Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-23, 16:57
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Rop på akut hjälp
https://www.youtube.com/watch?v=vNRCCCsZTa8

Dom önskar akut hjälp som i detta fall består av kontaktuppgifter till Sveriges bästa advokat.

Du är jävligt sen på bollen i tråden ska jag säga.
Citera
2022-12-23, 17:09
Medlem
R*becca, du läser säkert den här tråden… Ta kontakt med någon ur din biologiska familj och se till att de hämtar dig därifrån! Eftersom L*sa inte verkar befinna sig på samma plats som du gör så har du nu alla chanser att bryta er ohälsosamma ”vänskap”.
Citera
2022-12-23, 17:31
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
R*becca, du läser säkert den här tråden… Ta kontakt med någon ur din biologiska familj och se till att de hämtar dig därifrån! Eftersom L*sa inte verkar befinna sig på samma plats som du gör så har du nu alla chanser att bryta er ohälsosamma ”vänskap”.

Är svårt att ta sig ur något om man befinner sig en psykos tyvärr..
Behövs tvångsmedel om det ska hända något.
Citera
2022-12-23, 17:33
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Ja, det är faktiskt sorgligt. Hoppas att det går att lösa situationen konstruktivt nu från båda sidor. De har kommit in i en ohälsosam spiral men verkar inte vara barnmisshandlare eller hopplösa pundare. Hoppas båda sidor - Lisa och myndigheterna - kan släppa ev prestige och samarbeta för en lösning. Tänk på grabben och låt er inte provoceras av motparten!

Verkar inte vara pundare? Rekommendera dig att följa deras Youtube kanal. Dom röker på varje dag, och bägge tjejer sitter tyvärr fast i en bubbla (haschpsykos).
Citera
2022-12-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Är svårt att ta sig ur något om man befinner sig en psykos tyvärr..
Behövs tvångsmedel om det ska hända något.

Tyvärr är hon väl inte tillräckligt ”dålig” för att tvångsvård ska bli aktuellt…
Citera
2022-12-23, 18:17
Medlem
mingtians avatar
Så barnet har omhändertagits i en "ökänd polisinsats"
Är det en jävla AI som skrivit brevet hon läser i sista videon? Tysken borde landsförvisas och flickorna behöver nyktra till, arbeta hårt med kroppen och skolas i de flesta ämnen.
Citera
2022-12-23, 18:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Du är nog inte så tuff när du sitter för vapenhot

Betalar man sina skulder blir de inga sådana här problem
Tur då att jag inte har ngåra skulder
Citera
2022-12-23, 18:26
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Jo ja ... "bra" relativt polis- och KFM-besöken tänkte jag. Inget skrik och de hade inte några allvarligare konspirationsteorier om V när hon lämnade.

Svårt att inte garva rakt ut åt sammanfattningen. De är ... inte så smidiga med myndigheter.

Min gissning vad gäller de snurriga urspelen med ölflaskan. Tysken har hittat någon sorts tävling där man kan vinna något genom att skicka in någon lite trevlig hemmagjord reklamfilm för ölmärket ifråga. Han har gått och grunnat på detta. När polis och KFM besöker får han någon snurrig idé om att hänvisa till att ha "spelar in reklamfilm" på fråga om varför han filmar. Han har också ide om att han spelar in en dokumentär om barnhandel i Sverige för den tyska publiken. På något sätt kombineras även detta.

Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
]Som socialsekreterare är det mer än tacksamt att denna familj även filmat och delat med sig av sin galenskap. [/b]De har bokstavligt talat dussintalet med klipp på youtube som de kan använda i sin utredning. Som du dock är inne på var nog Kronofogdens besök och socialsekreterarnas hembesök det som utgjorde de sista spikarna i LVU-kistan.

Edit: för att inte tala om vad polisen måste ha funnit i deras telefoner och dator efter beslagtagningen av dessa.

Att de själva filmat så minutiöst och lagt ut på nätet är jävligt annorlunda faktiskt. Har vi vanliga dödliga någon gång tidigare fått vara med på sådana här social- polis- och KFM-besök på ett liknande sätt? Jag vågar påstå att Doghouse2022 brutit ny mark. Nu fick man se exakt hur det går till, hur tjänstemän beter sig och vad det i slutändan resulterar i.

Det här är nog alla inblandade myndigheter väldigt tacksamma för. Bättre marknadsföring är svårt att få och jag själv har faktiskt omvärderat mina tankar kring dessa myndigheters arbete.
Citera
2022-12-23, 18:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Nej, men pappan nämner Villa Kassman i sina videos. Och R*becca i sin…

Varför?
Vad menar dom?
Citera
2022-12-23, 18:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
R säger ju att barnet omhändertogs med hjälp av polisen. Givet deras inställning till myndigheter ser jag det inte som en vild spekulation att Lisa attackerade polisen och socialsekreterarna i samband med omhändertagandet och sitter förmodligen i arresten nu för våld mot tjänsteman eller något dyligt.

Förvisso något jag också skulle göra om någon tog mitt barn. Hoppas, hoppas Lisa får korrekt och professionell hjälp. Finns många rötägg inom socialtjänsten.

Om de lugnt och sansat kontaktar enhetschefen på socialtjänsten och ber om en handlingsplan för att få tillbaka barnet, plus samarbetar aktivt med myndigheterna ska det nog gå vägen.

Lisa kan också kontakta socialjouren och be om vägledning hur hon bäst agerar i det uppkomna läget. https://www.norrtalje.se/info/stod-o...lp/socialjour/
Citera
2022-12-23, 18:51
Medlem
Smoerbultens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Rop på akut hjälp
https://www.youtube.com/watch?v=vNRCCCsZTa8

Dom önskar akut hjälp som i detta fall består av kontaktuppgifter till Sveriges bästa advokat.
Som någon skrev på Youtube:

Strunta i advokat och låt tysken läsa lusen av dom istället. Filma gärna och lägg upp.
Citera
2022-12-23, 19:02
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att de själva filmat så minutiöst och lagt ut på nätet är jävligt annorlunda faktiskt. Har vi vanliga dödliga någon gång tidigare fått vara med på sådana här social- polis- och KFM-besök på ett liknande sätt? Jag vågar påstå att Doghouse2022 brutit ny mark. Nu fick man se exakt hur det går till, hur tjänstemän beter sig och vad det i slutändan resulterar i.

Det här är nog alla inblandade myndigheter väldigt tacksamma för. Bättre marknadsföring är svårt att få och jag själv har faktiskt omvärderat mina tankar kring dessa myndigheters arbete.

Håller med Carlbom! Jävligt udda och intressant. Nu är det väl för sent och jag vet inte ens om Flashback har kvar "Årets julkort" men annars är denna minst sagt udda trio ett bra val, fast tvärtom då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in