2022-12-17, 20:20
Medlem
kevinhoflands avatar
Slutar rösta vänster.
Citera
2022-12-17, 20:25
Medlem
wwrs avatar
Ring försäkringsbolaget. Jag blev måttligt knivhuggen och fick telefonen stulen i Rio. När jag kom hem gick jag till Folksam och medgav att jag varit borta längre än hemförsäkringens reseskydd medgav. Då var de schyssta och sade att jag kunde få för överfallet. Det täckte telefonen. Riopolisen tog räkningen för akutmottagningen. Jag gick nästan jämnt ut. (Långt efteråt kan man skratta åt det, det gjorde man inte då.)
Senast redigerad av wwr 2022-12-17 kl. 20:29.
Citera
2022-12-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Tack!

Hoppas att du har lärt dig någonting också, särskilt det att man inte ringer 112 vid brott.
idiot
Citera
2022-12-17, 20:41
Citat:
Gör inte det i fortsättningen då. Det är polisen du ska ringa vid brott.

Vid pågående eller nyligen avslutade allvarliga brott ringer man 112. Om man vill anmäla ett mindre allvarligt brott som inträffat tidigare ringer man 11414.

Ts borde ringt 112 så fort som möjligt. Rån är allvarliga brott. Polisen kunde eventuellt kommit och sökt med hund osv. Tror du man ringer 11414 vid ett bankrån?!?!
Citera
2022-12-17, 20:52
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Vid pågående eller nyligen avslutade allvarliga brott ringer man 112. Om man vill anmäla ett mindre allvarligt brott som inträffat tidigare ringer man 11414.

Ts borde ringt 112 så fort som möjligt. Rån är allvarliga brott. Polisen kunde eventuellt kommit och sökt med hund osv. Tror du man ringer 11414 vid ett bankrån?!?!
Är du seriös eller?
Citera
2022-12-17, 20:54
Medlem
OpieWinstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoid-Android
Hej blev nyss rånad hur får jag tag på killen. Jag var full men vet hur han såg ut.

Anmäl händelsen till polis och till ditt försäkringsbolag istället.
Citera
2022-12-17, 21:38
Medlem
Lite för få inlägg om huruvida han borde ringt 112 eller 11414 vid tillfället då han startade tråden. Bättre kan ni, nu kör vi!
Citera
2022-12-17, 23:01
Medlem
Polisanmäler?
Citera
2022-12-17, 23:26
Medlem
Citat:
Detta är väl knappast en nödsituation eller? Ring 114 14 istället.

Har man blivit rånad nyss så är det definitivt 112 man ska ringa.

Ifall TS inte anmält num, så är det för sent för 112, så då är det 114 14.

Men generellt gäller att man ska ringa 112 så snart man har möjlighet om man blir rånad.
Citera
2022-12-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Enda anledningen att ringa snuten är om du möjligen ska få ut nåt på försäkringen. I annat fall ringer du i onödan.
Nja, det finns fler bra anledningar: Statistik!

Om man inte anmäler har det inte hänt. Då kan politikerna och Snickesnacki hävda att brottsligheten minskar fastän den inte gör det. Och polisen får ännu mindre resurser nästa gång.

Så anmäl allt, alltid. Det ska fanimej synas svart på vitt.
Citera
2022-12-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Hade jag blivit rånad på det sättet hade jag genast försökt kontakta 112 och berätta vad jag var utsatt för. De kanske inte kan skicka en patrull men det kan hjälpa polisen och hålla span efter en viss grupp eller så kan de kartlägga en ev. rånvåg som pågår. Men har det gått mer än 24h så får man väl ringa 11414 eller göra en anmälan online.
Detta.

Självklart ringer man 112. Det är ju en gärningsman ute. Polisen kan aktivt söka, eller iaf ropa ut det så att patrullerna håller koll, det både förebygger nya brott samt kan leda till att GM slinker in i nätet. Det kanske finns samband med andra händelser under natten före eller efter. Det pusslet kan inte TS lägga men polisen kan. Om en timme kanske de stoppar en snubbe som kissar på allmän plats och vid kontroll har han 5 mobiler i fickan varav en är TS.

Jag skulle anmäla en trafikolycka för ett tag sedan, tog 3 dagar att komma fram på 114 14...
Citera
2022-12-18, 00:00
Medlem
otellos avatar
Res till Asien och träna med League of Shadows, efter några år kan du återvända till platsen där brottet begicks, leta reda på och bestraffa gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in