Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-24, 17:14
Medlem
ProPapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att skapa upplopp, bränna bilar, slåss med polis och utöva terror är knappast åsikter utan handlingar (som dessutom är kriminella). Men du likställer dessa med att någon bränner sin egna bok?

Naturligtvis får islamisterna kritisera Paludan men de får inte slå sönder samhället eller attackera blåljuspersonal.

Paludan kritiserar islam. Det vore väl rimligare att muslimerna styrker sin religion, men det kan de ju inte eftersom den är så jävla fejk och kass.
Citera
2023-01-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du glömmer att Bosnien Hercegovina är kandidatland för medlemskap i EU. De har redan viseringsfrihet med EU. Sedan 2015 råder ett stabiliserings- och associeringsavtal mellan Bosnien och Hercegovina och EU. Sverige betalar 170 miljoner årligen till det muslimska landet.

Vad gör du den den dag det muslimska landet blir fullvärdiga medlemmar av unionen? Begär du utträde då eller tar du fram repet?

Inget av dem, jag gnuggar mig för ögonen, rycker på axlarna och tar en Alvedon.
Citera
2023-01-24, 17:33
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

"lagen bör ändras" - din förtappade stackare!
Man kan inte ändra en grundlag - någonsin.
Det enda man kan göra är några tillägg till dem. Som mest!

Vill du leva i en diktatur så tycker jag du ska flytta från Sverige omedelbart.

Koranbränning, svensk flagga-bränning är genomskinliga, provokativa aktiviteter som vem som helst med IQ = sjuåring kan genomskåda!
De är definitivt inte skäl nog att riva samhällets grundvalar och stöttepelare och mer eller mindre få oss att falla in i en diktatur!!!!

Jag försvarar ALLAS rätt till sina åsikter. Även dina. Det är där du inte har hajat, det har inte klickat i din hjärna än. Jag försvarar allas rätt att demonstrera (mötesfrihet), trycka tidningar etc (tryckfrihet) och att uttrycka sina åsikter! (yttrandefrihet)

En åsikt ≠ en grundlag

Är du dum eller? Grundlag kan man ändra hur son helst. Behövs bara ett riksdagsval emellan omröstningarna.

Du bör läsa på innan du kallar andra förtappade stackare

https://www.riksdagen.se/sv/aktuellt...rihetsomradet/
Citera
2023-01-24, 17:34
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att skapa upplopp, bränna bilar, slåss med polis och utöva terror är knappast åsikter utan handlingar (som dessutom är kriminella). Men du likställer dessa med att någon bränner sin egna bok?

Naturligtvis får islamisterna kritisera Paludan men de får inte slå sönder samhället eller attackera blåljuspersonal.

Var likställer jag det? Har inte ens nämnt bilbränder och stenkastning. Jag skiter fullständigt i galna islamister. Jag skriver om majoriteten muslimer som tog illa upp och klagar på ett lungt och sansat sätt.
Citera
2023-01-24, 17:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Var likställer jag det? Har inte ens nämnt bilbränder och stenkastning. Jag skiter fullständigt i galna islamister. Jag skriver om majoriteten muslimer som tog illa upp och klagar på ett lungt och sansat sätt.
De får ta hur illa upp de vill. Det är priset för att leva i en demokrati! Folkets väl o ve före den enskilde!
Citera
2023-01-24, 17:37
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Givetvis har man rätt att visa sin åsikt mot en livsfilosofi genom att elda upp själva manualen. Självklart har man även rätt ha och förmedla åsikten att man tycker det är fel att elda upp en viss bok.

Ganska simpla saker det här. Kallas yttrandefrihet. Det fina är att den ska gälla alla. Det tråkiga är att den inte gör det här i Sverige. Det finns vissa människor som har åsikter som de inte får förmedla.

En begränsning är dock att man inte får ge sig på någon personligt så det liknar förföljelse eller trakasseri. Det är sunt med den begränsningen. Det går till viss del (ganska stor del) att böja på detta när det gäller vissa offentliga personer, såsom exempelvis politiker.

Prova bränna talmud eller Torah utanför Israels ambassad...
Citera
2023-01-24, 17:40
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
De får ta hur illa upp de vill. Det är priset för att leva i en demokrati! Folkets väl o ve före den enskilde!

I en demokrati tar man hänsyn till varandra och majoriteten tillgodoser minoriteters rättigheter och uppfyller sin skyldighet att inte förtrycka minoriteter.

