Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-26, 22:36
Medlem
Crapmagics avatar
Watersplash var alltså på Gröna lund ända på 1990-talet, synd att det lades ner
https://www.svd.se/a/0fa12a39-043c-3...i-ett-magplask

Citat:
”Kolla pattarna!”, skrek några vakna grabbar i publiken.

Reklam för Emma Frans

rasism, sexism och klass
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-26 kl. 23:16.
Citera
2023-09-27, 00:20
Medlem
Var inte Filip sjukt dryg och hånfull emot Peter i tisdagens avsnitt? Noll taktkänsla när det kommer till att läsa av hur mycket man kan driva med en person utan att den tar illa vid sig. Kan tänka mig att han är en person som själv blir väldigt kränkt när någon driver med honom. Hade aldrig orkat med det där hackandet som Peter fick utstå. Mobbarfasoner.

Och att han alltid ska smöra för de kvinnliga deltagarna också. Han vill framställa sig som upplyst på andras bekostnad. Försökte få det till att Peter inte lyssnade på Christine för att hon var kvinna när han trots allt lät sig bli överkörd och släppte igenom hennes svar som visade sig vara rätt. Känns som att han har något komplex gentemot Peter vilket känns sjukt märkligt då Peter verkar vara en väldigt harmlös person.

Sådan ruskigt obehaglig typ. Inte så schysst heller att köra störningsljud med Betnér där han tar heder och ära av Magnusson. Tyckte det var märkbart hur störd Peter var under hela programmet vilket Filip uppenbarligen också noterade och påpekade ett antal gånger.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-09-27 kl. 00:24.
Citera
2023-09-27, 03:14
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Var inte Filip sjukt dryg och hånfull emot Peter i tisdagens avsnitt? Noll taktkänsla när det kommer till att läsa av hur mycket man kan driva med en person utan att den tar illa vid sig. Kan tänka mig att han är en person som själv blir väldigt kränkt när någon driver med honom. Hade aldrig orkat med det där hackandet som Peter fick utstå. Mobbarfasoner.

Och att han alltid ska smöra för de kvinnliga deltagarna också. Han vill framställa sig som upplyst på andras bekostnad. Försökte få det till att Peter inte lyssnade på Christine för att hon var kvinna när han trots allt lät sig bli överkörd och släppte igenom hennes svar som visade sig vara rätt. Känns som att han har något komplex gentemot Peter vilket känns sjukt märkligt då Peter verkar vara en väldigt harmlös person.

Sådan ruskigt obehaglig typ. Inte så schysst heller att köra störningsljud med Betnér där han tar heder och ära av Magnusson. Tyckte det var märkbart hur störd Peter var under hela programmet vilket Filip uppenbarligen också noterade och påpekade ett antal gånger.

Det där med Christine var knas. Typiskt kvinnor att bete sig sådär. Hon får som hon vill till slut, och då ska hon ändå inte gå på det hon själv var säker på, så att hon ska kunna spela stackars offer som blev överkörd sen när det visar sig att det Peter Magnusson trodde var fel. Då kan kvinnan Christine se nobel ut som gick på Peters linje och Peter ser ut som en hemsk människa trots att han ju faktiskt lät henne bestämma. Givetvis skulle Filip Hammar gnälla på Peter för detta också.

Kanske ligger något i det där att Filip är psykopat, eller kvinnomisshandlaren som ger blommor som Peter Magnusson sa sen när Filip skulle låtsas vara snäll mot Peter senare i programmet.
Citera
2023-09-27, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Det där med Christine var knas. Typiskt kvinnor att bete sig sådär. Hon får som hon vill till slut, och då ska hon ändå inte gå på det hon själv var säker på, så att hon ska kunna spela stackars offer som blev överkörd sen när det visar sig att det Peter Magnusson trodde var fel. Då kan kvinnan Christine se nobel ut som gick på Peters linje och Peter ser ut som en hemsk människa trots att han ju faktiskt lät henne bestämma. Givetvis skulle Filip Hammar gnälla på Peter för detta också.

