Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Senaste bokslutet som finns tillgängligt räknas visst till dec 2020. Så ganska troligt har företaget normala räkenskaper.
Absolut, allt jag ser tyder på det.
Citat:
Följer man andra (börsnoterade) miljardföretag som Tesla får man redovisning månaden efter, varje kvartal.
Det är för att de är just börsnoterade. Så fungerar det. Av börsnoterade företag så krävs det delårsrapporter. Här följer en lista på vilka sorters företag som har de kraven, saxat från bolagsverket.
börsbolag – företag vars andelar eller skuldebrev är noterade på börs, en auktoriserad marknadsplats eller någon annan reglerad marknad
finansiella holdingföretag – företag som helt eller huvudsakligen förvaltar andelar i dotterföretag som är:
kreditinstitut
värdepappersföretag
försäkringsföretag
banker
kreditmarknadsföretag
hypoteksinstitut
värdepappersbolag.
NV passar inte in på någon av dessa, så inga kvartalsrapporter krävs.
Citat:
Nu har vi ingen årsredovisning på 9.5 månad! Troll sätter en ära i att hitta på orsaker varför företaget inte producerar batterier. Ingen försöker ta reda på vad som händer utan attackerar de som vill bringa klarhet, personligen.
Folk blir nog mest bara irriterade på att du aldrig anstränger dig för att ta in andras synpunkter, eller att du varken verkar läsa andras eller dina egna länkar samt att du alltid vrider nyheter till den absolut värsta möjliga tolkningen. Jag frågar igen, för jag vet att informationen finns där: Har du kollat bolagsverket site om NV har skickat in sin årsredovisning? På den sidan så kan du även se hur långt de har kommit i sitt arbete, dvs se vilken vecka de är på.
Citat:
EU förefaller kasta bort våra skattepengar på "gröna grejor". Då vågar ingen politiker begära redovisning. Vi antas vänta10-15 år innan vi kritiserar företaget!
Det är för att en vettig politiker vet att var sak har sin tid, d.v.s. att årsredovisningen blir officiell när bolagsverket har gått igenom den.