2023-06-22, 21:37
Medlem
var finns vrakdelarna?
Citera
2023-06-22, 21:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det beror helt och hållet på materialets mekaniska egenskaper.

Den har ju uppenbarligen redan klarat samma tryck tidigare.

Få antal dykningar var tydligen nog för den designade konstruktionen i de materialen.
Och då är det inte ett utmattningsbrott...
Citera
2023-06-22, 21:38
Medlem
är det nån som har en aning om vad som händer med kropparna om trycket faller fort i kabinen? blir allt mos på en sekund eller hinner man fatta vad som händer ? skrämmande tanke
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Man blir kanske duktig på det som behövs vid konstruktion av lätta men starka farkoster? Naäeö...

Uppenbarligen inte! Eländet imploderade ju!

[quote=DreamTwister|84843412]
Citat:
Ursprungligen postat av Mich165
Och du tror skrovet får utmattningssprickor på 4 cykler? Jämfört med civila flygplan där man pratar om 25-35 '

Kan det ju få, om det är fel material i förhållande till påfrestningarna från början. Till skillnad från i flygplanen... Det ägaren borde ha gjort, hade varit att röntga skrovet efter varje uppstigning. Men det var han nog för snål för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag vet att de redan är döda. Men Titan har faktiskt klarat sig ned till Titanic tidigare. Så något oförutsett har hänt. Vad gick fel denna gång jämfört med tidigare?

mest sannolikt lågcykelutmattning låter det som. materialet i skoivet har belastas upp nära sin sträckgräns ett (fåtal) gånger vilket gjort det svagare än tidigare. Konstruktion med för liten säkerhetsfaktor. inga konstigheter.
Senast redigerad av HDMI2 2023-06-22 kl. 21:42.
Citera
Inte så kaxiga längre de som trodde det var ett pr-trick. Uppenbarligen är samtliga döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Koppling till Titanic som är världens kändaste båt, en excentrisk miljardär, en far och en ung son, äventyrare som försöker ta sig ner till ett sanslöst djup…

Denna story har många sidor som gör den intressant för väldigt många.
A visst. En bok, film ett inslag. Men på första löpet överallt konstant. Jag får verkligen inte ihop det. Aja, ska inte spamma tråden. Kommer aldrig få ihop hur det här kan vara så viktigt för alla att få reda på vilka svar jag än får.
Citera
2023-06-22, 21:39
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granhammar
Implosionen skedde redan dag 1. Annars skulle utrustningen som de släppte ner och kom dit med under dessa dagar snappat upp ljudet från implosionen.

Det är nog mycket sannolikt att implosionen skedde när kommunikationen med moderfartyget bröts 1h och 45m efter påbörjad nedfärd ja.
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A det är jättekonstigt att 4 vuxna människor ute på farligt äventyr frivilligt kan bli en så otroligt stor nyhet när det sket sig. Jag tycker verkligen det är helskumt.
För att media är business. Om folk är intresserade så skriver man. Detta är spektakulärt. Jag är intresserad. Man blir nyfiken på historien. Vad har hänt. Vad gick fel. Etc.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
var finns vrakdelarna?
Står nära Titanic har de hittat vrakdelar
Citera
2023-06-22, 21:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeFromYS
Inte så värst otroligt skulle jag säga, den var påväg ner till botten vid titanic då man tappade kontakten, det är första stället man kollade på och hittade den (mest troligt) där.
Säg att du har noll kunskap om havet utan att säga att du har noll kunskap om havet.
Citera
2023-06-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Brittmiljardären läste upp ’kontraktet’ högt framför en kamera bara dagar innan de gick ner. Där riskerna framgick. Han skrattade och sa ”where do I sign?”

Han och troligtvis inte de andra heller, tog riskerna på allvar. Det är något med rika äventyrare och att tro att man är oövervinnlig.

Nej det gjorde han inte, det var en journalist som gjorde samma dykning för ca 6 månader sen, mycket skitnsnack i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in