Kanske ligger något i det där att Filip är psykopat, eller kvinnomisshandlaren som ger blommor som Peter Magnusson sa sen när Filip skulle låtsas vara snäll mot Peter senare i programmet.

Haha, ja det var en klockren kommentar av Peter. Men tror Filip märkte att Peter lessnade till slut så han ville väl rädda upp det. Filip är riktigt lismande och slemmig emot kvinnorna i programmet. Det är ju oftast kul när han driver med deltagarna men i detta avsnitt blev det bara plumpt och utan känsla. Kändes som att han stör sig lite på Peter och ville platta till honom.

De gillar säkert att göra narr av Peter på sin fritid men till skillnad från FoF så gör han åtminstone något oavsett vad man tycker om hans serier.

Jag gillar AmA men det känns lite bekvämt av dem att köra samma koncept år efter år. De verkar exempelvis helt ha givit upp drömmen de hade om att slå igenom i USA.

För övrigt så förvånar det mig att Fredrik står ut med Filip. Han arbetar väl rätt hårt med AmA medan Filip bara glider in till sändning och freestylar lite utan att knappt lyfta ett finger. Undrar om de delar lika på intäkterna.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-09-27 kl. 03:46.
Citera
2023-09-27, 09:52
Medlem
Citat:
Haha, ja det var en klockren kommentar av Peter. Men tror Filip märkte att Peter lessnade till slut så han ville väl rädda upp det. Filip är riktigt lismande och slemmig emot kvinnorna i programmet. Det är ju oftast kul när han driver med deltagarna men i detta avsnitt blev det bara plumpt och utan känsla. Kändes som att han stör sig lite på Peter och ville platta till honom.

De gillar säkert att göra narr av Peter på sin fritid men till skillnad från FoF så gör han åtminstone något oavsett vad man tycker om hans serier.

Jag gillar AmA men det känns lite bekvämt av dem att köra samma koncept år efter år. De verkar exempelvis helt ha givit upp drömmen de hade om att slå igenom i USA.

För övrigt så förvånar det mig att Fredrik står ut med Filip. Han arbetar väl rätt hårt med AmA medan Filip bara glider in till sändning och freestylar lite utan att knappt lyfta ett finger. Undrar om de delar lika på intäkterna.
Jaja, att det bara är skådespeleri som de gjort upp innan var inget som slog dig? Att de tar ständiga pauser där de garanterat ventilerar är inte något som slog dig?
Tror du på fullaste allvar att detta spelas in i ett svep?
Fundera på varför så många finaler genom åren avgjorts på utslagsfråga eller att det är så jämnt att det skiljer enstaka poäng.
Jag tror att rätt vinnare vinner alla program, även finalen, men att man innan sändning kör en riktig tävling och sedan under inspelning så är de regisserade via monitor där de får de svar produktionen vill ha.
Citera
2023-09-27, 20:51
Medlem
MagnusBubblas avatar
Citat:

Jag har ofta tänkt att programmet hade varit lika bra om Filip inte var med alls och det bara var Fredrik som var programledare. Har sett flera gånger när Fredrik pekar i Filips kort så Filip ska veta vad han ska att säga.

Sen kanske många tycker att Filip är skön och då är ju det också en kvalitet även om jag stör mig på att det verkar som att han får höra frågorna för första gången samtidigt som alla vi andra.

I och med att Fredrik verkar göra 90% av arbetet tillsammans med redaktionen så hade jag blivit förvånad om de delar lika på pengarna. Men vem vet. Hela iden till Alla mot alla kanske var Filips från början och då är det ju rimligt att han får bra betalt för det också.
Citera
2023-09-27, 21:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Filip säger väl 27 gånger per säsong att manliga deltagare kör över kvinnor. Här är det tvärtom, Peter säger att Christine får bestämma men Filip kan inte hålla sig utan måste komma med sitt "dU kÖr ÖVeR kViNnOr" klockren diss sen av Peter mot både Filip och Betnér

Dagens idiotfråga med Tom och Jerka
Citera
2023-09-27, 22:18
Medlem
Crapmagics avatar
Ja polisen som knäbödje för BLM är att betrakta som en kriminell, mycket riktigt Annika

