Resultat: Kommer vi infrskaffa nya iPhone 15 nr den slpps?
Ja
17,86%
10 röster
Nej
58,93%
33 röster
Vet ej (beror p priset)
23,21%
13 röster
2023-09-12, 20:50
Medlem
Pecka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Du har missfrsttt vad Apple presenterar i kvll. Dagens event handlar om ny hrdvara (iPhone och Apple Watch).

Nytt iOS, macOS och watchOS presenterades i juni:

https://www.apple.com/newsroom/2023/...23-highlights/

Tycker inte vi som redan har Apple Watch eller iPhone ska behva vnta p de nya modellerna fr att f de nya operativsystemen.
2023-09-12, 22:20
Medlem
Molton99s avatar
Vilket trtt event. De gjorde verkligen allt fr att dra ut p tiden.

Den dr filmen med moder jord som speciell gst de tjtade p om alla minskade utslpp.... trodde frst fr ett gonblick att det var Greta som skulle vara gsten
2023-09-12, 22:25
Medlem
Raytheons avatar
rets bl ser ganska vit ut.

https://store.storeimages.cdn-apple....=1692924212833
2023-09-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Inga nyheter verhuvudtaget, minimala uppgraderingar och produkter gjorda av tervunnet material vilket r lika med smre kvalit.

De tnker fortfarande envisas med att ha kvar dynamic island, strde mig p den nr de infrde denna p iPhone 14 d den r i vgen om man kollar p ngon Youtubevideo.

Nya Apple Watch Ultra hade knappt ngot nytt, Double tap r vl bra om man bara har en arm eller har ngon form av handikapp, i vrigt r det ngot man kan vara utan.

Nej det enda de har som r intressant r Vision Pro som de inte visat ngot utav, i vrigt s hller jag mig till min 13 Pro Max samt Apple Watch Ultra. Finns ingen anledning till att uppgradera.

Mrkligt hur olika man kan uppfatta eventet
De som pstr att det inte var ngra nyheter ver huvud taget fr mig att undra om de ens sett rtt event? Fr det jag s var ett event dr de presenterade mnga nyheter, bde mindre och strre sdana.

tervunnet material behver inte alls betyda smre kvalitet, det beror vad det handlar om och vilka kvalitetskrav tillverkaren har, och Apples krav r vanligtvis hga. S jag tror inte vi behver oroa oss dr.

Om man har behov eller vill uppgradera r vldigt individuellt.
Jag har en 13Pro nu och har egentligen inget behov alls att uppgradera, men kanske gr det nd bara fr kul. Mste ju anvnda pengarna p nt nr man vl slitit ihop dem
2023-09-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tycker inte vi som redan har Apple Watch eller iPhone ska behva vnta p de nya modellerna fr att f de nya operativsystemen.

Frstr inte riktigt hur du menar, men det r nog ngot du fr lra dig att leva med. Apple slpper nya OS nr de anser de r klara och de har lust att slppa dem, ungefr som med precis allt annat frn alla andra tillverkare i vrlden.
2023-09-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Mrkligt hur olika man kan uppfatta eventet
De som pstr att det inte var ngra nyheter ver huvud taget fr mig att undra om de ens sett rtt event? Fr det jag s var ett event dr de presenterade mnga nyheter, bde mindre och strre sdana.

tervunnet material behver inte alls betyda smre kvalitet, det beror vad det handlar om och vilka kvalitetskrav tillverkaren har, och Apples krav r vanligtvis hga. S jag tror inte vi behver oroa oss dr.

Om man har behov eller vill uppgradera r vldigt individuellt.
Jag har en 13Pro nu och har egentligen inget behov alls att uppgradera, men kanske gr det nd bara fr kul. Mste ju anvnda pengarna p nt nr man vl slitit ihop dem
Alla r inte fanatiker som ser minsta grej som vrsta uppdateringen. Och nej det var inga strre nyheter som presenterades, minimala uppgraderingar det var allt.
Telefonen filmar inte ens i 8k, de ligger lngt efter Samsung p mobilfronten.
Gillar dock inte Samsungs mobiler s skulle inte f fr mig att skaffa en sdan.

Ps det gr att anvnda ens intjnade pengar p annat ocks.
2023-09-13, 07:42
Medlem
explorerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Trttaste eventet ngonsin. Noll innovation.

Jag r en njd Appleanvndare men kommer absolut inte uppgradera.

Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Vilket trtt event. De gjorde verkligen allt fr att dra ut p tiden.

Den dr filmen med moder jord som speciell gst de tjtade p om alla minskade utslpp.... trodde frst fr ett gonblick att det var Greta som skulle vara gsten

Kan hlla med, lite vl utdragen process.

Tycker de tidigare live eventen med publik var mer intressantare och mer "live" , nu ser allt ut att vara frinspelat.

IPhone 15 Pro (spec.)
https://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphone-15
2023-09-13, 07:52
Medlem
Citat:
Alla r inte fanatiker som ser minsta grej som vrsta uppdateringen.

S nu nr du fick lite motargument s brjar du flytta mlstolparna?
Fr det var ju inte alls s du skrev i ditt frra inlgg D var det inte minsta tal om vrsta uppgraderingen frn dig, utan du pstod att det inte var ngra nyheter verhuvudtaget

Man mste inte vara fanatiker fr att se att Apple presenterade mnga nyheter p eventet, och jag har inte psttt nt alls om vrsta uppdateringen, s varfr drar du till med det nu?

Citat:
Inga nyheter verhuvudtaget, minimala uppgraderingar och produkter gjorda av tervunnet material vilket r lika med smre kvalit.

S skrev du allts frst och nu pltsligt skriver du nt helt annat

Citat:
Och nej det var inga strre nyheter som presenterades, minimala uppgraderingar det var allt.

Nyheter handlar inte endast om ny fysisk hrdvara utan kan lika grna handla om nyheter i mjukvara, funktioner eller prestanda.

Nr det gller det rent fysiska s kom de med nya material som t ex Titan, samt i vissa fall rejlt kad ljusstyrka etc

Ett flertal nyheter i mjukvaran

Och flera frbttringar av prestanda p flera olika stt, bde mindre och strre. T ex s handlade det i flera fall om frbttringar p 20-200%.

S vad hade du krvt dr att du skulle tycka de visat rejla nyheter?

Det lustiga r att efter varje event Apple har s dyker det alltid upp folk som r missnjda oavsett vad Apple presenterade. Man undrar stilla vad de krver Att Apple slpper fullstndigt omgjorda helt olika design varje r? Att man t ex frdubblar prestanda p nt stt och nd klarar lika lng batteritid etc, eller nya smarta funktioner verkar aldrig vara nog, s man undrar om det r inbyggd skggtrimmer, hjlpstart till bil, fiskfjllare, solpanelsfunktion nog fr en mindre sommarstuga, och projektorfunktion upp till 400 p 25m i fullt solljus, som skulle krvas.?

Citat:
Telefonen filmar inte ens i 8k, de ligger lngt efter Samsung p mobilfronten.
Gillar dock inte Samsungs mobiler s skulle inte f fr mig att skaffa en sdan.

Fast det r vl i praktiken egentligen en minimal uppgradering, fr hur mnga klarar av att skilja p 4K och 8K i ett blindtest?

Citat:
Ps det gr att anvnda ens intjnade pengar p annat ocks.

Och jag har heller inte sagt att man inte skulle kunna det, s varfr kommer du med det?

S hr r det.
Apple visade en hel del nyheter under eventet, bde strre och mindre sdana, flera var dessutom frsta fr smartphone etc, det r konkreta fakta.

Om det sen r nyheter som attraherar dig mig eller nn annan r en annan sak. Men nyheter r det lik frbenat. Men det r helt fritt att tycka att man inte vill/behver byta upp sig om man inte vill det.

Jag t ex spelar i princip aldrig p min iPhone trots att jag har ett gng spel nedladdade bara fr att ha, utifall. S nr de babblade yvigt om stora frbttringar p flera punkter inom spelgrafiken s var det egentligen inte intressant fr just mig, men nd kan jag hnga med p och imponerad ver de framsteg de faktiskt gr och som de visade, ven om det inte r nt som lockar mig. Fr det kan var sdant som lockar andra. Och oavsett det s r det ju nyheter och frbttringar i stort och smtt nd. Eller hur?

Personligen kanske jag vljer att uppgradera till en 15 Pro, ev en Max, men har inte bestmt mig n.
Jag trivs bra med det min 13 Pro levererar och den r lagom i storlek fr fickan.

Men jag r mer en iPad-kille d jag anvnder min iPad extremt mycket mer n min iPhone totalt sett.
Men, nr jag anvnder min iPhone s kan jag tycka att det vore trevligt med ett snpp strre skrm, fast d blir det trngre i fickan nr den inte anvnds.
andra sidan s fotograferar jag mycket, bde med min iPhone och min mer professionella Canon R5 med t ex RF100-500 zoom ute i naturen etc. Och d det r flera rtt rejla nyheter i bde hrdvara och mjukvara i kameran p 15 Pro s frestar det ven om det r nt stort behov.

Men tnker som s att det kanske r vettig timing nu fr att bde f rejla uppdateringar frn min 13 pro och samtidigt fortfarande kunna f en rejl slant fr min gamla lur.
2023-09-13, 10:00
Medlem
Som alltid sm marginaler frn fregende modell, men r ju roligt att kpa ny bttre teleofn fr att sedan anvnda den p exakt samma stt som den frra.
2023-09-13, 12:49
Medlem
C0ws avatar
Vldigt dtt event med inte s roliga eller imponerande nyheter. Dock ska det nd bli lite smintressant hur spelsatsningen blir och hur pass bra kommande AC Mirage och Resident Evil-spelen kommer vara. De ska allts kras native direkt p telefonen, och inte via nn cloud-tjnst. Hoppas p att det blir nt riktigt bra, men har nd svrt att se hur det ska kunna bli ens en tredjedel s bra som p konsol eller PC vad gller grafik, detaljer, performance och allt vad det innebr.
2023-09-13, 20:59
Medlem
Molton99s avatar
Hade tnkt uppgradera frn min iPhone XS detta ret, men knner verkligen inget behov av det efter den dr presentationen. Fr vnta till iPhone 16 och se om det r mer vrt det nsta r.

Nr jag uppgraderade min iPhone 4 till iPhone 6, eller 6an till Xs d knde jag i alla fall att det blev ett lyft. Tveksamt om jag skulle tycka det med 15
2023-09-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Hade tnkt uppgradera frn min iPhone XS detta ret, men knner verkligen inget behov av det efter den dr presentationen. Fr vnta till iPhone 16 och se om det r mer vrt det nsta r.

Nr jag uppgraderade min iPhone 4 till iPhone 6, eller 6an till Xs d knde jag i alla fall att det blev ett lyft. Tveksamt om jag skulle tycka det med 15

Hm. Smaksak sklart. Men det har vl varit ungefr lika stora steg av innovation nyheter och frbttringar mellan varje rs modeller i alla r, i princip.

Sjlv s handlar det mest om hur gammal min egen lur r fr hur mycket den nya ska fresta mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in