Att bränna en minoritets heliga manual är ett förtryck
Citera
2023-01-24, 17:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
EU ingår i den globalistiska agendan och bedriver krig mot Europas vita/kristna folk. Självklart är de knäpptysta när deras kaossoldater gör det de ska och självklart skriker de som grisar när kaossoldaterna ifrågasätts.

Det pågår ett folkmord, den som inte ser detta har hål i huvudet.

Vem ligger bakom detta folkmord och varför?
Citera
2023-01-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
I en demokrati tar man hänsyn till varandra och majoriteten tillgodoser minoriteters rättigheter och uppfyller sin skyldighet att inte förtrycka minoriteter.

Att bränna en minoritets heliga manual är ett förtryck

Dra ihop en demonstration där ni lugnt och fredligt för fram det här budskapet då? Med betoning på lugnt och fredligt. Sedan kanske ni kan ena de muslimska länderna och se till att deras ledare gemensamt går ut och fördömmer de terrordåd vi i väst tvingast stå ut med de senaste 20 åren?

Börja där så kan du komma och babbla sen.
Citera
2023-01-24, 17:49
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Nej det fungerar inte "bättre" än något annat land i världen.

Singapore är dessutom en mångreligiös stadsstat. Deras regering behandlar religionsfrågan extremt seriöst och kommer omedelbart att slå ner på alla som försöker provocera fram religiösa frågor.

En annan anledning till varför de lyckas är för att 97% av befolkningen är asiater (75% chinese, 13% malay, 9% indian). Låt getterna från Mellan-Östern invadera och plöja undan alla asiater med Islam så ska du får se vad som händer --- vilket redan provats 40ggr? genom historien och inte fungerat.

Nu kan du ju svara på mina frågor:
- Ska man få bränna andra religiösa böcker?
- Är det inte en elak handling och direkt kränkande mot ex GW Person att bränna hans bok?
- Ska man få bränna den svenska flaggan, eller andra flaggor?

Du inbillar dig alltså att alla länder i världen fungerar lika bra?

Dubai fungerar dåligt tycker du? Dubai är fyllt till bredden med Tredjevärlden-människor och ändå håller sig alla i skinnet, pga att där är det inte kaffe och bullar till kriminella som gäller.

Singapore och Dubai är tryggare och bättre än skitlandet Sverige, bara för dig att svälja.

Inga religiösa böcker kan få brännas i en mångkultur. Enbart med hård hand kan man styra en mångkultur. Dödsstraff måste införas även för mindre brott.

Frågan om GW Persson är inte seriös. Debattera som en vuxen människa.

Nej naturligtvis ska man inte få bränna flaggor. Den svenska flaggan bör dock avvecklas eftersom Sverige nu är en del av EU. Sverige bör lyssna på kritiken från EU och anpassa sig till EUs linje, Varför lät man Paludan bränna en Koran utanför den turkiska ambassaden? Låt honom bränna den i Rinkeby utan polisskydd, varsågod.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du är inte påläst om Singapore:
Jag citerar Singapores ex Premiärminister Lee Kuan Yew, 30 år vid makten.
He added: “I would say today, we can integrate all religions and races except Islam.”

Slut på diskutionen.

Singapore är mitt ideal, jag är en regelbunden besökare där, och i Dubai. Du är inte påläst, hans son och nuvarande premiärminister sade detta:

Islamophobia as bad and unacceptable as terrorism, says PM Lee

https://www.straitstimes.com/singapo...sm-says-pm-lee

Slut på diskussionen (och inte "diskutionen").
Citera
2023-01-24, 17:50
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Dra ihop en demonstration där ni lugnt och fredligt för fram det här budskapet då? Med betoning på lugnt och fredligt. Sedan kanske ni kan ena de muslimska länderna och se till att deras ledare gemensamt går ut och fördömmer de terrordåd vi i väst tvingast stå ut med de senaste 20 åren?

Börja där så kan du komma och babbla sen.

Hat du missat alla ledare i muslimska världen dom fördömt terrordåden i Europa eller försöker du låtsas om att de inte har gjort det?
Citera
2023-01-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
citerar enbart deras kommentarer:

Johannes Bahrke:

Miguel Ángel:

https://www.dn.se/varlden/eu-kommiss...koranbranning/
Vad bra att de inte bara kritiserar Ungern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in