2022-10-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon skapar uppmrksamhet och rubriker kring sin person i media. Hur mnga knde till namnet Anna Starbrink innan? Tro mig, hon har ambitioner.
Hon r (har varit) L:s svar p Annie
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker personligen att tiggerifrbudet inte r ngot att brka om. Det hade varit relevant fr 5 r sen. Det mrks av att det inte alls r lika mnga tiggare p gatan lngre som frr, frmodligen pga att s f svenskar anvnder kontanter och att det helt enkelt inte finns en marknad hr.

Frgan gllde dessutom ett nationellt tiggerifrbud. Denna frga som andra ordningsfrgor hanteras bst p lokal niv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon skapar uppmrksamhet och rubriker kring sin person i media. Hur mnga knde till namnet Anna Starbrink innan? Tro mig, hon har ambitioner.
Ambitioner i Liberalerna verkar vara ett hgriskspel. Men jag har hrt talas om henne. Trots att jag inte bor i Stockholm. Pongen r att Liberalerna r ett delat parti, och vnsterfalangen regerar i Stockholm och Uppsala. Detta slutar inte vl fr UK.
Citera
2022-10-14, 16:11
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Exakt, ingenting att skapa ngon regeringskris ver.
Problemet finns inte idag, om n begrnsat.
Ngon enstaka jag sett men de blir aldrig lngvariga.
Ngon borde bertta detta fr SD.
Citera
2022-10-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Fr mig r det obegripligt att kvinnor , som kommit hit, inte kan hlsa med en traditionell handskakning....
Vad menar de med att flickor och kvinnor ska prioriteras (hbtq frstr jag sklart). Menar de minderriga flickor ssom i frldralsa barn? ntligen en feministisk syn p invandring 🙏 men pojkar som r sm och barn r sklart likvrdigt andra barn. En 5-ring eller 10-ring klarar sig inte bttre eller smre pga kn om de r ensamma.
Citera
2022-10-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Frgan gllde dessutom ett nationellt tiggerifrbud. Denna frga som andra ordningsfrgor hanteras bst p lokal niv.
Men kanske behvs ett beslut hgre upp fr att f igenom, det var vl det som var problem fr dom lokala nr det begav sig?
Citera
2022-10-14, 16:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tycker de ska f vara med denna gngen, alla ska med.

Inte mig emot. Tror dock att vissa partier skulle kvala ut sig genom att vgra sitta i samma regering som vissa andra partier. Svensk sandldepolitik.
Citera
2022-10-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Ngon borde bertta detta fr SD.

Problemet med tiggarna att dom drar till sig annan brottslighet typ ficktjyvar ,snatterier o dyl. bort med packet sa blir vi av med mycket annat skit.
Citera
2022-10-14, 16:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Men kanske behvs ett beslut hgre upp fr att f igenom, det var vl det som var problem fr dom lokala nr det begav sig?

Det skulle rcka med en lag som uttryckligen tillter de kommuner som vill infra tiggerifrbud att gra det.
Citera
2022-10-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lite bra nd. Men den stora kvoten som kommer in just nu r ju denna anhriginvandring. Den borde vara mer prioritet att ndra snarast.

Det bsta kanske blir signalen att det ska vara temporr asyl fr de som sker. Dvs de ska hem igen. Dessa kvotflyktingar r ju mer sdana som kommer vara permanenta och dr mste det ju bli s f som bara som mjligt. Allra helst noll.
Ja, det har du nog rtt i.
Korkade Vnsterpartister. Att Mp r som dom r gr aldrig att ndra p.
Citera
2022-10-14, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vad menar de med att flickor och kvinnor ska prioriteras (hbtq frstr jag sklart). Menar de minderriga flickor ssom i frldralsa barn? ntligen en feministisk syn p invandring 🙏 men pojkar som r sm och barn r sklart likvrdigt andra barn. En 5-ring eller 10-ring klarar sig inte bttre eller smre pga kn om de r ensamma.

BARN och kvinnor skall prioriteras, inte HEN. Sverige......
Citera
2022-10-14, 16:16
Medlem
Den hr bilden sger allt

https://www.svtstatic.se/image/cinem...52?format=auto

De fyra x SvTs Mats Knutsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem