Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-22, 12:57
  #49
Medlem
Fan vad sjukt att 7 utomjordiska farkoster oberoende av varandra kraschlandar i just USA vars landareal inte ens är 2% av jordens yta.
Citera
2023-01-22, 12:58
  #50
Medlem
Mailmanss avatar
Folk i den här tråden är riktigt trångsynta och korkade.
Citera
2023-01-22, 13:00
  #51
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Var läser man på om det?

Finns massvis att läsa. Fysik är fysik oavsett om du är på jorden eller mars.

Steven Hawkins, Niel degrass Tyson, Einstein..
Citera
2023-01-22, 13:04
  #52
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Fan vad sjukt att 7 utomjordiska farkoster oberoende av varandra kraschlandar i just USA vars landareal inte ens är 2% av jordens yta.

Ja, fan vad konstigt att det är alltid är där de hamnar. Verkar nästan som om folk kollar för mycket på film...

Kanske ändrar sig med filmen Ufo Sweden...

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Folk i den här tråden är riktigt trångsynta och korkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Finns massvis att läsa. Fysik är fysik oavsett om du är på jorden eller mars.

Steven Hawkins, Niel degrass Tyson, Einstein..

Jag är jättekorkad. Peka på en artikel om hur man praktiskt går tillväga om man är en grön marsgubbe.
Citera
2023-01-22, 13:18
  #53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Jag är jättekorkad. Peka på en artikel om hur man praktiskt går tillväga om man är en grön marsgubbe.

Ja det märks! Tvivlar på att någon sådan artikel finns.
Citera
2023-01-22, 13:23
  #54
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja det märks! Tvivlar på att någon sådan artikel finns.

Har du nån specifik artikel jag kan läsa då?
Citera
2023-01-22, 13:31
  #55
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Har du nån specifik artikel jag kan läsa då?

Absolut, tror denna ska vara bra.

https://www.science.org.au/curious/space-time/gravity
Citera
2023-01-22, 13:44
  #56
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Läs på lite om storleken på rymden. Sannolikheten att utomjordingar skulle ha tagit sig hit de senaste 10 000 åren måste vara i princip 0.

Finns det utomjordingar som utvecklat farkoster som åker i ljusets hastighet, så kanske sannolikheten att 7 stycken skulle krascha på jorden vara densamma…

Lägg till att USAs hemliga underrättelsetjänster måste ha hittat samtliga farkoster innan alla andra, att inget sett något eller golat…

”Hemliga utomjordingar” är en omöjlighet.
Så det du alltså förutsätter är att dessa "7 rymdskepp" alltså hade varit något som hade påmint om tex USAs Apollo-månlandare. Med två stycken astronauter ombord - bara.

Och så menar du alltså att dessa utomjordingarna, från 7 olika, helt oberoende av varandra, plötsligt bara fått för sig att nu ska vi minsann åka rymdkapsel, med två av våra finaste för att ... ja, för att göra vadå? För att landa på Vita husets gräsmatta och förklara att de kommit med fred och lyckönskningar som budskap?

Fast bara det att de kraschade istället ...


Menar du alltså att det är precis så kreativt du lyckas tänka, när du verkligen anstränger dig allt vad du kan ???

Alltså, ibland tycker jag synd om mänskligheten.
Dvs du Måste inte nödvändigtvis ens Tro på denna historien.

Men, det som du åtminstone borde göra hade ju varit att ta det på allvar det som du försöker analysera.
Men det gör du ju inte. Instället tramsar du till det typ så mycket du bara kan.


Hade det verkligen, verkligen, verkligen inte kunnat tänkas finnas några som helst andra tänkbara möjligheter för dessa "7 rymdskepp" att finnas här än den du tänker dig?

Tex möjligheten att de hade varit en, mycket liten, del av en mycket stor "utomjordisk expeditionsflotta" (kanske "invasionsflotta t.o.m.)

Eller möjligheten att dessa "7 st rymdskepp" varit någon slags "test" som hade tillåt dem - utomjordingarna - att helt enkelt se hur vi människor hade betett oss när vi hittade dem.

En tredje möjlighet hade kanske kunnat vara någon slags "övervaknings- eller kommunikationssonder" som de hade i luften mer eller mindre styrda av sig själva.

Ja, det hade ju funnits många möjliga möjligheter. Det enda som hade krävts av dig hade ju varit att tänka till bara lite, lite, lite mer än vad du "försökte."
För du försökte ju inte ens.
Du bara tyckte att du var riktigt klyftig som hittade något som lät dig få hånskratta lite åt alla dumma som är så dumma att de tror på gröna män från Mars ...
Citera
2023-01-22, 14:14
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Det är fyra ljusår till närmaste solsystem.... inte 1000. Ganska stor skillnad va.

Du utgår från att rymdmännen är som människor. Det är de högst sannolikt inte. De kanske inte behöver kompisar. De kan vara betydligt mindre i storleken än oss (stor kropp är en nackdel i en teknisk civilization).

Prylar? Du menar typ dyra klockor för att imponera på gold diggers till mänskliga horor? En mer vettig livsform skulle såklart inte ägna sig åt sådant, bara korkade människor gör det.
Vad är sannolikheten för att vår närmsta stjärna har en planet med en intelligent livsform? Det verkar mer sannolikt att det kan finnas sådana stjärnor med att de finns mycket längre bort. Dessutom räcker 4 ljusår för mitt argument. Vi kan bara spekulera i hur aliens fungerar. Men det är svårt att föreställa sig att de inte behöver någon form av energi eller något att leva på, som någon form av vätska, mat, eller gas.
Citera
2023-01-22, 14:16
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Om du tror att ufon är foliehattmaterial så är det nog du som har hatten på. För all info verkar ju inte ha nått dig.

T.o.m. Pentagon har ju varit ute och bekräftar ufon?
Jag har inte förnekat att det har observerats saker i luften som inte har identifierats. Men jag drar inte fler slutsatser än så av det.
Citera
2023-01-22, 14:19
  #59
Medlem
Utomjordiska vapen är kanske 2000-talets kärnvapen.
Amerikanarna ska då alltid vara först...
Citera
2023-01-22, 14:29
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har inte förnekat att det har observerats saker i luften som inte har identifierats. Men jag drar inte fler slutsatser än så av det.

Som inte har identifierats, eller kunnat förklaras. Det är pr definition ett Ufo.

Om man nu har foliehatten på sig så denne gör att tankeverksamheten går lite trögt, så stoppar väl spekulationerna där. Men, om man försöker vidga sina vyer. Så är det inte omöjligt att vi har besök från andra världar.

Men människan har ju alltid varit ett naivt godtroget väsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in