Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-04, 13:22
Medlem
anarchykids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Mitt ollon var för känsligt för att duscha de första dagarna så jag rengjorde bara igenom att lägga upp paketet på handfatskanten och sedan hälla ljummet vatten från ett glas och sedan låta det hela lufttorka. Jag vet inte om det är optimalt men det fungerade.

Om du känner att du kan duscha så är det nog bäst men låt det bara rinna över först, rikta inte direkta strålar från duschmunstycket mot såret.

Välkommen till klubben

Haha tackar!

Hittills har jag bara också hällt lite vatten över efter jag pissat och torkat lite lätt med papper.

Citat:
Ursprungligen postat av Fringue
De stack dig i kuken trots att du skulle sövas?
Undrar varför man inte väntade tills du slocknat...

Gjorde de en hel eller halv omskärelse? Med tanke på att du endast ser 40%. Men det kanske är svullnaden som täcker lite.

Jag behövde inte dra ner förhuden vid rengöring, eftersom den var helt borta. Men vid såret/stygnen var det lite svullet första dagarna och efter någon dag gick det fint att tvätta det området försiktigt.

Ollonet tvättar jag efter varje toalettbesök och gjorde det dagarna efter operationen med, men försiktigare för att inte blöta ner förbandet.

Nej jag menar när de stack mig i armen/handen för narkos haha.

Helt ärligt är jag lite osäker, när jag pratade med läkaren både innan och efter operation så var jag dåsig men det är en omskärelse och inte dorsalsnitt, strängen rörde han inte ens, jag skulle säga det är en halv omskärelse men det är fortfarande väldigt svullet så jag kan inte avgöra än.

Jag fick aldrig till det bra med förband/kompresser så jag kör helt utan och kör istället en manlig binda/ficka man lägger allt i, det funkar bra och jag byter den varje dag och håller rent så ser ingen anledning att köra kompresser och så just nu i alla fall.

Men jag ringde till mottagningen idag och frågade lite om hur jag bäst sköter osv, de sa att de första dagarna nu borde jag inte röra det för mycket men efter helgen testa dra tillbaka lite och se hur det känns.
Citera
2022-11-04, 18:12
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Pratat med en klinik som använder sig utav Shang ring metoden. Någon som gjort denna eller vet något om för och nackdelar? Ser ju ganska smidigt ut det lilla man kollat upp.

Hej,

Finns både för- och nackdelar:

*Liten variation i utförandet (kirurgens skicklighet är inte lika avgörande
*Resultatet blir, delvis därför, oftast detsamma, en rätt "låg" omskärelse
*Den initiala läkningen går mycket snabbare, men att uppnå ett slutresultat tar ofta längre tid.
*Operationen är mindre riskabel.
*Ärrbildningen blir minimal, endast ett tydligt streck vittnar om att ett ingrepp har utförts.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-11-05, 08:40
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Finns både för- och nackdelar:

*Liten variation i utförandet (kirurgens skicklighet är inte lika avgörande
*Resultatet blir, delvis därför, oftast detsamma, en rätt "låg" omskärelse
*Den initiala läkningen går mycket snabbare, men att uppnå ett slutresultat tar ofta längre tid.
*Operationen är mindre riskabel.
*Ärrbildningen blir minimal, endast ett tydligt streck vittnar om att ett ingrepp har utförts.

Vänligen,
Moldavien

Okej, jag har dålig koll på de olika metoderna och utseéndemässigt. En låg omskärelse, för och nackdelar där? Jag antar att det blir svårare med onani t.ex.
Mvh HBO
Citera
2022-11-05, 19:25
Medlem
Citat:
Okej, jag har dålig koll på de olika metoderna och utseéndemässigt. En låg omskärelse, för och nackdelar där? Jag antar att det blir svårare med onani t.ex.
Mvh HBO

Låg omskärelse innebär att ärret hamnar närmare ollonet medan en hög omskärelse innebär att det hamnar längre bort från ollonet.

Det är inte hög/låg som påverkar förmågan att onanera torrt, utan snarare loose vs tight.

En fördel med låg omskärelse är ett mindre synligt ärr och en i överlag mer naturlig look där kuken består av vanlig hud + ollon.

En fördel med en hög omskärelse är att man bevarar mer av den inre förhuden på skaftet (huden precis under ollonet) som har en viss känslighet och vissa kan vilja bevara det.

Kan tipsa om att gå in på Reddit i forumet circumcision och se inläggen där.
Citera
2022-11-06, 07:04
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Låg omskärelse innebär att ärret hamnar närmare ollonet medan en hög omskärelse innebär att det hamnar längre bort från ollonet.