Kul när deltagare förstör smygreklamen

Jag tycker dom borde ha bckat upp Staffan Ling istället för att göra ett all star, jag ville
inte se "bra matcher", bara nya matcher
Senast redigerad av Crapmagic 2023-09-27 kl. 22:28.
Citera
2023-09-27, 23:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jaja, att det bara är skådespeleri som de gjort upp innan var inget som slog dig? Att de tar ständiga pauser där de garanterat ventilerar är inte något som slog dig?
Tror du på fullaste allvar att detta spelas in i ett svep?
Fundera på varför så många finaler genom åren avgjorts på utslagsfråga eller att det är så jämnt att det skiljer enstaka poäng.
Jag tror att rätt vinnare vinner alla program, även finalen, men att man innan sändning kör en riktig tävling och sedan under inspelning så är de regisserade via monitor där de får de svar produktionen vill ha.
Mja, det här är för konspiratoriskt. Har varit och sett både final och vanliga inspelningar. De enda pauserna som tas är när Filip sitter med Emil Person i öronsnäckan och diskuterar deltagarnas svar efter varje segment/ämne. Då sitter deltagarna tyst och väntar i flera minuter. Konversationerna mellan Filip och deltagarna framstår dessutom som mycket kyligare, forcerade och krystade live.

Att finalerna skulle vara regisserade tror jag inte heller en sekund på - high risk, low reward. Ola och Emma hade t.ex. alla möjligheter att vinna förra årets final med 5-6 poäng om inte Ola hade fuckat upp i Under Pressure.
Citera
2023-09-27, 23:14
Moderator
Dr Kings avatar
Johar hade riktigt kasst pokerface när Annika floppade i Under Pressure. Han tar den ju normalt alltid själv men när han nu kände att matchen var avgjord lät han Annika köra och hade svårt att hålla en neutral min när han satt i buren och såg Annika missa saker som han visste att han själv hade klarat.

”Bara” vinst med 3 poäng för Annika och Johar så att Tom och Jerka klantade sig på idiotfrågan blev avgörande. Dessutom hade de ju fiskgjuse där Jerka egentligen visste det men lät Tom svara havsörn samt Aston Villa som de visste kom från Birmingham men där de slarvigt snabbt svarade London. Å andra sidan om matchen hade varit jämn inför Under Pressure hade Johar tagit den och fått 3-5 poäng mer än vad Annika fick.
Citera
2023-09-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mja, det här är för konspiratoriskt. Har varit och sett både final och vanliga inspelningar. De enda pauserna som tas är när Filip sitter med Emil Person i öronsnäckan och diskuterar deltagarnas svar efter varje segment/ämne. Då sitter deltagarna tyst och väntar i flera minuter. Konversationerna mellan Filip och deltagarna framstår dessutom som mycket kyligare, forcerade och krystade live.

Att finalerna skulle vara regisserade tror jag inte heller en sekund på - high risk, low reward. Ola och Emma hade t.ex. alla möjligheter att vinna förra årets final med 5-6 poäng om inte Ola hade fuckat upp i Under Pressure.
Jag är inte säker. För många finaler som avgjorts på utslagsfråga.
Citera
2023-09-27, 23:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag är inte säker. För många finaler som avgjorts på utslagsfråga.
Tre gånger utslagsfråga, samtidigt som det har varit en STOR variation på poängen de andra säsongerna. Det är bara slumpen mer än nånting annat. Finns inget mönster.

Final 1: 31 - 26 (5 poängs skillnad)
Final 2: 68 - 50 (18 poängs skillnad)
Final 3: 63 - 53 (10 poängs skillnad)
Final 4: 31 - 31 (utslagsfråga)
Final 5: 47 - 47 (utslagsfråga)
Final 6: 42 - 34 (8 poängs skillnad)
Final 7: 47 - 43 (4 poängs skillnad)
Final 8: 60 - 60 (utslagsfråga)
Final 9: 40 - 43 (3 poängs skillnad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera