Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 08:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
AK4 har tidigare stulits ifrån bl.a. mobförråd, men för att inte outa någon med tystnadsplikt, så nämner jag inget ytterligare om varken årtal eller geografiska positioner.
De finns inte kvar där ute, polisen har beslagtagit de nassar snodde på 90-talet och hylsorna på brottsplatsen är inte 7,62x51. AK4 beslagtas aldrig, har inte sett den. Det är vapen från Balkan invandrarludren har.
Citera
2023-06-14, 08:43
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Det jag inte förstår om 15åringarna och 43åringen skulle vara måltavlorna; varför befann sig alla dessa tre på samma plats? Visst om de hade en affär att göra men görs den så öppet utanför tunnelbane-ingången? Och varför har alla tre även ett annat ärende? 15åringarna skulle till tivolit och 43åringen skulle hem efter att ha fotat på en fest.

Jag tror inte att alla tre var måltavlor om det inte var så att de hade fått i uppdrag att skjuta folk med utländsk bakgrund.

Man ska förstås göra "affärer" i kombination med andra ärenden för att inte väcka misstankar. Perfekt att "råka" hamna på samma plats medan man är på väg till/från sina respektive ärenden. Vad hade 43-åringen i sin stora väska exempelvis? Skulle den ges till 15-åringarna?
Citera
2023-06-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Är väl inte så konstigt, kan lätt tänka mig att den äldre 43-åringen skulle förse 15-åringarna med droger att sälja

Men hur visste andra sidan att affären skulle göras utanför tunnelbanan? Affären borde skett och sen borde gruppen ha splittrats. Varför skulle 15åringarna ta med en väska full med knark till tivolit? Eller skulle de sedan lämna väskan till någon annan innan?
Citera
2023-06-14, 08:53
Medlem
mac-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Men hur visste andra sidan att affären skulle göras utanför tunnelbanan? Affären borde skett och sen borde gruppen ha splittrats. Varför skulle 15åringarna ta med en väska full med knark till tivolit? Eller skulle de sedan lämna väskan till någon annan innan?

15-åringars konsekvenstänk är inte så utvecklat, de skulle lätt kunna springa runt på ett tivoli med en väska full med knark. Kanske till och med sälja där
Citera
2023-06-14, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Hmm.. Lite märkligt Står ingenting i häktningsframställan eller va det heter om bilstöld/tillgrepp av fortskaffningsmedel..Om det nu va den oranga BMW:n som tidigare nämdes i tråden som dom 2 åkte i..
Bilen stals förra året. Svårt att tro att någon av de här två pajasarna har stulit bilen utan de har nog fått tillgång till den och vapen från någon annan.
Citera
2023-06-14, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är väldigt olika. Allt från välstrukturerade maffiaorganisationer till kompisgäng som skjuter på varandra till enskilda som finns att hyra, tillfälligt eller yrkesmässigt.

Jepp,kollat upp hur det funkar.
Många gäng har en familj i toppen.Andra är löst sammansatta.
Detta är ett problem.
Strukturen för en framgångsrik organisation saknas i de flesta fall,och den naturliga följden blir Vilda Western.
Det verkar vara detta som är det som särskiljer mest mot brottslighet i övriga Väst Europa.
Dessutom är det modell ärthjärna då en organisation utan vettigt fast toppstyrning aldrig kan bli lika framgångsrik "affärsmässigt" som en organisation som har bra koll på grejerna.
Det är dåligt för affärerna helt enkelt.
Citera
2023-06-14, 08:56
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
De finns inte kvar där ute, polisen har beslagtagit de nassar snodde på 90-talet och hylsorna på brottsplatsen är inte 7,62x51. AK4 beslagtas aldrig, har inte sett den. Det är vapen från Balkan invandrarludren har.

Jag tror nog att det finns kvar en del AK4 därute hos buset. Man har nog inte koll på hur många som stals på 80- & 90-talet. - I exempelvis i Järna 1986 då tjyvarna sprängde mobförrådet i luften efter att de tagit vad de ville ha. Militärens leksaker spred sig kilometervis i skogen.

AK4 användes sedan ex.vis av Tommy Zethreus när han sprayade Stureplansentrén, en polis sköts till döds vid ett bankrån med spårljus med en sådan. Pansarskott hamnade hos HA & Bandidos, varpå de pangade på varandra med grövre kaliber...

Vill tillägga att jag lutar åt att en AK47 användes. Med 95% säkerhet. Men 100% är jag inte.

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2023-06-14 kl. 08:58.
Citera
2023-06-14, 08:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag vill minnas att jag såg två elsparkcyklar på brottsplatsen: skulle de verkligen på tivoli med varsin sådan? Jag tvivlar...
Citera
2023-06-14, 09:00
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
15-åringars konsekvenstänk är inte så utvecklat, de skulle lätt kunna springa runt på ett tivoli med en väska full med knark. Kanske till och med sälja där

Jag tror tivolit var en cover-up story. De skulle nog egentligen inte dit.
Citera
2023-06-14, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vill minnas att jag såg två elsparkcyklar på brottsplatsen: skulle de verkligen på tivoli med varsin sådan? Jag tvivlar...
Joo inte omöjligt. 15-åringar åker inte attraktioner på ett minitivoli utan de glider runt, snackar med polare och äter churros. Men de kan fortfarande vara måltavlorna. Det kanske är någon brud som lurat dit dem och därför visste man vilken tid de skulle åka.
Citera
2023-06-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Jag tror nog att det finns kvar en del AK4 därute hos buset. Man har nog inte koll på hur många som stals på 80- & 90-talet. - I exempelvis i Järna 1986 då tjyvarna sprängde mobförrådet i luften efter att de tagit vad de ville ha. Militärens leksaker spred sig kilometervis i skogen.

AK4 användes sedan ex.vis av Tommy Zethreus när han sprayade Stureplansentrén, en polis sköts till döds vid ett bankrån med spårljus med en sådan. Pansarskott hamnade hos HA & Bandidos, varpå de pangade på varandra med grövre kaliber...

Vill tillägga att jag lutar åt att en AK47 användes. Med 95% säkerhet. Men 100% är jag inte.

/WTF

De är rätt lätt att se vilka vapen som är i omlopp det är de som beslagtags uppbenbarligen från Joggen. Tänk att fört dumpades vapen så fort de används. Men kamelryttarna fattar inte bättre och har kvar dom nu. Det var en AG-3 de hade vid Stureplan ett norskt vapen.

Kommer förmodligen komma massvis från Ukraina med. Tror stenhårt på större kontroller vid landsgränser. Inga vapen o knark betydligt mindre våld. Sen mer utvisningar vill de inte ta emot skiten släpp med fallskärm över deras länder.
Citera
2023-06-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Bilen stals förra året. Svårt att tro att någon av de här två pajasarna har stulit bilen utan de har nog fått tillgång till den och vapen från någon annan.

Hmm..Spelar väl ingen större roll om de va dom som stulit den.. Åka runt i en stöldanmäld bil lär ju vara olagligt ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in