Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-12, 10:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Kan också meddela att jag ser blåljus sitta fast i trafiken i höjd med Liljeholmen men ser inte vad det är för typ.

Kan det rubriceras som blåljussabotage då?
Citera
2023-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vi vinner makt. Makt över makthavarna som har spolat ner vår enda jord i toaletten.

Men det förväntar jag inte en flashback nazist att förstå. Ni tänker bara på er själva.
Fast tillhör du inte den genren iom att du själv vistas här?

Men återigen till min fråga varför lever ni inte som ni lär? Det borde ju gå att köpa billig mark någonstans där ni kan våtmarka bäst ni vill, helst offgrid och utan något internet så ni inte gynnar masskonsumtionen? Men det kanske är häftigare att protestera?
Citera
2023-09-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Knappast. Det är gemene man som röstar som beslutar vilka politiker som ska styra i framtiden och därmed vilka prioriteringar det kommer fokuseras på.

Gemene man kommer aldrig att ställa sig bakom den här typen av aktioner, det är helt fel väg att gå.

Ni riskerar istället att få personer som är osäkra i frågan att vända sig emot er och det ni vill uppnå.

Nja, säg inte det. Jag är absolut ingen miljömupp, men dessa aktivister har varit så jäkla aggressiva i sin aktivism att jag tyckt att man faktiskt får läsa in sig lite på ämnet. Vilket medfört att jag numera sympatiserar med aktivisternas grundtänk och tycker vi skall vara tacksamma för att det finns folk som faktiskt engagerar sig och aktivt gör någonting åt saker som är fel. Sedan tycker jag väl inte alla deras aktioner är speciellt smarta där friidrottsgrejen var ett lågvatten, men kan samtidigt inte låta bli att tycka det är kul när det drabbar skitnödigt viktiga stockholmare på väg till sina otroligt viktiga jobb.

Politiker m fl har börjat lyssna och att återställa våtmarker är numera högt upp på mångas agenda. Vilket väl i sig kanske borde göra att aktivisterna kan trappa ner lite på sina aktioner, men det kanske finns mer att uppnå.
Citera
2023-09-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Nej det är inte bra att återställa våtmarker då risken för malaria och sjukdomar som sprids via myggor vid stillastående vatten ökar.
Dessa individer som organiserar sig för våtmarker är psykiskt sjuka.

Detta!

Tyvärr är straffarbete borttaget från straffskalan, men det kanske finns utrymme att dömma dem till samhällstjänst att dränera våtmarker.
Citera
2023-09-12, 11:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Vi vinner makt. Makt över makthavarna som har spolat ner vår enda jord i toaletten.

Men det förväntar jag inte en flashback nazist att förstå. Ni tänker bara på er själva.
Du är alltså kommunist och vill införa en kommunistisk diktatur med hjälp av våldsaktioner?
Citera
2023-09-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nja, säg inte det. Jag är absolut ingen miljömupp, men dessa aktivister har varit så jäkla aggressiva i sin aktivism att jag tyckt att man faktiskt får läsa in sig lite på ämnet. Vilket medfört att jag numera sympatiserar med aktivisternas grundtänk och tycker vi skall vara tacksamma för att det finns folk som faktiskt engagerar sig och aktivt gör någonting åt saker som är fel. Sedan tycker jag väl inte alla deras aktioner är speciellt smarta där friidrottsgrejen var ett lågvatten, men kan samtidigt inte låta bli att tycka det är kul när det drabbar skitnödigt viktiga stockholmare på väg till sina otroligt viktiga jobb.

Politiker m fl har börjat lyssna och att återställa våtmarker är numera högt upp på mångas agenda. Vilket väl i sig kanske borde göra att aktivisterna kan trappa ner lite på sina aktioner, men det kanske finns mer att uppnå.

Alltid ett bra beslut att läsa in sig på ämnet, men jag tror inte det är något som den stora massan kommer göra på grund av dessa aktioner.

Sen hoppas jag inte att politiker faktiskt tagit beslut baserade på aktionerna, besluten bör ju vara baserade på vad som faktiskt kan visas göra nytta och inget annat. Men visst, politiker är ju bara människor de också och jag har personligen ingen större insikt i huruvida de faktiskt låtit sina prioriteringar styras av det visade missnöjet.
Citera
2023-09-12, 11:16
Medlem
Citat:

Ni vinner inte makt, ni vinner inte ett skit eftersom alla hatar er, politiker vill inte närma sig er då ni inte tror på demokrati utan ni KRÄVER er rätt, ni passar inte in i en demokrati, ni är bara arbetsskygga hjärntvättade sektmänniskor som tror att ni gör rätt och som tror att ni når folk fast det enda ni skapar är hat mot er.
Citera
2023-09-12, 11:18
Medlem
Jag förstår inte ens vad de protesterar emot. De slår in öppna dörrar. Projekt med återställning av våtmarker pågår, som vi alla normalt skapta människor redan vet, för fullt ute i landet. När kan vi förvänta oss protester mot ex. löntagarfonder från samma, inte fullt friska, klientel.
Som skogsägare får jag massviss av olika tidningar tillsända mig från bl.a olika skogsbolag. I nästan varje nummer finns det reportage om just återställning av våtmarker. Det finns bidrag att få för dessa projekt.

https://www.naturvardsverket.se/amne...era-vatmarker/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ker-fortsatter

https://www.sca.com/sv/skog/scas-sko...lla-vatmarker/

https://www.regeringen.se/pressmedde...ade-vatmarker/

https://www.sveaskog.se/skogen-pa-dj...urera-vatmark/

https://forest.storaenso.com/sv-se/n...d-wetlands-day

Jag kan ge mig f-n på att de som protesterar aldrig har satt sin fot utanför tullarna.
Citera
2023-09-12, 11:21
Medlem
Onkel-Festers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Jag driver hantverksfirma . Jag hade 4 man i 2 bilar som satt i kön .
ställtiden räknar jag till ca 5 timmar extra. Kan jag skicka fakturan till dig?

Lägg det på fakturorna till kunderna och speca exakt vad det berodde på och vilkas fel det var. Fler och fler kommer att avsky dem.
Citera
2023-09-12, 11:22
Medlem
Trodde våtmakerna var återställda. Efter sommarens "extremväder".

Men vad vet jag... Det kanske bara var här allt regnade sönder totalt.
Citera
2023-09-12, 11:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Tror du på fullt allvar att återställande av våtmarker kommit till på grund av dessa psykfalls sabotage?
Citera
2023-09-12, 11:26
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88

Undrar hur många gram koldioxid denna sekt sparat?

Dom genererar ökade utsläpp då dom skapar köer med bilar som står på tomgång. Dom förvärrar utsläppen.
Det har räknats på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in