Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Alla r inte fanatiker som ser minsta grej som vrsta uppdateringen.
S nu nr du fick lite motargument s brjar du flytta mlstolparna?
Fr det var ju inte alls s du skrev i ditt frra inlgg D var det inte minsta tal om vrsta uppgraderingen frn dig, utan du pstod att det inte var ngra nyheter verhuvudtaget
Man mste inte vara fanatiker fr att se att Apple presenterade mnga nyheter p eventet, och jag har inte psttt nt alls om vrsta uppdateringen, s varfr drar du till med det nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Inga nyheter verhuvudtaget, minimala uppgraderingar och produkter gjorda av tervunnet material vilket r lika med smre kvalit.
S skrev du allts frst och nu pltsligt skriver du nt helt annat
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Och nej det var inga strre nyheter som presenterades, minimala uppgraderingar det var allt.
Nyheter handlar inte endast om ny fysisk hrdvara utan kan lika grna handla om nyheter i mjukvara, funktioner eller prestanda.
Nr det gller det rent fysiska s kom de med nya material som t ex Titan, samt i vissa fall rejlt kad ljusstyrka etc
Ett flertal nyheter i mjukvaran
Och flera frbttringar av prestanda p flera olika stt, bde mindre och strre. T ex s handlade det i flera fall om frbttringar p 20-200%.
S vad hade du krvt dr att du skulle tycka de visat rejla nyheter?
Det lustiga r att efter varje event Apple har s dyker det alltid upp folk som r missnjda oavsett vad Apple presenterade. Man undrar stilla vad de krver Att Apple slpper fullstndigt omgjorda helt olika design varje r? Att man t ex frdubblar prestanda p nt stt och nd klarar lika lng batteritid etc, eller nya smarta funktioner verkar aldrig vara nog, s man undrar om det r inbyggd skggtrimmer, hjlpstart till bil, fiskfjllare, solpanelsfunktion nog fr en mindre sommarstuga, och projektorfunktion upp till 400 p 25m i fullt solljus, som skulle krvas.?
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Telefonen filmar inte ens i 8k, de ligger lngt efter Samsung p mobilfronten.
Gillar dock inte Samsungs mobiler s skulle inte f fr mig att skaffa en sdan.
Fast det r vl i praktiken egentligen en minimal uppgradering, fr hur mnga klarar av att skilja p 4K och 8K i ett blindtest?
Citat:
Ursprungligen postat av
MickelMan
Ps det gr att anvnda ens intjnade pengar p annat ocks.
Och jag har heller inte sagt att man inte skulle kunna det, s varfr kommer du med det?
S hr r det.
Apple visade en hel del nyheter under eventet, bde strre och mindre sdana, flera var dessutom frsta fr smartphone etc, det r konkreta fakta.
Om det sen r nyheter som attraherar dig mig eller nn annan r en annan sak. Men nyheter r det lik frbenat. Men det r helt fritt att tycka att man inte vill/behver byta upp sig om man inte vill det.
Jag t ex spelar i princip aldrig p min iPhone trots att jag har ett gng spel nedladdade bara fr att ha, utifall. S nr de babblade yvigt om stora frbttringar p flera punkter inom spelgrafiken s var det egentligen inte intressant fr just mig, men nd kan jag hnga med p och imponerad ver de framsteg de faktiskt gr och som de visade, ven om det inte r nt som lockar mig. Fr det kan var sdant som lockar andra. Och oavsett det s r det ju nyheter och frbttringar i stort och smtt nd. Eller hur?
Personligen kanske jag vljer att uppgradera till en 15 Pro, ev en Max, men har inte bestmt mig n.
Jag trivs bra med det min 13 Pro levererar och den r lagom i storlek fr fickan.
Men jag r mer en iPad-kille d jag anvnder min iPad extremt mycket mer n min iPhone totalt sett.
Men, nr jag anvnder min iPhone s kan jag tycka att det vore trevligt med ett snpp strre skrm, fast d blir det trngre i fickan nr den inte anvnds.
andra sidan s fotograferar jag mycket, bde med min iPhone och min mer professionella Canon R5 med t ex RF100-500 zoom ute i naturen etc. Och d det r flera rtt rejla nyheter i bde hrdvara och mjukvara i kameran p 15 Pro s frestar det ven om det r nt stort behov.
Men tnker som s att det kanske r vettig timing nu fr att bde f rejla uppdateringar frn min 13 pro och samtidigt fortfarande kunna f en rejl slant fr min gamla lur.