Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-09, 20:26
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Om du förmedlar det här din urolog, så är jag övertygad om att han kan utföra ingreppet såsom du vill.

En partiell omskärelse blir sällen helt lyckad estetiskt. Ganska ofta återkommer patienten för att få resten borttagen. Det kan vara värt att ta i beaktande.

Många helt omskurna män, kanske de flesta, har tillräckligt med skinn kvar för att kunna onanera utan glidmedel.

En googlesökning på "partial circumcision" bör kunna ge dig exempelbilder på tänkbara resultat.

Vänligen,
Moldavien

Jag kan säga att jag har fått en partiell omskärelse och är hur nöjd som helst!

Det ser riktigt bra ut och skulle aldrig vilja bli av med hela förhuden. Det är värt att chansa och se om det blir bra. Annars kan man alltid ta bort hela som sagt, men man kan aldrig få tillbaka förhuden så det känns dumt att direkt ta bort hela utan att ta chansen på en partiell först.
Citera
2022-11-09, 20:31
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership1337
Hej!

Har tid hos urologen (privat) om 2 veckor. Jag har trång förhud när jag har erektion. Har inga problem med att dra bak den när jag är slak. Jag misstänker kanske att min sträng är för kort - när jag drar tillbaka förhuden bakom ollonet, och fortsätter dra ännu längre så att den "inre huden" (hoppas ni fattar vad jag menar) dras tillbaka så långt det går, så drar strängen i ollonet så att det pekar neråt. Jag känner dock inte att jag har haft något problem med strängen vid erektion (kanske för att förhuden inte går bakom ollonet?).

Jag vill behålla så mycket förhud som möjligt. Finns det någon här som bara har tagit bort en del? Hur blev resultatet rent estetiskt? Jag tycker jag har en rätt snygg kuk nu även fast förhuden ät trång, vill inte att det ska bli fult sen xD. Största anledningen till att jag vill behålla förhud är att jag vill kunna runka utan att använda saliv eller glidmedel, det verkar vara svårt att göra det om man är helt omskuren? Man har ju sett inom porren att vissa drar i själv skaftet men där sitter ju fan ingen känsla?

Jag är 35 ish och anledningen att jag har dröjt så länge är att jag inte har lidit av det så jättemycket egentligen. Saken är den att på något sätt tvingas min förhud tillbaka i vissa stunder (fastnar) när jag knullar, men det känns omöjligt om jag bara skulle få för mig att runka.

Jag har tagit bort enbart en del av min förhud. Blev hur bra som helst och är supernöjd med resultatet. Det var 2019 som jag opererades och jag är i början/mitten på 30 års åldern. Hade ångrat som fan om jag valt att ta bort allt. Ollonet blir helt av med samma känsla och blir snarare förhårdnat efter ett tag av att konstant skava mot underkläderna. Går ju inte ens att runka normalt utan lite förhud.

Jag rekommenderar dig att chansa och se om det blir bra för dig. Annars kan du alltid ta bort hela ifall det skulle bli mindre bra. Det går dock inte att göra det på det omvända sättet, dvs att ta bort den helt och sen ångra sig ^_^

Lycka till!
Citera
2022-11-10, 09:41
Medlem
Tack @Jagozar och @Moldavien.
Citera
2022-11-14, 08:48
Medlem
Hej!

Mycket bra tråd som fått mig att ta steget också, nu var det ca 6 dagar sen jag blev utsatt för en hel omskärelse, det mesta har gått bra och det verkar läka bra!

Har skrollat igenom tråden lite och letat efter ett ämne som jag inte tycks hitta.

Hur blir ärren sen när det är färdigläkt? Har någon behandlat med "Ärrsalva" som t.ex. Cicamed eller Contrakel? Eller någon annan salva?

Väl mött.
Citera
2022-11-14, 19:05
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Hej!

Mycket bra tråd som fått mig att ta steget också, nu var det ca 6 dagar sen jag blev utsatt för en hel omskärelse, det mesta har gått bra och det verkar läka bra!

Har skrollat igenom tråden lite och letat efter ett ämne som jag inte tycks hitta.

Hur blir ärren sen när det är färdigläkt? Har någon behandlat med "Ärrsalva" som t.ex. Cicamed eller Contrakel? Eller någon annan salva?

Väl mött.

Hej,

Varmt välkommen till klubben! Ljusa tider väntar dig.

Ärret kommer att bli mer tydligt än om du hade blivit omskuren som liten. Det behöver för den sakens skull inte betyda att det är fullt eller ojämnt.

Det allra viktigaste är för att ärret ska bli bra är att stygnen inte sitter kvar för länge. Är ingreppet gjort med självupplöslig tråd skall denna--även om den sitter kvar, avlägsnas senast två veckor efter ingreppet vid normal läkning. Säger kirurgen annat är det primärt för att han vill slippa göra det.

