Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-10, 18:11
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Nej, det kanske inte är frågan su ställer, men det är svaret på din fråga. Om döper om något till något som det inte heter så lär administratörerna inte godta det. Det har ingenting med censur att göra. Eller med "PK-Svedistan".

Ok , om jag ställer den här enkla frågan till dig.
Varför heter det då när det var kravaller angående -koranen- under -ramadan- med muslimer?
Det fanns ju inte några påskfirare i närheten öht så. De var ju hemma och käkade ägg och möjligtvis fick kravall-gaser dagen efter!
Hur tänker du om det , pk-medias och politikernas "soft language" istf fakta för att undvika de svåra frågorna menar jag?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-09-10 kl. 18:15.
Citera
2023-09-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ok , om jag ställer den här enkla frågan till dig.
Varför heter det då när det var kravaller angående -koranen- under -ramadan- med muslimer?
Det fanns ju inte några påskfirare i närheten öht så. De var ju hemma och käkade ägg och möjligtvis fick kravall-gaser dagen efter!
Hur tänker du om det , pk-medias och politikernas "soft language" menar jag?

Sannolikt för att kravallerna ägde rum under påskveckan? Hade man döpt dem till "korankravallerna" så hade man gett intryck av att det här var enda gången det har kravallats pga koranen, men det har ju skett en jävla massa korankravaller genom åren. Kommer ske fler framöver också, så just "korankravallerna" tycker jag blir lite missvisande. Men det ligger knappast något stor konspiration här.
Citera
2023-09-10, 18:30
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sannolikt för att kravallerna ägde rum under påskveckan? Hade man döpt dem till "korankravallerna" så hade man gett intryck av att det här var enda gången det har kravallats pga koranen, men det har ju skett en jävla massa korankravaller genom åren. Kommer ske fler framöver också, så just "korankravallerna" tycker jag blir lite missvisande. Men det ligger knappast något stor konspiration här.

Jaha och inte under RAMADAN med endast muslimer då , bara påskfirare ?

Hur kan "korankravallerna" under "ramadan" bli "lite missvisande" ?

Aha du försöker hålla på de svenska kristna traditionerna vid liv och vill felriktat framhålla dem ,som kommer försvinna till slut just tack vare sådana som...dig!Nu förstår jag.

Nä det var koran eller RAMADAN-kravaller och inget annat för så var det!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-09-10 kl. 18:38.
Citera
2023-09-10, 19:07
Medlem
Citat:

Aha du försöker hålla på de svenska kristna traditionerna vid liv och vill felriktat framhålla dem ,som kommer försvinna till slut just tack vare sådana som...dig!Nu förstår jag.

Men du vet väl att det här inte är de enda korankravallerna som har inträffat i Sverige? Eller du tror att det är enda gången det har kaosats med islam som ursäkt?

Det ärdet enda skälet. Det andra är att svenska kravaller av tradition oftast döps efter plats eller tidpunkt. Du hade ju t ex påskkravallerna 1943.
Citera
2024-07-18, 10:13
Varför är Wikipedia's alla källor ändrade till wayback machine? -

Nu sitter folk och snackar skit under hela dagen med wayback machine

Finns det en ny wikipedia med spännande artiklar om dagsaktuella ämnen??
Citera
2024-07-19, 07:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SteamingPumpkin1
Varför är Wikipedia's alla källor ändrade till wayback machine?
Det kallas för "link rot". Om du direkt länkar till en websida vet du aldrig om den nästa dag ser likadan ut eller ens finns kvar.
Citera
2024-07-21, 09:47
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:

Det spelar ingen roll vad du tycker, det är inte vad de kravallerna kallas av majoriteten av befolkningen.
Citera
2024-09-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det har aldrig slagit dig att det kan vara du som har fel?

Faktiskt inte.
Citera
2024-09-29, 04:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SteamingPumpkin1
Varför är Wikipedia's alla källor ändrade till wayback machine? -

Nu sitter folk och snackar skit under hela dagen med wayback machine

Finns det en ny wikipedia med spännande artiklar om dagsaktuella ämnen??

En referens skall vara stabil och gå till det som det handlar om på Wikipedia, många webbsidor försvinner och då är referensen inte kvar
Citera
2024-09-29, 19:16
Medlem
-Grillo-s avatar
Någon som försökt göra en svensk sida av den här? https://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_IQ

Jag tycker den engelska är mest en massa kritik mot den forskning som faktiskt gjorts på området. Givetvis visas inget resultat av de faktiska studierna.
Citera
2024-09-29, 22:59
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Att folk till dags dato fortfarande använder Wikipedia som om det vore en seriös källa, är på snudden till obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in