2022-12-22, 23:13
Medlem
Her er nesten bare tull og tys de siste sidene. Kanskje man burde sette trden p pause inntil det kommer noen nyheter om saken, kanskje helt til april 2023?
Citera
2022-12-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
De har ikke drukket for mye Mllers tran eller Eventyrbrus i kveld?

Hehe. Har faktisk vrt p kontoret helt til n ZZZ. Dessuten er jeg faktisk avholdsmann selv om det delvis er pga min stilling hvor det er lite passende ikke vre sober. N er det alltid underholdene ha det litt moro p bekostning av borrelsligaen. Det er sjeldent man ptreffer slike i det virkelige liv, men det er nok betryggende for samfunnet generelt og kostnadsnivet det medfrer.

Hvorfor tror du ikke det kommer mer informasjon tilgjengelig offentlig fr i april 2023 ? Tenker du da p offentliggjring av flere hemmelige siktelser ?
Citera
2022-12-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Klart hun blir redd. TH er/var ingen hvem som helst. Skkrik, losjemedlem, og har hytstende venner i AP og andre steder.

Syns du noen av disse tingene er noe vre redd for? 😄
Citera
2022-12-23, 00:03
Medlem
Sprsml: Har noen i Hagen-familien kommentert boken, eller innholdet i den? Oppfattes den som pro- eller anti-Hagen, eller mer som en objektiv oppramsing av fakta?
Citera
2022-12-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nybrotsarbeid og nybrotsarbeid. Jeg tror den som i ettertid har satt tidspunkt for overfall p henne til 09.30 kan vre kjent med at denne type info kan hentes ut fra telefon i ettertid. Denne som ogs ringte hennes telefon 10.06 og 10.07, for gi seg selv alibi for tiden den visste en annen oppholdt seg i boligen.

Den andre vattnissen var kanskje ikke like oppdatert p omrdet. Og forstod mulig ikke at befatning med hennes telefon ville innebre at denne alene kan komme til mtte st til svars for drapet p henne da denne befant seg i boligen i den tiden hennes telefon viser aktivitet. Dette selv om denne ikke drepte henne.

TH var, som kjent p, p jobb. I hvertfall frem til 10.07. Svein Holdens trumfkort dette nr TH i si tid ble lslatt fra varetekt. S fr vi se da om den planlagte tidslinjen str seg nr politiet n bedriver sin gjennomgang av ulike ting fra initialfasen.
Bevegelsessensor viser aehs normale bevegelser ved hndtering av tlf. Denne sammenlignes med perioden fra morgen i 7 tiden til 10.07 for finne avvik. "Fallet" er kun en del av dette. Resultatet er strengt konfidensielt. Jeg har en mistanke vedr. Dette som ikke deles her. Ths avhrsnekt kan vre uheldig fordi han mister oversikt over dagens status.
Citera
2022-12-23, 00:13
Medlem
Citat:
Helseapp ble vel frste gang installert I-phone i 2014. Som kjent gikk TH til anskaffelse av en slik som han senere lot sin kone overta fordi han selv foretrakk en gammel Nokia. Ser ikke bort fra at han allerede ved kjp kjente til denne helseappen og fordeler den kunne gi han p et senere tidspunkt dersom hans kone var i besittelse av den og den med det kunne komme til knytte noen til drapet p henne i et gitt tidsrom hvor han selv ville ha alibi.

Dette handler derfor ikke om kunne se inn i fremtiden p andre mter enn hele tiden ha i bakhodet ting som kan komme til vre avgjrende i forhold til kunne komme unna med drapet p sin kone slik jeg ser det. S er det selvflgelig et pluss om man ogs kan klare knytte noen andre til drapet p henne.
teorien stemmer best om han forgiftet henne. Da ville sensor indikere at aeh hndterte tlf til hun falt om i trappa. Omtket la tlf p bordet og falt om igjen. Ikke sannsynlig men mulig.
Citera
2022-12-23, 00:24
Medlem
Citat:
Det er mye som tyder p at personen som overfalt Fru Hagen var i boligen i 45 minutter eller lengre. Hva i all verden holdt denne personen p med i all denne tiden? Overfalt Fru Hagen, bretta til sider noen tepper for frakt av henne inn p toalettrommet og tok seg tid til vaske noe blodsl etter henne i trappa. Men snn ellers? Tvinna tommeltotter? Eventuelt om, i pvente av hva da?

Og om denne faktisk var den som vasket blodsl i trappa, s tyder mye p at denne visste at dennes tid i boligen ville tilsi venting p noe/noen. Kidnappere ville selvflgelig bare stukket fra stedet med offeret s fort de hadde overtaket p henne. Da uten fle at noen bloddrpet etter henne i trappa tilsa ndvendigheten av vaske og ta med seg btta i samme slengen. N bretter neppeslike tilside tepper i finstua heller nr jeg tenker meg om.

Utelukker en reell kidnapping bde pga tidsbruken i boligen og dette vaske/ryddebehovet hos denne som overfalt henne.
var det kun en btte i huset. Teh blodvasket frst og deretter gm som tok med btta? Slepespor ble ikke vasket. Her gikk ting ikke etter planen.
Citera
2022-12-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Du tar feil.

Sitat fra boka der meldingen er gjengitt ordrett:

Hei N.N. (Silje, red. anm.). Var fint teater i gr, hyggelig mte N.N. (forretningspartneren, red.anm.) og kona. Vi skal visst ikke dra fr i morgen tidlig antagelig pga et mte Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo vre barnepike i kveld/natt.
"Antagelig" er her benyttet i forbindelse med rsaken til at turen var utsatt.
rett. Th m ha formidlet utsatt mte. Ingen andre. Th blffer.
Citera
2022-12-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Tenker du p TEH? Det vi har ftt vite gjennom media er at AE snakket med TEH om "den mulige hytteturen". Vi vet ikke hva som ble sagt.
th bestemmer tidspkt for egne mter. Tror dere virkelig aeh og en annen ukjent kan endret mteplaner bak hovedpersonens rygg. Absurd tanke.
Citera
2022-12-23, 00:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Sprsml: Har noen i Hagen-familien kommentert boken, eller innholdet i den? Oppfattes den som pro- eller anti-Hagen, eller mer som en objektiv oppramsing av fakta?

De har iflge bokens forfattere ikke nsket medvirke. De har ftt den til gjennomlesning
og fikk fjernet deler av innholdet, men svidt jeg vet fikk de ikke fjernet alt de nsket ta vekk.

Forfatterne skriver innledningsvis at de hadde som ml lage en objektiv fremstilling av saken.

Det er ikke snakk om direkte oppramsing av fakta. Hendelsesforlpet er til dels skrevet med
en dramatiserende vinkling, sannsynligvis for gjre boka mer lesverdig og lettere forst for
folk som ikke har gravd seg dypt ned i materien eller lest alt som er skrevet i media.

Fra mitt ststed, som "nerd" i den forbindelse, synes jeg de lykkes bare snn delvis.
Det burde vrt mer systematisk gjennomgang av fakta, og sammenstilling av de ulike
narrativene som eventuelt kan leses ut fra det politiet har etterforsket. Men det er langt
fra sikkert at det ville blitt en bedre bok av den grunn, siden forfatterne p ingen mte
har fullt innblikk i politietterforskningen. Det kunne fort blitt en spekulativ bok som kanskje
ikke hadde blitt godkjent for utgivelse overhodet.

Men alt i alt mener jeg TH blir behandlet noks "pent" i boka. Det blir liksom opp til leseren
tolke innholdet, litt p samme mte som med NRK-intervjuet.
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-23 kl. 00:46.
Citera
2022-12-23, 00:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th bestemmer tidspkt for egne mter. Tror dere virkelig aeh og en annen ukjent kan endret mteplaner bak hovedpersonens rygg. Absurd tanke.

TH hadde i flge boka "satt opp en tentativ mteavtale p Lillehammer". Med andre ord en
ls avtale, som kunne endres. Sannsynligvis etter hans forgodtbefinnende, og ikke utenkelig
etter hvordan gjennomfringen av forbrytelsen gikk. Kanskje som en "ndutgang" for gi en
forklaring p endret adferdsmnster. Som vi vet ble det ikke noe mte.
Citera
2022-12-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
MB etterspurte blant annet et kontonummer etter bytte av bank for en ansatt og timelister. Det som kanskje er litt snodig er at AEH sender SMS til datter etterp fr telefonen hennes blir benyttet for en samtale. Det er teoretisk mulig hverken SMS eller telefonsamtalen blir utfrt av AEH som du var inne p, men igjen blir det bare spekulasjoner.
Jeg ville kontaktet teh om konto fr sms om barnevakt. Deretter ringt mb. Haloween med barnls snn var viktigere. Hyttetur var utsatt i sms, men rett etter i tlf med teh var den ikke utsatt? Er det logikk i dette. Teh skjuler noe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in