2022-10-14, 17:50
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ulf sa idag att det behvs 3 mandatperioder, fr att fixa detta.😀
Sa han och Jimmie det i valrrelse?
Hoppas denna regering faller snabbt som fan! Det tycker jag fast vissa saker gynnar mig personlige, ex snkt skatt p ISK, skattesnkning p pension osv.

Hur ska vi f pengar till skola, omsorg och sjukvrd? r det SDs frslag som ska ge oss dessa pengar?
Att driva politik p mnniskor som har det svrt i lnder som r i krig, frstr jag inte!

Vi kan brja med att sluta sprida skattepengar till mnniskor som inte skall ha dom. Jag r helt vertygad om att denna budget kommer g ihop d.

S har under lng tid bara spritt vra pengar runt oss utan krav, detta hoppas jag p ndring nu och jag tror den kommer.

Detta var rddningen fr Sverige, nu kan vi brja jobba med rtt saker och inte ha politiker som bara strvar efter maktpositioner, J r ett levande exempel p detta. Sakpolitik istllet fr makt, kan inte bli bttre n s hr.

Edit:
Att du inte frstr r talande fr mnga som rstar vnster, du sger det sjlv. Bistnd skall g till rtt saker, inte ett svart hl dr vi bara ser skattepengar.
Senast redigerad av calmsolution 2022-10-14 kl. 17:53.
Citera
2022-10-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, om jag bedmer andra svenskars liv efter mitt eget, jag bor i bra stad, bra omrde, med bra sjukvrd skolor osv, s har invandring negativt pverkat 1% av mitt och min familjs liv.
Man ska nog se litet bredare. Jag bor p landet och har absolut inget problem med invandrare personligen.

Dremot anser jag att den nationella situationen vad gller integration r katastrofal och vlkomnar (sd)s initiativ i den delen.
Citera
2022-10-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Jag flyttade nyligen och gick med i lokala Facebook-gruppen. Dr var det skriveri om en tiggare utanfr ICA varje dag. Han kallade folk fr horor och fittor och knuffade ltt p folk men kommunen gjorde ingenting. En dr i gruppen anmlde ofta och skrev om det varje dag. Jag sttte bara p honom en gng och det verkade vara en riktigt vidrig mnniska sen var det nn som skrev att han hade flyttat. Kommunen har varit styrd av S sen Dackefejden och var tidigare knd fr sina f problem med kriminalitet men den har kat enormt p mycket kort tid. Fr S omvandlade ett omrde till ghetto, tog dit massa invandrare och sket totalt i den dr tiggaren osv osv. Den hr gngen vann blgula sidan valet och blir M+SD som kommer styra hr i framtiden

Jag har bott och jobbat i Stockholms innerstad. Tiggarna dr r helt galna. Aggressiva och jag har sett deras "chef" komma p Sdermalm och hmta upp pengar frn tiggaren osv osv. Tiggeri r inte bara obehagligt, det r organiserad brottslighet.
Exakt, de tror att de r chefer i kvarteret och brjar styra och stlla. Sjukt! Tack fr nn som dig har sett detta problem, de flesta verkar blunda eller vet inte?
Nu ett tag har det varit tomt utanfr flera affrer och jag blev glad, sen pltsligt dk det upp igen alla samtidigt.
Organiserat eller vad!!
Nej tack sd fr detta frslag
Citera
2022-10-14, 17:51
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Vi kan brja med att sluta sprida skattepengar till mnniskor som inte skall ha dom. Jag r helt vertygad om att denna budget kommer g ihop d.

S har under lng tid bara spritt vra pengar runt oss utan krav, detta hoppas jag p ndring nu och jag tror den kommer.

Detta var rddningen fr Sverige, nu kan vi brja jobba med rtt saker och inte ha politiker som bara strvar efter maktpositioner, J r ett levande exempel p detta. Sakpolitik istllet fr makt, kan inte bli bttre n s hr.
Vi fr se.
Citera
2022-10-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Du har rtt i den ena. Jag blanda ihop Starbrink med Anna Horn.
Jan Jnsson sitter inte i riksdagen.

