Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-30, 08:21
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Varför hatar folk på Matgeek? Tycker att han är ganska vettig. Visst, lite burdus ibland, men med tanke på allt annat Youtube-Sverige har att erbjuda så eh...

Vettig? Hur då? Visst vet du att man inte behöver gilla någon för att andra youtubers också är dåliga va?

”Fattar inte varför alla hatar på Shit Eating Grannies 36. Med tanke på alla andra bajsporrfilmer som finns så eh…”
Citera
2023-03-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Vettig? Hur då? Visst vet du att man inte behöver gilla någon för att andra youtubers också är dåliga va?

”Fattar inte varför alla hatar på Shit Eating Grannies 36. Med tanke på alla andra bajsporrfilmer som finns så eh…”

Svara istället för att ställa motfrågor. Det vorre ju ändå bättre, eller hur?
Citera
2023-03-30, 16:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Varför hatar folk på Matgeek? Tycker att han är ganska vettig. Visst, lite burdus ibland, men med tanke på allt annat Youtube-Sverige har att erbjuda så eh...
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm

Det är lätt att besvara! Ska sägas att hata såklart är ett lite väl starkt ord i sammanhanget. Det är väl snarare att man stör sig på honom pga bla detta:

1. Han ska ofta läxa upp andra personer om rätt och fel, men klarar själv inte av att få konstruktiv kritik över.huvud.taget.

2. Den otroligt syrliga och passivt aggressiva tonen han använder sig av, i t.ex. kommentarsfält, när någon skriver något som inte faller honom i smaken. Han kallade t.ex. någon för 'white trash klyscha' när någon sade att man inte behöver 6 stycken grillar...

3. Produkter som han tidigare varit skeptisk mot kan han några år senare prata gott om. (Ifall det rör sig om ett samarbete). Pengar är ALLT!

4. Töntiga tweets som denna: https://imgur.com/a/0I2a7RA (Han hade precis kommit hem från pressresa i Skottland, samt F1 i Monaco)

5. Han framstår som väldigt bezzerwizzerig och ska alltid ha rätt, t.o.m när han är ute och cyklar, exempelvis som under den senaste eskapaden kring ChatGPT. Han har otroligt svårt att erkänna när han har haft fel

6. Den där minen han alltid gör när han provsmakar saker. Så där gott kan omöjligt allt vara...

Finns såklart mycket som också är riktigt bra med Matgeek! Men att folk stör sig på honom tycker jag inte är konstigt.
Citera
2023-03-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är lätt att besvara! Ska sägas att hata såklart är ett lite väl starkt ord i sammanhanget. Det är väl snarare att man stör sig på honom pga bla detta:

1. Han ska ofta läxa upp andra personer om rätt och fel, men klarar själv inte av att få konstruktiv kritik över.huvud.taget.

2. Den otroligt syrliga och passivt aggressiva tonen han använder sig av, i t.ex. kommentarsfält, när någon skriver något som inte faller honom i smaken. Han kallade t.ex. någon för 'white trash klyscha' när någon sade att man inte behöver 6 stycken grillar...

3. Produkter som han tidigare varit skeptisk mot kan han några år senare prata gott om. (Ifall det rör sig om ett samarbete). Pengar är ALLT!

4. Töntiga tweets som denna: https://imgur.com/a/0I2a7RA (Han hade precis kommit hem från pressresa i Skottland, samt F1 i Monaco)

5. Han framstår som väldigt bezzerwizzerig och ska alltid ha rätt, t.o.m när han är ute och cyklar, exempelvis som under den senaste eskapaden kring ChatGPT. Han har otroligt svårt att erkänna när han har haft fel

6. Den där minen han alltid gör när han provsmakar saker. Så där gott kan omöjligt allt vara...

Finns såklart mycket som också är riktigt bra med Matgeek! Men att folk stör sig på honom tycker jag inte är konstigt.

Jag undrade inget, men tack!
Citera
2023-03-30, 20:36
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm

Oj, var det dig jag svarade? Då ber jag om misstag. Kram på dig
Citera
2023-03-30, 21:01
Medlem
Citat:
Oj, var det dig jag svarade? Då ber jag om misstag. Kram på dig

Du, tack så jättemycket. Hade en skitig dag idag, din kram värmer! ❤️

Jo, Matgeek är irriterande, speciellt när någon han har fel men vill låta det som att han inte har så himla fel.
Citera
2023-03-31, 00:18
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:

Jag kan inte påstå att jag följer honom slaviskt, men av det jag sett verkar han vettig. En vanlig medelålders Svensson som gör lagom långa videos som man kan titta på när man äter lunch. Kan inte påstå att jag sett honom yttra sig kontroversiellt om någonting egentligen, därav "vettig". Men åter igen, jag följer inte honom lika slaviskt som du och har säkert inte hela bilden, därav min fråga som du inte besvarade.

Är inte intresserad av din scatfetisch.
Citera
2023-03-31, 00:20
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen

Tack för svar. Får hålla utkik efter dessa beteenden då.
Citera
2023-03-31, 01:30
Medlem
Luftiss avatar
Senaste klippet om skitstället Matsmart, har fler nedåt- än uppåttummar. Tittarna är inte dumma men ändå fortsätter han att pissa på dem genom att göra reklam för skräp.

Det är ett genomgående tema att han hatar sin publik. De är bara boskap i Jontes ögon. Ett nödvändigt ont som han tyvärr måste dras med i sin ständiga jakt på pengar och status. Han gör aldrig något för publiken, varenda klipp "äääär JU i samarbete MED" och så random sponsor och tusen affiliate-länkar. Eller så är det en colab med någon som kan ge views och kanske några fler subs. I undantagsfall kanske han lagar något ihopslarvat på hemkunskapsnivå, men då enbart för att kunna maskera att alltihop bara är TV-shop.

Om någon trogen tittare ens vågar ställa minsta kritiska fråga, så är narcissist-Jonte där direkt och vevar, dumförklarar och hånar.

Karln är ett kräk.
Citera
2023-03-31, 01:36
Medlem
angelamerkels avatar
Hur gamla är ni som är upptagna att följa sån här skit på sociala medier och kommentarsfälten och allt detta? Jag förstår mig inte på det..

Som om sellouts på nätet är helt nytt och ni bara sitter och ger dom uppmärksamhet det är hysteriskt i min värld...

Hela den sociala medieplatformen är ju en marknadaföringsplatform. Är ni helt förvirrade och missat att ni är helt sålda på den nya tidens reklampaus? Jesus
Citera
2023-04-19, 16:53
Medlem
Domkallarmighakans avatar
Tycker han är vettig tillskillnad från 99% av youtubeinfluerarna.

Dock så börjar han se lite utmärglad ut? Eller är det att han har hår på huvudet? Eller för stora glasögon?
Citera
2023-04-19, 16:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan
Tycker han är vettig tillskillnad från 99% av youtubeinfluerarna.

Dock så börjar han se lite utmärglad ut? Eller är det att han har hår på huvudet? Eller för stora glasögon?

Reagerade också på att han såg ovanligt sliten/föråldrad ut idag. Förmodligen beror det på all stress som kommer med att göra 10 sponsrade videos i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in