Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-18, 22:40
  #193
Medlem
Ambivalens_s avatar
typisk svensk fotbollspod:

"nu ska jag inte säga att jag sett ALLA Costa Ricas VM-kvalmatcher..."
Detta sägs alltid när man vet att de sett exakt NOLL matcher, dvs att all kunskap hämtats in från wikipedias matcher och mål-kolumn.

Jag kan tycka att om man är nån form av sportjournalist, så se dem två-tre senaste matcherna med laget ifråga, och läs några artiklar inför eller efter respektive match. Detta skulle göra stor skillnad. För varje grupp, låt två panelmedlemmar ta hand om två lag var, inte jätte mycket arbete men hade höjt nivån och trovärdigheten rejält.

Mundial lägger nog 40% av pod-tiden på att prata om sina jävla pass, komma på ett tråkigt, roligt namn till gruppen, välja Panini-spelare baserat på vem som har roligast namn eller har stört hipster-aura. Dock är Petter Landen sympatisk och rolig, och Noa allmänbildad.

Fotbollsmorgon, som jag gillar jättemycket, har hittills behandlat VM-grupperna ganska slappt. Borell har gjort det helt okej, men känns som de som sitter bredvid gjort exakt noll förarbete, och kemin har inte riktigt funnits där. Många icke-argument som (det blir alltid nån skräll i gruppspelet"). Dock ett plus att de ibland ringer en fotbollsintresserad från landet ifråga (t.ex. Fabbes tränare från Australien får ge lite insider om Australien). Det är ett bra gäng så de borde skärpa sig och förbereda lite bättre.

Hur har Tuttski Korrupski varit? De brukar väl dela upp lagen sinsemellan så att åtminstone nån läst på sig litegrann. Okej nivå?
Citera
2023-04-13, 09:33
  #194
Medlem
Fotbollsmorgon är riktigt bra. Fann den nu när TuttoBalutto har sålt ut sig för 8 miljoner.

Riktigt bra youtube sändningar, bra överblick osv. Lyssnar även på TuttoSvenskan. Dom är katastrof på youtube, dom filmar 1 person, zoomar in och sen sitter man fast där med ngn som inte ens pratar för stunden.

Fotbollsmorgon har mycket bättre överblick.
Citera
2023-04-17, 17:46
  #195
Medlem
Gurras imitation av svenska fotbollspoddar var riktigt bra

https://twitter.com/gurrrraaaa/statu...81388006850560

Man hör att han gör Gusten, Wilbacher, Svanemar, sen är det väl Hofman och Insulander, någon mer?
Citera
2023-06-23, 10:24
  #196
Medlem
På tal om Fotbollsmorgon - Riktigt stabil podd/youtube produktion.

Dock så stör mig några saker.

1) Otroligt ointressant att se "pre-live" när dom sitter innan sändningen utan ljud på och småpratar.

2) galet beige med att dom har vanliga hörlurar i öronen när dom ska lyssna på folk som pratar med dom (när folk gästar via länk).

3) rätt så oskönt när dom sitter och pillar på sina mobiler när en av dessa gäster som är med via länk pratar. Tycker det är respektlöst.


Btw, är det bara jag eller låter Robin Berglund och Jesper "Oraklet" Hoffman jävligt lika varandra? Riktigt lika röster.
Citera
2023-06-29, 10:25
  #197
Medlem
Tänkte jag skulle se fotbollsmorgon från idag (29:e juni) och möts av följande när jag går in på länken till dagens avsnitt:

"Videon är inte tillgänglig
Den här videon innehåller material från SVT, som har blockerat den i ditt land av upphovsrättsliga skäl"

https://www.youtube.com/watch?v=hMSmzBFjF4I
Citera
2023-06-29, 11:35
  #198
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Tänkte jag skulle se fotbollsmorgon från idag (29:e juni) och möts av följande när jag går in på länken till dagens avsnitt:

"Videon är inte tillgänglig
Den här videon innehåller material från SVT, som har blockerat den i ditt land av upphovsrättsliga skäl"

https://www.youtube.com/watch?v=hMSmzBFjF4I

Så det var därför dagens avsnitt försvann. Är väl första gången det drabbar dom så nu vet de hur nitiga SVT är med rättigheter.
Citera
2023-08-24, 18:39
  #199
Medlem
quasomes avatar
Sabri som figurerar i fotbollsmorgon regelbundet, har ju varit involverad i en större kokain härva för runt 10 år sen
Citera
2023-08-25, 18:21
  #200
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quasome
Sabri som figurerar i fotbollsmorgon regelbundet, har ju varit involverad i en större kokain härva för runt 10 år sen

Intressant, var kan man läsa mer om det här?
Citera
2023-08-26, 08:36
  #201
Medlem
quasomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Intressant, var kan man läsa mer om det här?

(FB) Kokainliga sålde från Taxi, 100 åtalade. (Järfälla-albaner m fl vs. åklagare Hedwall)
Citera
2023-08-31, 01:18
  #202
Medlem
KavliBaconosts avatar
Sean Sabetkar satt i onsdagens tuttosvenskan och fick fråga om Marcus Birro. Sean sa typ att Birro som ska va så öppen kring allt inte pratat om sista tiden/exiten i Degerfors. Att det finns saker Birro gjort som inte kommit ut. Någon som vet vad de kan vara? Officiella förklaringen va väl att han toksågade Degen i nån stortorsk i studio AS och fick gå därför. Men verkar vara mer saker som inte riktigt kommit ut i det öppna?

Sean har uttalat sig negativt om studio AS i tuttosvenskan förut också. Tror Birro hade negativa åsikter där om när Sean drog till asien. Sean sa nåt om hyckleri då då studio AS var sponsrad av qatar airways en sväng innan de backade pga drevet.
Citera
2023-09-10, 17:05
  #203
Medlem
Jagerbys avatar
Tittar på Fotbollsmorgon varje dag och har mina favoriter bland panelen.
En som är jävligt långt ner på den listan är Anders Timell.
Vad är det för fel på karln? Avbryter konstant och svävar gärna iväg på helt andra saker än det aktuella ämnet.
Dessutom verkar han inte ha speciellt bra koll på nutiden.
Citera
2023-10-03, 19:01
  #204
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Tittar på Fotbollsmorgon varje dag och har mina favoriter bland panelen.
En som är jävligt långt ner på den listan är Anders Timell.
Vad är det för fel på karln? Avbryter konstant och svävar gärna iväg på helt andra saker än det aktuella ämnet.
Dessutom verkar han inte ha speciellt bra koll på nutiden.

David Fjäll är dock den största skitstöveln ever. Dryg, spydig, skrattar åt sina egna skämt och andras olyckor/misslyckanden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback