Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-05, 16:50
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jo, jag frstr vart du kommer ifrn, och huvudsaken de jag pratar med r uppriktiga och inte frsker trolla p ett intellektuellt ouppriktigt stt, d kan jag diskutera med vem som helst. Men nr Maverik sger "just a car company" s vet jag att han antingen fjskar fr sin publik, ljuger eller inte r insatt i fretaget. Att drmma till med nonsens som att folk r religisa fljare av Elon r bara totalt befngt. Det handlar om en liten procent som r Elon fanatiker, precis som det r en liten procent som r Elon hatare. Jmfr jag Youtubers och Twittrare i strsta allmnhet som r negativa och positiva till Tesla s r de som r positiva oerhrt bttre insatta i detalj om fretaget och deras teknik, samt uppvisar frmgan att kunna vrdera ett fretag utifrn fundamental analys. Haters har nstan alltid endast knsloargument som "Tesla sekten" eller "fanboys". Folk som Cathie Wood, Garry Black och KoGuan Leo har alltid sakligt resonemang.
Han verkar extremt insatt i alla ekonomiska frgor. Bertta var du ftt din egen kunskap som r strre n hans. Googla sedan Dunning Kruger.

Bertta varfr Tesla sjunker som en sten. Samtidigt som alla frsljningssiffror gr uppt. Tips: det r fr att Elon kpte twitter. Utan "Elon r ett geni" ingen uppblst Tesla-kurs, en utmrkt teori.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-01-05 kl. 16:52.
Citera
2023-01-05, 16:52
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Han r extremt insatt i alla ekonomiska frgor. Bertta var du ftt din egen kunskap som r strre n hans. Googla sedan Dunning Kruger.

Bertta varfr Tesla sjunker som en sten. Samtidigt som alla frsljningssiffror gr uppt. Tips: det r fr att Elon kpte twitter.

Nope, han r totalt clueless. Det kommer bli uppenbart senare i r.
Citera
2023-01-05, 16:53
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Aha, du vet framtiden. Bara unga ignoranta och oerfarna som tror det. Se dina pengar som borta, fr en smre attityd och utgngspunkt nr man handlar p brsen kan man inte ha.
Citera
2023-01-05, 16:55
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Aha, du vet framtiden. Bara unga ignoranta och oerfarna som tror det. Se dina pengar som borta, en smre attityd och utgngspunkt nr man handlar p brsen gr inte att ha.

Citat:

Citera
2023-01-05, 16:56
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
I'll be back.

Finns inget roligare n att lsa ett r gamla inlgg i trdar som Tesla BTC eller AMC och i efterhand konstatera vem som var en idiot. Jag mste sga att jag kommer ut som ett geni fr det mesta. Erfarenhet kan inte underskattas.
Citera
2023-01-05, 16:58
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
I'll be back.

Finns inget roligare n att lsa ett r gamla inlgg i trdar som Tesla BTC eller AMC och i efterhand konstatera vem som var en idiot. Jag mste sga att jag kommer ut som ett geni fr det mesta. Erfarenhet kan inte underskattas.

Respekt om du kommer tillbaka efter ett sdant fatalt misstag.
Citera
2023-01-05, 17:00
Avstngd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Respekt om du kommer tillbaka efter ett sdant fatalt misstag.
Aha, du vet verkligen framtiden. D vet jag.
Citera
2023-01-05, 17:43
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Aha, du vet verkligen framtiden. D vet jag.

Haha, nu vet jag varfr The Mavericks hat mot Tesla vxt s mycket. Han kortade aktien fr 2 och 1/2 r sedan och var tvrsker p att blankarna inte skulle ha fel. Fast skummar man igenom hans utbud s r han mest en snackepelle med sina egna luddiga teorier, och ingen djupare kunskap om teknik eller produktion, som vntat.
Citera
2023-01-05, 19:07
Medlem
Citat:
Om du menar maverick s har han vl 100.000 fljare eller s, har haft sin kanal i 3 r, lgger in flera inlgg i veckan p vardera 40 minuter. S jag vet nog vem som r "nonsens och fluff s r det rena felaktigheter". Du r en bra gare av Tesla hur som helst. Har du ven bitcoin?...

Citat:
Haha, nu vet jag varfr The Mavericks hat mot Tesla vxt s mycket. Han kortade aktien fr 2 och 1/2 r sedan och var tvrsker p att blankarna inte skulle ha fel. Fast skummar man igenom hans utbud s r han mest en snackepelle med sina egna luddiga teorier, och ingen djupare kunskap om teknik eller produktion, som vntat.

Men han har ju 100.000 fljare och haft kanalen i 3 r. Han kan inte ha fel! Det r ju s man rknar ut trovrdighet som alla vet, fljare * tid...

Vnta... Elon har 124.600.000 fljare p twitter och startade kontot fr drygt 13 r sedan...

Det gr Elon 5357.8 gnger mer trovrdig
Citera
2023-01-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Men han har ju 100.000 fljare och haft kanalen i 3 r. Han kan inte ha fel! Det r ju s man rknar ut trovrdighet som alla vet, fljare * tid...

Vnta... Elon har 124.600.000 fljare p twitter och startade kontot fr drygt 13 r sedan...

Det gr Elon 5357.8 gnger mer trovrdig
Och Elon r trovrdig ?
Elon har vl aldrig svikit era lften till er Aktiegare ngonsin ?
Citera
2023-01-05, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Att kpa en aktie fr $18 som gr att slja fr $113 behver garanterat inte tyda p att han tror att kursen ska upp, han har ju redan gjort 600% om han sljer nu.
Nrmare 500% n 600%.
Citera
2023-01-05, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Och Elon r trovrdig ?
Elon har vl aldrig svikit era lften till er Aktiegare ngonsin ?
Enligt Lund-NoGo-zone stt att berkna trovrdighet, Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in