Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-19, 03:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ren galenskap eller en politisk agenda.
Paludans koranbränning det är precis vad vänsterliberaler vill se, hån och hets mot polisen då att enligt deras ideologiskt grundade uppfattning så står polisen för för rasism och förtryck.

Det är inget nytt!

Nu handlar om det politiska skiftet där SD driver på för ett tryggare samhälle med lag och ordning tillsammans med M och KD.
Vänsterliberalerna vill få till situationer där det framgår hur fel som det blir, det vanliga visan att poliser är grisat eller så helt inkompetenta för det att att det borgerliga blocket bedriver en sjuk politik.

Som jag har skrivit att vi behöver inte Paludan till att öppna våra ögon då att vi vet mycket väl. han öppnar ingen vuxen människas ögon, vadå lixom, stå och bränna koranen?
90 miljoner kr vart notan på och så har han personskydd, jisses.
Förändring ska ske via politiken, sådan där stolpskott och att jag ställer honom jämte Greta ska fan i mig inte styra Sverige.

Släng ut muslimerna så spar vi in de pengarna + ofantligt mycket mer.
När de inte respekterar svensk lag ska de inte vara i landet.
Paludan gör folket en stor tjänst då han får musslorna att visa upp deras ap-beteende.
Citera
2023-01-19, 03:27
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Borde inte Paludan gå under benämningen nysvensk, invandrare, utlänning mm på samma sätt som alla andra med en ickesvensk förälder brukar göra här på FB? Hans medborgarskap är ganska nytt dessutom.

Undrar vad regeringen anser om han vandel, blir kanske indraget medborgarskap?
Vet inte hur ofta personer med nordisk bakgrund brukar kallas utlänningar i Sverige över huvud taget. Invandrare kan han ju inte heller vara eftersom han inte bor i Sverige. Han bodde i Sverige på 90-talet dock och jobbade i Stockholm.

Han har också varit svensk medborgare sedan 80-talet då hans föräldrar gifte sig med varandra. Så hans medborgarskap är absolut inte nytt, det är över 30 år gammalt. Varken Paludan eller svenska staten visste dock om det förrän år 2020. Han ansökte om en medborgarskapsförklaring, en utredning gjordes och han fick dokument på att han är svensk medborgare.
Senast redigerad av Refund 2023-01-19 kl. 04:12.
Citera
2023-01-19, 05:48
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Exakt
Men det är för att han är betald att hetsa mot just Muslimer. Så egentligen handlar det om ren rasism, islamofobi och hets mot folkgrupp.

Ja uppenbarligen, men det är befogat, det är viktigt att veta vad för klientel som bor i landet, det jobbet gör dansk/svensken bra.
Den muslimska folkgruppen har ingenting att bidra för Sveriges bästa, tvärtom.
Citera
2023-01-19, 05:59
Medlem
Så, vilken tid går begivelsen av stapeln? Och kommer han få tillstånd med vidhängande polisiärt beskydd?
Citera
2023-01-19, 07:14
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Så, vilken tid går begivelsen av stapeln? Och kommer han få tillstånd med vidhängande polisiärt beskydd?

Ja, har kaosdvärgen fått tillstånd för sitt dumma tilltag?

Men visst, ge han tillstånd, inget problem för mig. Men inte en skattekrona ska gå till någon form av "förebyggande skydd". Han får göra precis som han vill, precis som alla andra. Naturligtvis så "borde" han inte få några problem av sitt brännande. Men får han det, så får väl det utredas i efterhand, precis som sker för allting. Och eventuella brott får då beivras.

Ungefär som jag skulle traska fram till värsta Hammarbyhuliganerna utanför ett derby och vråla i megafon till dem "Hammarby är pedofiler hela bunten och Nacka och Kenta knullade sina mammor". Risken finns.... att jag skulle åka på stryk eller bli ihjälslagen. Polisen får då utreda detta. Jag hade rätt att skrika så.
Citera
2023-01-19, 07:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ja, har kaosdvärgen fått tillstånd för sitt dumma tilltag?

