2022-10-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Skolan r viktig fr L, me det skulle inte frvna mig om Pehrson blir justitieminister. Han har i flera r drivit just rttsfrgorna i justitieutskottet.

Vad gller iinflytandet p politiken s avgrs den givetvis av vljarna. Att L sitter med i regeringen ger dem dock ett strre inflytande n de annars skulla ha haft, och garanterar ocks en stabil regering.
Ja, jag hoppas att du har rtt om stabiliteten. En stabil regering r precis va landet behver.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Det ser ut ungefr som vntat. P pappret, allts hur det blir i praktiken terstr allts att se. Att balansera L och SD kan bli tufft p sikt nr det ska bli praktik av detta.

Migpol r mest intressant. Ngra tankar:

Vad ska vi med kvotflyktingar till? Serist?
Ingenting om mjligheten att dra in/"riva upp" medborgarskap?
Fortfarande erbjuda mjlighet till frivillig tervandring? Borde man inte brja skissa p en strre tervandring av t.ex. somalierna som grupp? Tnker frmst p hela familjer och inte det ftal enskilda individer av somalisk hrkomst som jobbar/studerar.

Och hur blir det med "visitationszonerna", om vi ser p brottsbekmpningen? Kul grej som jag nnu inte greppat fullt ut hur det r tnkt att fungera.
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Fast...det dr var ju bara tomma floskler. Allt fr att blidka just sina vnsterliberala woke-vljare fr att rikta uppmrksamheten bort frn det faktum att SD fick igenom exakt all sin politik och L i princip noll
Dessa floskler kommer Pehrsson oavbrutet att mssa i regeringen och fr sina medlemmar. Jag hatar floskel-politiker, de lskar sina floskler s mycket att de inte fr Sverige framt med konkreta frslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Stmmer ju inte alls med SD eller MP med makt i riksdagen...

Det har stmt hittills. Inget har direkt ndrats under min livstid p dryga 40 r.
Citera
2022-10-14, 12:33
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
S SD tl inte kritik inifrn?
r endast ja-sgare tilltna?

Aldrig mer SD. Det blir M nsta gng. Det r nd han som styr och "grabben" Jimmie gr i hundkoppel bakom.

Du har ALDRIG rstat p SD.

Jag trodde du hade slppt dina frsk att pst detta men tydligen inte.

Blev det Kommunistiska Partiet som vanligt?

Saknar du dtida KPML(r) namn p rstsedeln?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Fast...det dr var ju bara tomma floskler. Allt fr att blidka just sina vnsterliberala woke-vljare fr att rikta uppmrksamheten bort frn det faktum att SD fick igenom exakt all sin politik och L i princip noll

"Woke-vljarna", som inte alls str till vnster utan lngt ut till hger hittar du frmst i centerpartiet.
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja vilket r 6%. Vi har en niv p 30.5 % hr i Sverige vilket r fullstndigt vansinnigt.
Alltid bst i klassen. Totalt jvla vansinnigt.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Nr snks brnslet? Ska ka mellan Skne och Vsterbotten om nn vecka och har ont med stlar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Snkt skatt p arbete, bidragstak, bygga ny krnkraft.

Faan Snka klyftorna...Du fr nog Nobelpris

tack, glmde snkt skatt p ISK...
Citera
2022-10-14, 12:34
Medlem
Kommer bli spnnande nr man gr folkrkningen och kommer fram till att det bor 500 000 fler hr n man rknat med 🤣
Citera
2022-10-14, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amsvartner
Nmen va butthurt vnstern och liberaler r nu

Enormt underhllande
S bra att du blir underhlld. Hoppas du r villig att ge upp din frihet bara. Det kommer inte vara lika roligt d.
Citera
2022-10-14, 12:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
terstr att se efter nn mnad om det blir frndring alls.
En hel mnad? N, ett par dagar r max dom ska f p sig fr att f ordning p de rdbrunas mngriga och totala misshandel av detta arma land.

Skl fr det blgula blocket och fr Jimme och SD

Gr ett gott jobb. Locka ver C s smningom och stll de rdbruna offside.

Sjlvklart kan inte de blgula styra ver vrldspolitiken men det gr mycket att snka vra idiotiska skatter. Och s vlkomnar vi krnkraften in i vrmen igen, som jag har tjatat.
Senast redigerad av Readyfreddie 2022-10-14 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in