Citat:
Ursprungligen postat av
flushbuch
Jo ja ... "bra" relativt polis- och KFM-besöken tänkte jag. Inget skrik och de hade inte några allvarligare konspirationsteorier om V när hon lämnade.
Svårt att inte garva rakt ut åt sammanfattningen. De är ... inte så smidiga med myndigheter.
Min gissning vad gäller de snurriga urspelen med ölflaskan. Tysken har hittat någon sorts tävling där man kan vinna något genom att skicka in någon lite trevlig hemmagjord reklamfilm för ölmärket ifråga. Han har gått och grunnat på detta. När polis och KFM besöker får han någon snurrig idé om att hänvisa till att ha "spelar in reklamfilm" på fråga om varför han filmar. Han har också ide om att han spelar in en dokumentär om barnhandel i Sverige för den tyska publiken. På något sätt kombineras även detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
AccuratePeer
]Som socialsekreterare är det mer än tacksamt att denna familj även filmat och delat med sig av sin galenskap. [/b]De har bokstavligt talat dussintalet med klipp på youtube som de kan använda i sin utredning. Som du dock är inne på var nog Kronofogdens besök och socialsekreterarnas hembesök det som utgjorde de sista spikarna i LVU-kistan.
Edit: för att inte tala om vad polisen måste ha funnit i deras telefoner och dator efter beslagtagningen av dessa.
Att de själva filmat så minutiöst och lagt ut på nätet är jävligt annorlunda faktiskt. Har vi vanliga dödliga någon gång tidigare fått vara med på sådana här social- polis- och KFM-besök på ett liknande sätt? Jag vågar påstå att Doghouse2022 brutit ny mark. Nu fick man se exakt hur det går till, hur tjänstemän beter sig och vad det i slutändan resulterar i.
Det här är nog alla inblandade myndigheter väldigt tacksamma för. Bättre marknadsföring är svårt att få och jag själv har faktiskt omvärderat mina tankar kring dessa myndigheters arbete.