Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-06, 12:35
  #44593
Medlem
Alonens avatar
Tänk nu på att tråden handlar om snosnorvalpen Greta äta gräs får hon göra själv.
2023-03-07, 07:16
  #44594
Medlem
https://www.etc.se/kronika/storbanke...sila-miljarder

"Vi behöver inte vänta på politiska beslut för att få till förändring – banker är ändå företag beroende av sina kunder. Tillsammans kan vi få storbankerna att omprioritera och spendera kommande 400 miljarder på ett sätt som gynnar flera, skriver flera klimataktivister i ett upprop."

Greta kommer igen!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-03-07 kl. 07:19.
2023-03-07, 12:10
  #44595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.etc.se/kronika/storbanke...sila-miljarder

"Vi behöver inte vänta på politiska beslut för att få till förändring – banker är ändå företag beroende av sina kunder. Tillsammans kan vi få storbankerna att omprioritera och spendera kommande 400 miljarder på ett sätt som gynnar flera, skriver flera klimataktivister i ett upprop."

Greta kommer igen!

Det får vi verkligen hoppas att hon inte gör.

Om det är något vi inte behöver i det här landet så är det skrikiga och obildade vänsterungdomar.

Såg för övrigt att det finns ”Saturdays for Future” som klimatstrejkar varje lördag. Det går bra för Greta nu, som ger inspiration till små avknoppningar här och där.

Någon som har läst hennes bok och vill dela med sig av visdomsorden? Eller är allt bara floskler?
2023-03-07, 12:46
  #44596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det får vi verkligen hoppas att hon inte gör.

Om det är något vi inte behöver i det här landet så är det skrikiga och obildade vänsterungdomar.

Såg för övrigt att det finns ”Saturdays for Future” som klimatstrejkar varje lördag. Det går bra för Greta nu, som ger inspiration till små avknoppningar här och där.

Någon som har läst hennes bok och vill dela med sig av visdomsorden? Eller är allt bara floskler?
De utdrag jag tagit del av är samma snömos som Al Gore + woke + vänsterextremism. greta™:s bok finns inte längre med på topplistan för vecka 8 av 100 möjliga placeringar. Vecka 7 låg den på plats 28, så det måste nästan ha blivit fel från Förläggareföreningen. Eller så har försäljningen rasat, amazon.co.uk har sänkt priset med 30%
2023-03-09, 05:35
  #44597
Medlem
dufrianords avatar
Greta Thunbergs Domedags Profetia Bara Månader Framöver!

Tweet
"A top climate scientist is warning that climate change will wipe out all of humanity unless we stop using fossil fuels over the next five years."
1:18 em · 21 juni 2018

Länk: https://twitter.com/GretaThunberg/st...57391515156480

De har pågått hur länge som helst nu men de flyttar fram datumen och låsas som ingenting har hänt.
Oärliga människor i klass med Qanon!
2023-03-09, 10:19
  #44598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Greta Thunbergs Domedags Profetia Bara Månader Framöver!

Tweet
"A top climate scientist is warning that climate change will wipe out all of humanity unless we stop using fossil fuels over the next five years."
1:18 em · 21 juni 2018

Länk: https://twitter.com/GretaThunberg/st...57391515156480

De har pågått hur länge som helst nu men de flyttar fram datumen och låsas som ingenting har hänt.
Oärliga människor i klass med Qanon!
Det visar vilken nivå av vetenskaplighet som greta™ befinner sig på. greta™ fan club hävdar att hon är väl insatt, läser tunga vetenskapliga arbeten och diskuterar med forskare på både engelska och franska. Verkligheten är att greta™ är en i en lång rad av domedagsprofeter som predikar jordens snara undergång som följd av våra synder. Men om nu jorden ändå skall gå under om drygt tre månader finns det väl ingen anledning att dra ner på koldioxidutsläppen? De har som bekant ökat sedan greta™ offentliggjorde att vi går under om vi inte slutar använda fossila bränslen inom fem år. Så vad är det för mening med F4F? Enligt S:t greta™ är vi rökta i vilket fall som helst. Och varför bry sig om vad lapparna tycker om ett gruvprojekt? Den gruvan kommer inte att komma till stånd, eftersom vi alla kommer att dö om några månader.

Tips till den som sköter greta™:s konto på Twitter: Det är dags att radera kommentarer och blocka en skrälldus med klimatförnekare.

"Is this the afterlife?

I thought it’d be…better"
2023-03-09, 18:07
  #44599
Medlem
Jag inser att jag gjorde bort mig när jag utifrån greta™:s tweet beräknade mänsklighetens undergång till juni i år. Artikeln som greta™ länkade till publicerades 19 februari 2018, så vi dog allihop för drygt två veckor sedan. (Jag skriver från den andra sidan.) Artikeln publicerades i den högt ansedda vetenskapliga tidskriften "Gritpost - Real news for the working class". Varför läser flickan med egna ridhästar, som sattes i Franska Skolan, en tidskrift med arbetarklassen som målgrupp? Nåja, det lär inte finnas särskilt många arbetare i läsekretsen vid närmare eftertanke.
http://web.archive.org/web/202007142...limate-change/

I artikeln får vi även veta att havsisen i Arktis försvann förra året:
"The chance that there will be any permanent ice left in the Arctic after 2022 is essentially zero."
(Tyvärr var det ingen som berättade det för havsisen, så den finns kvar fortfarande.)

greta™ säger "lyssna inte på mig, lyssna på vetenskapen". Det här är alltså vad greta™ tror är vetenskap. För att citera klimathotarnas mantra sedan ett par decennier: "Det är värre än vi trodde." Men greta™:s fan club tycker att vi skall lyssna på hennes rappakalja, eftersom hon hade bra grundskolebetyg, att avdankade (vissa avlidna) popstjärnor gillar henne, samt att hon kan trösta fransktalande flyktingbarn från Syrien. Ja, och så fick hon av talmannen specialtillstånd att sitta utanför Riksdagen, och ej att förglömma den verkligen mycket avancerade kosackdansen på blankis.