Jag har editerat min tidigare.

N jag har rtt nr det gller bda namnen i liberalerna d Anna Starbrink och Lina Nordquist sger nej till tiggerifrbud.
Citera
2022-10-14, 17:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Sverige str ver dem i demokratiindex. Konstigt nog om det du sger, ligger Norge 1:a p listan. Demokrati krver rttsskerhet.
Japp, det blir rttsskert d vittnet inte r anonymt fr domare och advokater.

Som vi har det nu s lggs mnga hundra rttegngar ned mot kriminella d vittnen saknas.
Knappast ett bra samhlle d.
Demokrati krver att medborgarna ska knna sig trygga och inte riskera att f en bomb i sin lgenhet efter de vittnat dr de sett vem som mrdade en annan medborgare. Dr de kriminella stter upp spelreglerna och rddningstjnsten fr st ut med stenkastning nr de ska slcka brnder efter de som frsker frstra vrt land.

Helt rligt trodde jag tidigare att SD:s frslag om detta var rtt s kontroversiellt men nr jag sedan fick reda p att det fungerar s i vra demokratiska grannlnder s blev jag snarare frbannad p de slappa skitstvlarna i regeringen som inte gjorde ett smack mot brottsligheten. Med Morgan Johansson i spetsen.
Citera
2022-10-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Man ska nog se litet bredare. Jag bor p landet och har absolut inget problem med invandrare personligen.

Dremot anser jag att den nationella situationen vad gller integration r katastrofal och vlkomnar (sd)s initiativ i den delen.
Oj, var bor ni?? Finns det sna som dig och Barents som aldrig rkat ut fr detta??? Ni borde komma och bertta i skolorna hur det r fr det r sllsynt!
Citera
2022-10-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Inte om det ventyrar regeringsbildningen.

Sen vet alla att det ej finns resurser att efterleva det. Polisen behvs till bttre grejer n att jaga ngra hundra kvinnor frn Rumnien med severe vrtproblematik.
Det har visserligen lugnat sig, men utgr till och frn ett strande inslag i stadsbilden.
Vi ska inte ha tiggare p gator och torg som gapar och skriker.
Det kan inte vara s svrt fr polisen att d och d rensa rent. ven om de helst vill ka omkring och ta korv och potatismos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oj, var bor ni?? Finns det sna som dig och Barents som aldrig rkat ut fr detta??? Ni borde komma och bertta i skolorna hur det r fr det r sllsynt!
Vad menar du med "detta"???
Citera
Medlem
Psykonaut-s avatar
Lena Mellin sammanfattar varfr SD hellre str utanfr n innanfr regeringen.

Det rcker att SD slr sig ihop med sossarna fr att Kristerson ska frlora.
Det senare skulle de inte kunna gra som regeringsparti. En regering r ett kollektiv som fattar kollektiva beslut.
Genom att st utanfr slipper Jimmie kesson och hans parti dessutom ta ansvar fr allt som de inte gillar. En nskesits SD r strst p hgersidan. De bestmmer mest. De slipper tragglandet i regeringskansliet.
Men ingen lter sig luras. Det r SD som bestmmer. Trots att de inte sitter i regeringen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...for-regeringen
Citera
2022-10-14, 17:56
Medlem
Fler n jag som firar lite nu nr SD fr lite att sga till om??
Citera
2022-10-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
N jag har rtt nr det gller bda namnen i liberalerna d Anna Starbrink och Lina Nordquist sger nej till tiggerifrbud.
De kommer att gra sig till lje. Starbrink r vl nyvald, ngrade ju sig och beslt att vara med. Ska hon nu bli nn brkstake? Pinsamt dessutom kvinna dligt rykte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in