-ryzzar som dött? Om det är 100, 500 eller 1000 bajs-ryzzar som dör, varje dag?

Så länge som man - som vi, ukrainavänner - kan logga in och titta på dagens skörd av ihjälskjutna, ihjälsprängda fitt-ryzzar och inse att INGEN jävel kommer att SAKNA dom, för dom FINNS ju inte ens......

Själv NJUTER jag.....varje klipp är minst en unge som slipper bli torterad och våldtagen.

Good enough!

Vars swishar man?
Citera
2022-10-07, 23:49
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
För neutrala fungerar det inte på det viset. Vi hejar inte på något lag, utan vi försöker hitta fakta för att förstå situationen.

Fast problematiken uppstår då du och övriga ryska foliehattar är faktaresistenta. Ett faktum du dessvärre ej vill kännas vid.
Citera
2022-10-07, 23:50
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Själv varit lite förvånad hur ett land med 150 miljoner invånare har så förvånansvärt få soldater, det var ngn som postade en länk tidigare där de förklarade arméns trupper, typ av 280 tusen man, var 140 000 kontraktsanställda, resten som jag förstod det var bibliotikarie städare och allt annat möjligt.. Att man sen ändå fortsätter att ha problem att rekrytera 300 000 efter mobilisering, när det potentiellt finns 20 miljoner tillgängliga att välja på. Visar att ryssar saknar tillit och lojalitet till sin egen stat. De står hellre och ser på militärparader än att själv delta i ”showen”

Det blir så i ett genomkorrumperat skitland som Ryssland.
Alla vill bara stjäla och roffa åt sig och ingen vill försvara den rådande samhällsordningen som orsakade den mentaliteten till att börja med.
Att vara soldat i Ryssland är att tillhöra det absoluta bottenskiktet, ingen med ens ett uns av fungerande hjärna vill tjänstgöra i militären.

Det är så illa att soldaterna blir rånade av kriminella gäng på lönedagen, polisen gör ingenting och de vet de kriminella gängen som i Ryssland har högre status än soldater.

@kamilkazani har skrivit om det fenomenet på twitter, med källhänvisningar till rysk media:

https://twitter.com/kamilkazani/stat...CnBmw4nBw&s=19

Förutom det så tvingas soldaterna till prostitution av sina befäl. Så ja, det är ganska begripligt att vapenföra män flyr Ryssland pga mobiliseringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in