Citat:
Mitt ollon var för känsligt för att duscha de första dagarna så jag rengjorde bara igenom att lägga upp paketet på handfatskanten och sedan hälla ljummet vatten från ett glas och sedan låta det hela lufttorka. Jag vet inte om det är optimalt men det fungerade.
Om du känner att du kan duscha så är det nog bäst men låt det bara rinna över först, rikta inte direkta strålar från duschmunstycket mot såret.
Välkommen till klubben
Om du känner att du kan duscha så är det nog bäst men låt det bara rinna över först, rikta inte direkta strålar från duschmunstycket mot såret.
Välkommen till klubben
Haha tackar!
Hittills har jag bara också hällt lite vatten över efter jag pissat och torkat lite lätt med papper.
Citat:
De stack dig i kuken trots att du skulle sövas?
Undrar varför man inte väntade tills du slocknat...
Gjorde de en hel eller halv omskärelse? Med tanke på att du endast ser 40%. Men det kanske är svullnaden som täcker lite.
Jag behövde inte dra ner förhuden vid rengöring, eftersom den var helt borta. Men vid såret/stygnen var det lite svullet första dagarna och efter någon dag gick det fint att tvätta det området försiktigt.
Ollonet tvättar jag efter varje toalettbesök och gjorde det dagarna efter operationen med, men försiktigare för att inte blöta ner förbandet.
Undrar varför man inte väntade tills du slocknat...
Gjorde de en hel eller halv omskärelse? Med tanke på att du endast ser 40%. Men det kanske är svullnaden som täcker lite.
Jag behövde inte dra ner förhuden vid rengöring, eftersom den var helt borta. Men vid såret/stygnen var det lite svullet första dagarna och efter någon dag gick det fint att tvätta det området försiktigt.
Ollonet tvättar jag efter varje toalettbesök och gjorde det dagarna efter operationen med, men försiktigare för att inte blöta ner förbandet.
Nej jag menar när de stack mig i armen/handen för narkos haha.
Helt ärligt är jag lite osäker, när jag pratade med läkaren både innan och efter operation så var jag dåsig men det är en omskärelse och inte dorsalsnitt, strängen rörde han inte ens, jag skulle säga det är en halv omskärelse men det är fortfarande väldigt svullet så jag kan inte avgöra än.
Jag fick aldrig till det bra med förband/kompresser så jag kör helt utan och kör istället en manlig binda/ficka man lägger allt i, det funkar bra och jag byter den varje dag och håller rent så ser ingen anledning att köra kompresser och så just nu i alla fall.
Men jag ringde till mottagningen idag och frågade lite om hur jag bäst sköter osv, de sa att de första dagarna nu borde jag inte röra det för mycket men efter helgen testa dra tillbaka lite och se hur det känns.