När såret sedan har läkt kan man använda salvor o.s.v. Det har jag själv aldrig gjort, och det har blivit fint och mjukt ändå. Vad jag förstår verkar många ha framgång med produkter liknande denna:

Silicone scar sheets

Vänligen,
Moldavien
Citera
2022-11-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavien
Hej,

Varmt välkommen till klubben! Ljusa tider väntar dig.

Ärret kommer att bli mer tydligt än om du hade blivit omskuren som liten. Det behöver för den sakens skull inte betyda att det är fullt eller ojämnt.

Det allra viktigaste är för att ärret ska bli bra är att stygnen inte sitter kvar för länge. Är ingreppet gjort med självupplöslig tråd skall denna--även om den sitter kvar, avlägsnas senast två veckor efter ingreppet vid normal läkning. Säger kirurgen annat är det primärt för att han vill slippa göra det.

När såret sedan har läkt kan man använda salvor o.s.v. Det har jag själv aldrig gjort, och det har blivit fint och mjukt ändå. Vad jag förstår verkar många ha framgång med produkter liknande denna:

Silicone scar sheets

Vänligen,
Moldavien

Tack så mycket, och tack för ett välformulerat svar! Jag tar åt mig infon och kämpar vidare med soldaten som just nu ligger och skaver mot kalsongen!
Citera
2022-11-17, 09:46
Medlem
Har varit hos urologen nu, fick en snabbare tid pga avbokning.

Han konstaterade att min förhud var lite trång, och att även strängen är lite kort (att ollonet pekade neråt lite när man drar bakförhuden).

Han förklarade att man kan ta bort en del av förhuden eller ta bort en större del. Han pratade inte så mycket om för- och nackdelar med respektive metod. Jag fick intrycket av att han "bestämt" sig för att det räckte med att ta bort en del. Och det är precis vad jag själv ville, så det känns ju bra antar jag. Han sa även att ollonet delvis kommer vara blottat vid stånd, vilket jag har förstått sedan innan. Sedan förklarade han lite hur ingreppet går till etc.

Så, väntar på tid för op nu.
Citera
2022-11-17, 15:29
Medlem
Så nu är det gjort! Har en konstig känsla, typ svidande/brännande känsla efter att bedövningen släppt. Snorren ser inte glad ut men det kommer gå över har jag förstått.

Var extremt nervös och hade en del ångest inför operationen men det löste sig smidigt genom att köra med hörlurar och musik under själva ingreppet. Det som gjorde mest ont var när de satte bedövningen. Det var helt ärligt ingen höjdare. Så nu väntar vila. Ungefär hur länge kommer man ha ont?
Citera
2022-11-17, 23:46
Medlem
Dag 21 efter op.

Kollade upp allt hos läkaren en vända till i måndags.

Har ingen koll på hur självlösande tråd och stygn fungerar och jag blev nojig att ”stygnen gått upp”, men allt såg bra ut enligt läkaren.

Nu har alla stygn och trådar släppt. Smörjer fortfarande med terracortril. Känns oerhört bra och det ser riktigt bra ut idag!
Citera
2022-11-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Så nu är det gjort! Har en konstig känsla, typ svidande/brännande känsla efter att bedövningen släppt. Snorren ser inte glad ut men det kommer gå över har jag förstått.

Var extremt nervös och hade en del ångest inför operationen men det löste sig smidigt genom att köra med hörlurar och musik under själva ingreppet. Det som gjorde mest ont var när de satte bedövningen. Det var helt ärligt ingen höjdare. Så nu väntar vila. Ungefär hur länge kommer man ha ont?

Plågsamt dag 1-6.
Något svårt att gå dag 7-10.
Känns ytterst lite när du går ca 14 dagar in. Går rätt snabbt efter 10-14 dagar.
Citera
2022-11-18, 11:35
Medlem
Dum fråga kanske.

Jag planerar inte att göra en hel omskärelse, utan låta doktorn behålla den del av förhuden som är möjligt. Är detta ingreppet "mindre" i omfattning än hel omskärelse? Man skär ju av förhud i båda fallen.... bara det att det är olika mycket.

Finns det fler här som har inte har gjort hel omskärelse förutom Jagozar?

Tack!
Citera
2022-11-18, 13:57
Medlem
En annan grej. Eftersom mitt ollon i nuvarande tillstånd är täckt med förhud hela tiden förutom när jag drar tillbaks den vid dusch, är det extremt känsligt vid beröring. Låg och spände mig när urologen höll på att undersöka mig, när kom åt ollonet. Jag funderar på att försöka härda ut det (är det detta som kallas för typ auto-circumcision btw?) genom att gå med ollonet blottat i ett förband på jobbet t.ex. Någon som vet mer om detta? Tankar?

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in