Citat:
Alla vet att företaget producerar battericeller. Det är ett alldeles för diffust svar. Företaget var extremt omskrivet förra hösten. Det har satsats minst 6 miljarder av offentliga medel i det. Nu verkar man försöka mörklägga dess verksamhet. Det skrivs fortfarande om företaget, men inga resultat av produktionen redovisas. Det skrivs att statsministern besökt företaget. Det betraktas som en nyhet. Men hur satsningen gått under året vet vi inte. Det skrivs inte om produktionen.
Det är för att fabriken är I en uppstartsfas. Vad är det för mörkläggning du talar om? Det skrivs i media, det är vara det att drakarna har hittat annat att skriva om. För lokala tidningar så är det fortfarande viktiga nyheter. Hur ofta läser Du om Boliden nu för tiden? Står väldigt ofta om dem i norran ser jag men inte alls så mycket I nationell media, trots att de håller på att bygga något nytt. Det måste vara något lurt där med med din retorik.
De är under uppstart, så det går väl sådär. ALLA medier verkar förstå att uppstartsperiod är längre än en dag. Det kommer att gå trögt för dem, de kommer att öka sakta men säkert. Det är så det funkar, ta det från en som har varit med i flera uppstarter av fabriker.
Citat:
Du vill diskutera andra saker. Du säger att man inte skall upprepa dessa frågor. Men det är de väsentliga frågorna just nu. Därför kommer i alla fall jag att upprepa dem. Jag är inte journalist.
Det märks rätt så tydligt att du inte är journalist. Då hade du ringt, mailat och/ eller besökt NV för att få svar istället för att gnälla på forumtrådar.
Citat:
Men förr, när Sverige fungerade, ställde envisa journalister sådana frågor och ställde makthavarna mot väggen. Det har nästan upphört i.o.m. EU. Därför bör man fortsätta ställa sådana frågor.
Det lär ske om det går dåligt för NV. Du kan ju kika på intervjun med Gunilla von Platon.
Citat:
Vad producerar företaget rent konkret? I vilka kvantiteter? I vilka produkter används dess batterier?
Jag erbjöd mig att berätta det för dig tidigare men då du mycket otrevligt istället valde att ignorera mig så kanske du får skylla dig själv.
Citat:
Det är ungefär vad jag hinner med i denna "diskussion" just nu. Vi får fotsätta någon annan dag. Ha en trevlig kväll.
Ha det bra! Hör av dig när du läst årsredovisning.