Det är inte hög/låg som påverkar förmågan att onanera torrt, utan snarare loose vs tight.

En fördel med låg omskärelse är ett mindre synligt ärr och en i överlag mer naturlig look där kuken består av vanlig hud + ollon.

En fördel med en hög omskärelse är att man bevarar mer av den inre förhuden på skaftet (huden precis under ollonet) som har en viss känslighet och vissa kan vilja bevara det.

Kan tipsa om att gå in på Reddit i forumet circumcision och se inläggen där.

Tack för info!

Varit inne och läst en del reddit posts nu. Det jag hakat upp mig på är folk som skriver att de tappat väldigt mycket känsel, svårt att ejakulera vid samlag etc. Vid Shang Ring metoden tar de bort mycket av den inre förhuden och då mycket känsel också antar jag. Bör jag tänka om eller bara köra?

Jag läste lite av dina tidigare inlägg där du skrev att samlag kändes som innan och att du valde low and loose. Gjorde du ditt ingrepp genom vårdcentralen eller via privat sektor?
Citera
2022-11-06, 11:40
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Tack för info!

Varit inne och läst en del reddit posts nu. Det jag hakat upp mig på är folk som skriver att de tappat väldigt mycket känsel, svårt att ejakulera vid samlag etc. Vid Shang Ring metoden tar de bort mycket av den inre förhuden och då mycket känsel också antar jag. Bör jag tänka om eller bara köra?

Hej,

Det där är till stor del individuellt. En person med extremt trång förhud känner oftast mer efter att ha fått en "låg" omskärelse, eftersom de kvarvarande känsliga delarna då kommer till bättre nytta.

Vissa med fungerande förhud upplever inte den inre förhuden som särdeles erogen, och då är förlusten försumbar. Andra har problem med för tidig utlösning, och upplever lite lägre känsel som något positivt.

Jag och ytterligare ett par miljarder män är omskurna och har ett tillfredsställande sexliv. Om förmågan att få utlösning berövades mannen, hur skulle då traditionen kunna fortsätta?

Det är möjligt att få en "högre" omskärelse med nämnda metod, men det är långt ifrån alla kirurger som kan utföra det.

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-11-06, 14:06
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Det där är till stor del individuellt. En person med extremt trång förhud känner oftast mer efter att ha fått en "låg" omskärelse, eftersom de kvarvarande känsliga delarna då kommer till bättre nytta.

Vissa med fungerande förhud upplever inte den inre förhuden som särdeles erogen, och då är förlusten försumbar. Andra har problem med för tidig utlösning, och upplever lite lägre känsel som något positivt.

Jag och ytterligare ett par miljarder män är omskurna och har ett tillfredsställande sexliv. Om förmågan att få utlösning berövades mannen, hur skulle då traditionen kunna fortsätta?

Det är möjligt att få en "högre" omskärelse med nämnda metod, men det är långt ifrån alla kirurger som kan utföra det.

Vänligen,
Moldavien

Hej, allt det där lät väldigt logiskt. Får ta mitt förnuft till fånga och besluta mig snart. Tack.
Citera
2022-11-06, 21:02
Medlem
9 dagar in, kan gå obehindrat, var på festival igår och klockade in 27000 steg.

Fortfarande öm där strängen satt, men blir bättre snabbt.

Ska höra av mig till urologen om en 7-10 dagar tänkte jag, för att eventuellt ta bort några stygn.
Citera
2022-11-07, 00:35
Medlem
Citat:
Tack för info!

Jag läste lite av dina tidigare inlägg där du skrev att samlag kändes som innan och att du valde low and loose. Gjorde du ditt ingrepp genom vårdcentralen eller via privat sektor?

Eftersom jag inte hade några medicinska problem så gjorde jag det på en privat klinik.

Jag valde low och rätt loose av både estetiska och praktiska skäl. Low för att få ett mindre synligt ärr och loose för att jag är en sk "grower", ville inte riskera att få en för stram känsla vid erektion.

Har aldrig upplevt den inre förhuden som särskilt erogen innan ingreppet utan för mig har ollonet varit det huvudsakliga området, så jag såg ingen fördel med att bevara den och har inte upplevt någon förlust.

Vet inte hur stor andelen med nedsatt känsel är, men med tanke på att ⅓ av världens män är omskurna och att det avlas en jäkla massa barn i de länderna där det är vanligt så verkar det ändå ejakuleras en hel del.