Men visst, ge han tillstånd, inget problem för mig. Men inte en skattekrona ska gå till någon form av "förebyggande skydd". Han får göra precis som han vill, precis som alla andra. Naturligtvis så "borde" han inte få några problem av sitt brännande. Men får han det, så får väl det utredas i efterhand, precis som sker för allting. Och eventuella brott får då beivras.

Ungefär som jag skulle traska fram till värsta Hammarbyhuliganerna utanför ett derby och vråla i megafon till dem "Hammarby är pedofiler hela bunten och Nacka och Kenta knullade sina mammor". Risken finns.... att jag skulle åka på stryk eller bli ihjälslagen. Polisen får då utreda detta. Jag hade rätt att skrika så.

Det är klart beskydd behövs tills dess att alla apor har fångats in och satts i burar. Borde ta inspiration av hur Furuviksparken hanterade situationen när deras apor rymde från sina burar.
Citera
2023-01-19, 07:26
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det är klart beskydd behövs tills dess att alla apor har fångats in och satts i burar. Borde ta inspiration av hur Furuviksparken hanterade situationen när deras apor rymde från sina burar.

Läste du mitt tredje stycke? Idioter kan finnas överrallt. Man kan inte skydda varenda idiot, blir alldeles för kostsamt. Men eventuella brott ska beivras.
Citera
2023-01-19, 07:28
Avstängd
Citat:
Läste du mitt tredje stycke? Idioter kan finnas överrallt. Man kan inte skydda varenda idiot, blir alldeles för kostsamt. Men eventuella brott ska beivras.

Läste du inte det jag skrev, har man släppt lös apor i samhället krävs beskydd tills de har fångats in och sats i burar igen.
Citera
2023-01-19, 07:43
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Läste du inte det jag skrev, har man släppt lös apor i samhället krävs beskydd tills de har fångats in och sats i burar igen.

Meningslöst att föra en diskussion med någon som inte läser vad man skriver, och dessutom uttrycker sig som du gör. Inte seriöst.

Det finns mycket man "får" göra rent juridiskt, men varje vettig människa förstår att man inte gör. Så ser samhällskontraktet ut, det kan inte fungera annars.

Jag "får" gå fram till Benny, Sonny och Ronny, SD-sympatisörer där de mekar med sina EPA-traktorer och vråla "era pedofiler, vilka äckliga pedofilbilar ni bygger, jag pissar på dem". Jag får ett kok stryk (i bästa fall), OK? Men jag hade rätt att göra så.
Citera
2023-01-19, 07:48
Avstängd
Citat:
Meningslöst att föra en diskussion med någon som inte läser vad man skriver, och dessutom uttrycker sig som du gör. Inte seriöst.

Det finns mycket man "får" göra rent juridiskt, men varje vettig människa förstår att man inte gör. Så ser samhällskontraktet ut, det kan inte fungera annars.

Jag "får" gå fram till Benny, Sonny och Ronny, SD-sympatisörer där de mekar med sina EPA-traktorer och vråla "era pedofiler, vilka äckliga pedofilbilar ni bygger, jag pissar på dem". Jag får ett kok stryk (i bästa fall), OK? Men jag hade rätt att göra så.

Samhällskontraktet bryts när inte polisen skyddar invånarna men ändå säger att de inte får beväpna sig för att skydda sig själva. Det är inte seriöst att vara emot att folket beväpnar sig och samtidigt inte ordna beskydd.

Har apor släppts lösa i samhället behöver de förstås fångas in och neutraliseras.
Citera
2023-01-19, 07:58
Medlem
Refunds avatar
Citat:

Du tycker alltså att det här är en relevant jämförelse? Att bränna en religiös skrift med demonstrationstillstånd eller att ofreda folk som du beskriver?

Tycker det du beskriver låter som ofredande;
Citat:
Den som fysiskt antastar någon annan eller utsätter någon annan för störande kontakter eller annat hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att kränka den utsattes frid på ett kännbart sätt, för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år.

När det gäller demonstrationer är det helt valfritt att gå dit och lyssna. Om man inte gillar budskapet kan man gå hem. Det är inte riktigt samma sak som att söka upp och ofreda folk eller hur?
Senast redigerad av Refund 2023-01-19 kl. 08:15.
Citera
2023-01-19, 08:01
Bannlyst
Kan detta leda till krig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här