Citat:
Ursprungligen postat av
Genelkurmay
Bra, du håller alltså med mig om att dagens kvinnor, i synnerhet svenska, som ett resultat av frigjord sexualitet och frihet överlag, har en ökad bodycount?
För det första: Hur följer det logiskt av att jag inte protesterat mot beskrivningen av att svenska kvinnor i genomsnitt har haft minst två sexpartners? Och det har de för övrigt haft under betydligt längre tid än vad du pratar om.
För det andra:
Ökad bodycount är ett relativt begrepp. Jag förstår inte vad du vill få ut från något så vagt.
För det tredje: Jag har redan delgivit dig data som visar på att antalet sexpartners för kvinnor har ökat sedan år 2000, om än blygsamt, så om något borde du väl redan ha kunnat dra den slutsatsen?
För det fjärde: Mot vilken data lutar du dig när du säger att svenska kvinnor har haft en högre ökning än andra västerländska kvinnor?
Citat:
Fy satan vad du fastnar för ord...
För det första: Varför ber du mig berätta var du specifikt sagt något om du tycker att jag fastnar för ord när jag berättar var du skrev det?
För det andra: Vi kommunicerar i textform. Har du någon bättre idé vad jag borde göra än att utgå från att du menar det du skriver?
Citat:
OK, om jag nu omformulerar mig och säger "släpper man kvinnors sexualitet fritt..." nöjer du dig då? Kan vi fortsätta vår diskussion istället för att fastna i en återvändsgränd?
Jag har då inget emot att du ger upp din grundläggande premiss om att kvinnors sexualitet är speciellt signifikant för att evolutionära inprogrammerade instinkter ska komma styra vid sexuell frigörelse. Ur debattsynpunkt får det anses vara en jättevinst.
Citat:
För att sexuell frigörelse är det som i slutändan gör att kvinnor knullar runt, inte är lojala, ej pålitliga?
Nu är du lost. Låt mig hjälpa dig:
1. Du skrev att sexuell frigörelse ledde till lägre barnafödande.
2. Jag visade på andra, viktigare faktorer (sociala skyddsnät, preventivmedel och tillgång till fri abort)
3. Du höll med om att dessa faktorer också påverkade
4. Jag frågade varför du då enbart fokuserade på en specifik faktor (sexuell frigörelse)
Vi pratar alltså här om lägre barnafödande, ingenting annat.
Låt mig hjälpa dig igen:
1. Du skrev att sexuell frigörelse ledde till fler män utan partners.
2. Jag visade på andra, viktigare faktorer (större möjligheter att skilja sig och inte längre behöver en man för att överleva)
3. Du höll med om att dessa faktorer också påverkade
4. Jag frågade varför du då enbart fokuserade på en specifik faktor (sexuell frigörelse)
Citat:
Har du missat att 30 procent av män i åldersgruppen 18-30 inte haft sex senaste året / är oskulder?
För det första: När du skriver "Kvar blir
den stora massan unga män som inte har status, och som därav inte kommer hitta någon", tycker du att det är rimligt sätt att beskriva mindre än en tredjedel av männen? Låter inte "den stora massan" snarare som en majoritet? Menar du att 70 % av männen har status?
För det andra: Siffrorna jag sett anger att det är åldersgruppen 18-24. Är du verkligen säker på 18-30? Åldersgruppen 25 till 34 har nämligen sett en liten minskning för båda könen men är inte ens nära 30 % för männen (14,1 %).
För det tredje: Andelen kvinnor i åldersgruppen 18-24 som inte haft sex har också ökat under samma period (upp till 19.1%). Hur kan det komma sig om det du säger stämmer?
Citat:
En seriös fråga, tror du verkligen det går att mäta sånt? Tror du en kvinna är sanningsenlig i dessa enkäter om hur många hon legat med? Det är fortfarande tabu för en kvinna att säga att hon haft 20 sexpartners. Men om du lever i verkligheten och hör från folk att "hon är orre" "hon knullade min vän" "hon har knullat minst 5 av mina vänner" så inser du att kvinnor idag har betydligt fler sexpartners än för 20 år sedan.
