Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 11:01
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Om kriminella flyr till Turkiet och Turkiet sätter dem i fängelse är det ju en win win situation. Där borde EU ställa krav på Turkiet att så sker.
Citera
2023-06-14, 11:03
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
- Det verkar vara oklart för en del användare hur händelsen utspelade sig i Farsta Centrum Denna exemplariska bild som visar mest troliga händelseförloppet. Cred användare What-The-Fuck

Elsparkcykeln såg ut att ligga i riktning mot busskuren/bussarna. Känns som att 15-åringarna blivit jagade av gärningsmännen.
Citera
2023-06-14, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Är väl inte klarlagt om det är de som stulit bilen i detta ? Men visar det sig får de nog ”betala ” för det också

Hmm..Spelar vä'l ingen större roll vem som stal bilen kan jag väl tycka Men men ingen expert på sånt.. ..
Senast redigerad av Tjonk 2023-06-14 kl. 11:06.
Citera
2023-06-14, 11:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Då e du ute o cykla . Tror du att en kriminell visar vad han gör . Han kanske låtsas vara en turist med affärer i bakhuvudet
Mmm, men 43-åringen var ju inte kriminell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Har missat helt om det kommit nån stämningsansökan eller liknande

Brottet skedde för 4 dagar sedan, så nej det har inte kommit någon stämningsansökan. Däremot har två personer häktats och det finns häktningsframställan uppladdat i tråden.
Citera
Medlem
GenXLadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Inte vart i Farsta på många många år, vart skulle det ligga i den bild du gjorde?

Kyrkan ligger längst bort i bilden.

Jag försöker ladda upp bilden.

Jag har markerat med ett rött sträck (väldigt litet) i bakre delen av bilden.

https://imagizer.imageshack.com/img924/2741/FHwC9K.jpg
Citera
2023-06-14, 11:12
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Jag tror nog att det finns kvar en del AK4 därute hos buset. Man har nog inte koll på hur många som stals på 80- & 90-talet. - I exempelvis i Järna 1986 då tjyvarna sprängde mobförrådet i luften efter att de tagit vad de ville ha. Militärens leksaker spred sig kilometervis i skogen.

AK4 användes sedan ex.vis av Tommy Zethreus när han sprayade Stureplansentrén, en polis sköts till döds vid ett bankrån med spårljus med en sådan. Pansarskott hamnade hos HA & Bandidos, varpå de pangade på varandra med grövre kaliber...

Vill tillägga att jag lutar åt att en AK47 användes. Med 95% säkerhet. Men 100% är jag inte.

/WTF
Den kom ju inte från något Svenskt mobförråd.
Den var stulen i Norge.
Citera
2023-06-14, 11:13
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Elsparkcykeln såg ut att ligga i riktning mot busskuren/bussarna. Känns som att 15-åringarna blivit jagade av gärningsmännen.

Precis road rage alternativet ☑
Citera
2023-06-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Brottet skedde för 4 dagar sedan, så nej det har inte kommit någon stämningsansökan. Däremot har två personer häktats och det finns häktningsframställan uppladdat i tråden.

Den andra 15åringen, A, är han 07a el 06a?
Hittar inte häktningsframställan i tråden nu. Får leta mig tillbaka bland alla sidor annars tills jag hittar filerna. 😊
Citera
2023-06-14, 11:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Tony Montana var inte det hellre
Citera
2023-06-14, 11:32
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Jasså? Har polisen utrett honom färdigt och informerat om att han är oskyldig? Enligt media och anonyma källor är även Elias oskyldig men dem tror du inte på.
Citera
2023-06-14, 11:42
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Precis road rage alternativet ☑

Kanske, men tveksamt. Stulen bil och militärt automatvapen känns inte som en tillfällighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in