Kan tänka mig att de som upplever problem lätt framstår som mer högljudda, man startar ju trådar om sin kuk online om man är missnöjd eller undrar saker. De flesta snubbar skriver nog väldigt sällan om sin kuk på nätet.
Citera
2022-11-07, 09:24
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Eftersom jag inte hade några medicinska problem så gjorde jag det på en privat klinik.

Jag valde low och rätt loose av både estetiska och praktiska skäl. Low för att få ett mindre synligt ärr och loose för att jag är en sk "grower", ville inte riskera att få en för stram känsla vid erektion.

Har aldrig upplevt den inre förhuden som särskilt erogen innan ingreppet utan för mig har ollonet varit det huvudsakliga området, så jag såg ingen fördel med att bevara den och har inte upplevt någon förlust.

Vet inte hur stor andelen med nedsatt känsel är, men med tanke på att ⅓ av världens män är omskurna och att det avlas en jäkla massa barn i de länderna där det är vanligt så verkar det ändå ejakuleras en hel del.

Kan tänka mig att de som upplever problem lätt framstår som mer högljudda, man startar ju trådar om sin kuk online om man är missnöjd eller undrar saker. De flesta snubbar skriver nog väldigt sällan om sin kuk på nätet.

Tack, nu har jag fått svar på alla mina frågor!
Citera
2022-11-09, 15:11
Medlem
Hej!

Har tid hos urologen (privat) om 2 veckor. Jag har trång förhud när jag har erektion. Har inga problem med att dra bak den när jag är slak. Jag misstänker kanske att min sträng är för kort - när jag drar tillbaka förhuden bakom ollonet, och fortsätter dra ännu längre så att den "inre huden" (hoppas ni fattar vad jag menar) dras tillbaka så långt det går, så drar strängen i ollonet så att det pekar neråt. Jag känner dock inte att jag har haft något problem med strängen vid erektion (kanske för att förhuden inte går bakom ollonet?).

Jag vill behålla så mycket förhud som möjligt. Finns det någon här som bara har tagit bort en del? Hur blev resultatet rent estetiskt? Jag tycker jag har en rätt snygg kuk nu även fast förhuden ät trång, vill inte att det ska bli fult sen xD. Största anledningen till att jag vill behålla förhud är att jag vill kunna runka utan att använda saliv eller glidmedel, det verkar vara svårt att göra det om man är helt omskuren? Man har ju sett inom porren att vissa drar i själv skaftet men där sitter ju fan ingen känsla?

Jag är 35 ish och anledningen att jag har dröjt så länge är att jag inte har lidit av det så jättemycket egentligen. Saken är den att på något sätt tvingas min förhud tillbaka i vissa stunder (fastnar) när jag knullar, men det känns omöjligt om jag bara skulle få för mig att runka.
Citera
2022-11-09, 18:03
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Hej!

Har tid hos urologen (privat) om 2 veckor. Jag har trång förhud när jag har erektion. Har inga problem med att dra bak den när jag är slak. Jag misstänker kanske att min sträng är för kort - när jag drar tillbaka förhuden bakom ollonet, och fortsätter dra ännu längre så att den "inre huden" (hoppas ni fattar vad jag menar) dras tillbaka så långt det går, så drar strängen i ollonet så att det pekar neråt. Jag känner dock inte att jag har haft något problem med strängen vid erektion (kanske för att förhuden inte går bakom ollonet?).

Jag vill behålla så mycket förhud som möjligt. Finns det någon här som bara har tagit bort en del? Hur blev resultatet rent estetiskt? Jag tycker jag har en rätt snygg kuk nu även fast förhuden ät trång, vill inte att det ska bli fult sen xD. Största anledningen till att jag vill behålla förhud är att jag vill kunna runka utan att använda saliv eller glidmedel, det verkar vara svårt att göra det om man är helt omskuren? Man har ju sett inom porren att vissa drar i själv skaftet men där sitter ju fan ingen känsla?

Jag är 35 ish och anledningen att jag har dröjt så länge är att jag inte har lidit av det så jättemycket egentligen. Saken är den att på något sätt tvingas min förhud tillbaka i vissa stunder (fastnar) när jag knullar, men det känns omöjligt om jag bara skulle få för mig att runka.

Hej,

Om du förmedlar det här din urolog, så är jag övertygad om att han kan utföra ingreppet såsom du vill.

En partiell omskärelse blir sällen helt lyckad estetiskt. Ganska ofta återkommer patienten för att få resten borttagen. Det kan vara värt att ta i beaktande.

Många helt omskurna män, kanske de flesta, har tillräckligt med skinn kvar för att kunna onanera utan glidmedel.

En googlesökning på "partial circumcision" bör kunna ge dig exempelbilder på tänkbara resultat.

Vänligen,
Moldavien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in