Men snälla, varför skulle hon ljuga när hon är anonym? Du kan ju inte bara vifta bort hårda data och tro mer på nån jävla killgissning om du vill bli tagen på allvar.
Om du granskar datan ser du inte heller nånting som markant sticker ut för kvinnorna som ger anledning att anta den inte är förenligt med siffrorna männen anger.
Citat:
Tinder är en del av den dejtingkulturen som formats idag. En del träffas fortfarande på tinder och har gjort det innan. Många kvinnor använder tinder som tidsfördriv, för bekräftelse eller för att driva med männen och ge de hopp för att sedan dissa dem. Tinder är dock inte lika populär som för 5-10 år sedan, men likt förbannat är det digitalt som folk söker sig till varandra i den yngre generationen.
Kanske för att Tinder erbjuder fler produkter nu än för 5-10 år sedan? Och för att simps och desperata män måste spendera mer pengar för att ens kunna ha en chans att synas i kortleken för kvinnorna? Men så långt kunde du inte tänka va?
Men även antalet gratisanvändare är på all-time-high såvitt jag kan se....så vad är din ursäkt nu?
Vilken data lutar du dig emot egentligen när du säger att Tinder håller på att dö ut? Det är som att du påstår saker utan att ha en aning om verkligheten.
Citat:
Nä, kvinnor får inga manliga okända följare eller DM:s. För det har du sagt.
När gjorde jag det?
Citat:
Vi andra lever i verkligheten. "Data". Korkat att man ens ska behöva ge dig "data" för att bevisa att kvinnor får en massa DM:s från män och följare.
Är det här ett lite finare sätt att säga att detta bara var ännu en grej i mängden du inte kunde backa upp med något konkret? Är det verkligen för mycket begärt att du ska kunna styrka ett enda av dina ganska radikala påståenden?
Citat:
Det får stå för dig om du inte tror det gör en signifikant påverkan att kvinnor idag har fler alternativ i mobilen på intressanta män än vad det var för 20 år sedan när du inte behövde slåss med 20-30 andra män för samma kvinna.
Det spelar ingen roll vad jag tror eftersom jag inte gjort några uttalanden i frågan. Vi granskar det DU sagt, men av någon anledning är du extremt defensiv. Jag försöker ge dig lite nyans till det du självsäkert upprepar från F&F, det är allt. Är det nånting med det konceptet du inte förstår?
Vill du granska mina åsikter får du be mig uttala mig om nånting först. Det vore att föredra över att du hittar på vad jag tycker om saker, för du har inte haft rätt en enda gång hittills.
Citat:
Det märks att du är en boomer när du inte vet vad jag menar med statusmän. Nej, det behöver inte nödvändigtvis vara en miljardär som bor i Dubai och som är en shejk.
Läs igen. Jag skrev "typ" Dubai just för att möjliggöra för även andra destinationer. Du får välja vilka länder du vill, jag vill bara veta hur hur många % av kvinnor tror du egentligen får erbjudanden att dra till andra länder för att knulla "statusmän". Kan du svara på den frågan?
Citat:
Nej, jag läste rätt.
Då var det visst dags att hjälpa dig igen:
1. Du skrev
"En kvinna kan sluta jobba och öppna en onlyfans, vilket allt fler kvinnor nu gör. Ser du inte vart vi är påväg?"
2. Jag svarade:
"Minns inte att jag sagt att onlyfans är en bra idé eller gynnsamt för samhället?"
3. Du skrev tillbaka:
"I sådana fall har du sovit under en sten. Senaste åren har det exploderat med helt vanliga kvinnor som börjat tjäna pengar på onlyfans och skippa vanliga jobb."
Det hade alltså NOLL koppling till det jag skrev. Hänger du med?