Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-18, 16:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Instämmer.

Jag har kollat filmen och det står 'FB.25CM'

Det måste vara en referens till den berömda flashbackdasen...

Ah, ja, jag har inte sett det.

Det är en skojare i tråden då.
Citera
2023-01-18, 17:32
Medlem
Sinnesförvirrads avatar
Jag tänker på Lennart Bladh, och att folk drev honom till att bli ännu knäppare med prat om Mantisar och allt vad det är. Nu är det folk i Youtube-kommentarerna som eldar på med att SÄPO är efter dom osv, vilket inte känns bra.

Men jag fattar att jag inte får med mig någon på Flashback på det här bryderiet.....
Citera
2023-01-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag väntar fortfarande på information om det fanns olagliga halter av THC i den hampa som polisen beslagtog i huset. Med tanke på att det snart gått en månad så borde svaret vara klart för länge sedan. Eftersom ingen (vad jag vet) delgivits misstanke om brott så kanske det trots allt rörde sig om industrihampa. Men återigen - Lisas positiva provsvar där höga halter av THC påträffades talar väldigt mycket emot att hampan är laglig. Lisa ska då alltså ha gått ut på stan och köpt potent knark samtidigt som de odlar industrihampa hemma...

Om det hade rört sig om laglig hampa hade nog inte LÅ tagit så kraftigt avstånd från den, som hon gör i överklagandet av LVU till kammarrätten:

Citat:
Ursprungligen postat av Ls nya ombud
Det finns sammantaget, med beaktande av vad Lisa Åkerblom anför, inga uppgifter i
utredningen som med någon styrka talar för fysisk eller psykisk misshandel, brister i omsorgen
eller något annat förhållande i hemmet som medför en påtaglig risk för att Josefs hälsa eller
utveckling skall skadas. Lisa Åkerblom har förklarat för nämnden att hon hade för avsikt att
flytta hem tills sin mamma för att påbörja universitetsstudier och att boendet, från vilket
omhändertagandet skedde, inte längre utgör hemmet i den mening som avses i lagstiftningen.
Lisa Åkerbloms hem är hos sin mamma och det är i förhållande till detta hem som
bedömningen skall göras. Lisa Åkerblom har inget ansvar vad avser den hampa som omnämns
i utredningen. Hon har inget pågående missbruk vilket styrks av proverna som hon lämnat.
Lisa Åkerblom har tagit avstånd från de andra vuxna som hon tidigare levt i gemenskap med
och det är helt felaktigt som nämnden skriver ”Nämnden har försökt nå mamma i samtal för
att erbjuda henne en utredningsplats tillsammans med Josef. Mamma har inte varit mottaglig
för samtal kring Josefs behov och nämndens bedömning kring risker förknippade med Josef
och mammas bruk av cannabis /hampa.” Tvärtom har Lisa Åkerblom förklarat sig helt
införstådd med att placeras tillsammans med Josef på ett utredningshem. Däremot har
nämnden inte återkopplat och värderat hennes samtycke och hon har förklarat att hon befann
sig i en turbulent tid med ett uppbrott och en flytt till sin mamma.

Kammarrätten avslog överklagandet 9/1.

Citat:
SKÄLEN FÖR KAMMARRÄTTENS AVGÖRANDE

Det som Lisa Åkerblom har fört fram och det som i övrigt framgår av
utredningen ger inte kammarrätten anledning att göra någon annan
bedömning än den som förvaltningsrätten har gjort. Överklagandet ska
därför avslås.

Som kan ses underkänner LÅ själv doghouse då hon inte längre vill sammankopplas med dem.

Som vanligt har jag tagit del av samtliga dokument, och inte bara dom respektive beslut. Det ger en bättre helhet.
Citera
2023-01-18, 18:08
Medlem
Hon hade inga planer på att flytta till sin mamma såklart. Det säger hon ju också i videon när socialen är på besök. Hon skulle leva och bo där i rucklet och så ville hon ju flytta till Tyskland "ett tag" för i Sverige går det ju inte att bo.
Citera
2023-01-18, 18:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Jag tänker på Lennart Bladh, och att folk drev honom till att bli ännu knäppare med prat om Mantisar och allt vad det är. Nu är det folk i Youtube-kommentarerna som eldar på med att SÄPO är efter dom osv, vilket inte känns bra.

Men jag fattar att jag inte får med mig någon på Flashback på det här bryderiet.....

Jodå, jag tycker samma.

Man måste tänka efter innan man skämtar.
Citera
2023-01-18, 18:17
Medlem
Halte Haralds avatar
Kan någon uppdatera mig på vem den "nya" killen är?
Har dom lurat dit en till???
Citera
2023-01-18, 18:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Som kan ses underkänner LÅ själv doghouse då hon inte längre vill sammankopplas med dem.

Som vanligt har jag tagit del av samtliga dokument, och inte bara dom respektive beslut. Det ger en bättre helhet.

Det här är det bästa hon kan göra.

Oavsett vad hon tycker själv agerar hon på ett sätt som kan förena/återförena henne med sonen.

Det får en att tro att hon är förnuftig och förstår hur samhället fungerar, vilket känns bra.

Många har nog haft en sorts revolutionstid i ungdomen.
Citera
2023-01-18, 18:55
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Många har nog haft en sorts revolutionstid i ungdomen.
Tror jag också, men L har varit myndig i 8 år och har en dom för narkotikainnehav bakom sig, så hon borde kommit över det stadiet nu.
Citera
2023-01-18, 19:17
Medlem
Citat:
Om det hade rört sig om laglig hampa hade nog inte LÅ tagit så kraftigt avstånd från den, som hon gör i överklagandet av LVU till kammarrätten:

Framgår det om L och J befinner sig på utredningshem tillsammans?

Det enda vettiga hon kan göra är ju att ta avstånd från sin pappa, R och det de fortsätter att syssla med. Gör hon inte det kommer hon ju aldrig att kunna leva tillsammans med sonen igen. Sedan om det är bara på papperet eller inte är ju svårt att veta…
Citera
2023-01-18, 19:33
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Framgår det om L och J befinner sig på utredningshem tillsammans?

Det enda vettiga hon kan göra är ju att ta avstånd från sin pappa, R och det de fortsätter att syssla med. Gör hon inte det kommer hon ju aldrig att kunna leva tillsammans med sonen igen. Sedan om det är bara på papperet eller inte är ju svårt att veta…
Jag har väldigt svårt att tro att hon kan vända så totalt då hon, i mina ögon, har varit mest ”aktivist” och mest upprörd av alla i diverse videos.

Men visst, kanske risken att förlora sitt barn kan öppna ögonen…
Citera
2023-01-18, 19:36
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:

Hade ju varit intressant om soc. kunde begära att L genomgår en psykiatrisk bedömning också utifrån de åsikter hon framför och sättet hon beter sig på youtube.

Har du möjlighet att dela med dig av av de dokument du tagit del av?
Citera
2023-01-18, 19:48
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Elräkningsfri väg - Del 7 Experiment 2

Temperaturen kollas men den körs på bensin inte vatten ännu!, tips sänk volymen.
Tysken lyckas tända en bordslampa med hjälp av generatorn.

https://www.youtube.com/watch?v=dfX5nalf_R8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in