Men allvarligt talat. Det här är vad greta™ är: En fullständigt obildad ung kvinna som tror på vilka domedagsprofetior som helst. Hon är faktiskt inte väsensskild från unga kvinnor som intresserar sig för smink och mode. Man kan vara tom i huvudet på olika sätt.
2023-03-10, 00:17
  #44600
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag inser att jag gjorde bort mig när jag utifrån greta™:s tweet beräknade mänsklighetens undergång till juni i år. Artikeln som greta™ länkade till publicerades 19 februari 2018, så vi dog allihop för drygt två veckor sedan. (Jag skriver från den andra sidan.) Artikeln publicerades i den högt ansedda vetenskapliga tidskriften "Gritpost - Real news for the working class". Varför läser flickan med egna ridhästar, som sattes i Franska Skolan, en tidskrift med arbetarklassen som målgrupp? Nåja, det lär inte finnas särskilt många arbetare i läsekretsen vid närmare eftertanke.
http://web.archive.org/web/202007142...limate-change/

I artikeln får vi även veta att havsisen i Arktis försvann förra året:
"The chance that there will be any permanent ice left in the Arctic after 2022 is essentially zero."
(Tyvärr var det ingen som berättade det för havsisen, så den finns kvar fortfarande.)

greta™ säger "lyssna inte på mig, lyssna på vetenskapen". Det här är alltså vad greta™ tror är vetenskap. För att citera klimathotarnas mantra sedan ett par decennier: "Det är värre än vi trodde." Men greta™:s fan club tycker att vi skall lyssna på hennes rappakalja, eftersom hon hade bra grundskolebetyg, att avdankade (vissa avlidna) popstjärnor gillar henne, samt att hon kan trösta fransktalande flyktingbarn från Syrien. Ja, och så fick hon av talmannen specialtillstånd att sitta utanför Riksdagen, och ej att förglömma den verkligen mycket avancerade kosackdansen på blankis.

Men allvarligt talat. Det här är vad greta™ är: En fullständigt obildad ung kvinna som tror på vilka domedagsprofetior som helst. Hon är faktiskt inte väsensskild från unga kvinnor som intresserar sig för smink och mode. Man kan vara tom i huvudet på olika sätt.

Ursäkta mig, du glömde Gretas aspirationer på biskopsvärdighet / kräkla som ska förlänas henne av malteserorden. :-)

Vi får hoppas att Greta skaffar sig någon riktig utbildning någon gång, fast det lär inte bli inom naturvetenskap.
2023-03-10, 11:43
  #44601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Ursäkta mig, du glömde Gretas aspirationer på biskopsvärdighet / kräkla som ska förlänas henne av malteserorden. :-)

Vi får hoppas att Greta skaffar sig någon riktig utbildning någon gång, fast det lär inte bli inom naturvetenskap.
Nej det får nog bli genus, kritiska vithetsstudier eller något annat område där logik och kritiskt tänkande betraktas som belastning istället för tillgång.
2023-03-10, 12:42
  #44602
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag inser att jag gjorde bort mig när jag utifrån greta™:s tweet beräknade mänsklighetens undergång till juni i år. Artikeln som greta™ länkade till publicerades 19 februari 2018, så vi dog allihop för drygt två veckor sedan.

Poängen är väl att vi borde ha slutat släppa ut avgaserna vid det här laget för att ha en chans, så nu är det bara att luta sig tillbaka och invänta undergången. Greta själv verkar fokusera på Samelands frihet nu: https://twitter.com/GretaThunberg/st...22969445285891

Ingen skolstrejksskylt den här veckan heller. Är det officiellt bekräftat nu att Greta är en high school-dropout? Eller är det hon som står där i grå mössa? Har hon en dubbelgångare? Blir det ett triumfatoriskt kuvertöppnarreportage i DN och Tesla-kortege genom Stockholm trots allt?
2023-03-10, 14:26
  #44603
Medlem
Alonens avatar
Glöm inte att snorvalpen Gretas favoritdrog heter UPPMÄRKSAMHET!!

Greta demonstrerar för eller emot prexix vad som helst för att få rampljuset på sig, pladdra i FN, eller få åka i Schwarzeneggers Tesla.

Säger bara - björkris! - (åsså allt vad man orkar… )

Sen skolbänken - med munkavle!
2023-03-10, 21:53
  #44604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Glöm inte att snorvalpen Gretas favoritdrog heter UPPMÄRKSAMHET!!

Greta demonstrerar för eller emot prexix vad som helst för att få rampljuset på sig, pladdra i FN, eller få åka i Schwarzeneggers Tesla.

Säger bara - björkris! - (åsså allt vad man orkar… )

Sen skolbänken - med munkavle!
Lite Hans Sheike-uppfostran? Ingen dum idé alls. Föräldrarna har ju misslyckats i uppfostran, men å andra sidan hade ju Malena en tuff tid med en italiensk lärare vill jag minnas, men det kan jag inte hitta på google, skumt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in