Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-21, 22:12
Medlem
Daniel Cedergren måste vara Sveriges sämsta professionella kommunikatör. Den här trådens omfattning och uveckling är hans fel.

Ehandel hade kunnat bli en vass utredare. Kanske en karriär inom försäkringsbranchen eller försäkringskassan?
Citera
2023-10-21, 22:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Flicka? Vi pratar om en snart medelålders kvinna, som producerar porr för försäljning. Horeri. Dessutom dömd för flera brott.

Flicka, realy?

Vad är den unga kvinnan dömd för? Flera brott skriver du?

Är hon hemma i Sverige nu förresten?
Citera
2023-10-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Man känner sig anklagad/påhoppad endast om man inte har rent mjöl i påsen.

Sant.

Varför släpper dom inga bevis som kan vända allt till deras fördel och äga halva trådens användare.
Citera
2023-10-21, 22:16
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
IDIOT!
https://www.1177.se/sa-fungerar-vard...utlandssvensk/

Vad menar du med din otrevliga kommentar?

Felicia är inte en utlandssvensk.
Hon är inte utflyttad, har inte registrerat sig som emigrerad.
Hon är folkbokförd på en c/o adress där hennes bror också är skriven.
Adressen tillhör sjukvårdsregion Stockholm - därför hör hon till ett Stockholm sjukhus om om behöver inneliggande vård. Beroende på vilken vård hon behöver kan Karolinska sjukhuset vara en lämplig vårdinrättning för henne.

Vad är det som du betecknar som IDIOT i detta?
Citera
2023-10-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Är nog skonsammast att stänga av henne.

Jepp ibland vill vi hålla folk i "liv" oavsett vilket skick de än är i fast än det mest humana kan vara att ta beslutet att låta personen gå vidare.

Hamnar jag som en grönsak i en säng så hoppas jag att folk i lin närhet låter mig få gå vidare och ej fortsätta lida.
Citera
2023-10-21, 22:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Så fungerar det dock inte i verkligheten. Utskrivna svenskar som återvänder har inte samma rättigheter som flyktingar som kommer till Sverige.

Utlandssvenskar som återkommer och folkbokför sig igen i Sverige har exakt samma rättigheter när folkbokföringen är formellt klar som alla andra invånare i Sverige.
Gratis sjukvård med minimala symboliska ”patientavgifter”.
Alla utlandssvenska medborgare kan när som helst välja att återvända och åter folkbokföra sig i Sverige.
Citera
2023-10-21, 22:34
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad är den unga kvinnan dömd för? Flera brott skriver du?

Är hon hemma i Sverige nu förresten?

Narkotikabrott bla. Finns skrivet i tråden. Även hennes snubbe är grovt kriminell.

Huruvida hon är ”hemma” eller inte vet jag ingenting om. Märkligt fall. Vad som skett lär nog komma upp till ytan.
Citera
2023-10-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Anställda på svenska sjukhus skulle inte få för sig att skicka sådan typ av information vidare. Möjligen en städerska. Men vad vet dom om det här.

Nä spara lögner. Skriv enbart fakta.
Du är fruktansvärt naiv om du tror att folk inte skvallrar bara för att dom jobbar inom vården...
Citera
2023-10-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myztico
Du är fruktansvärt naiv om du tror att folk inte skvallrar bara för att dom jobbar inom vården...

Jag garanterar dig att inte vårdpersonal går i och tittar i journaler till patienter de inte vårdar själva. Det registreras och leder till direkt avstängning.

Och därav kan jag säga att ingen skulle kunna bekräfta tillståndet på en patient.
Att ”skvallra på jobbet” skiljer sig nog en del om du är överläkare på KS eller om du står i receptionen på vårdcentralen i Eslöv.
Citera
2023-10-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Kanske bara är jag... Men två saker jag tycker låter himla märkligt. Är inte det här konstigt?

1. Familjen som säger att dom måste hålla låg profil p.g.a. den thailändska polisen? Varför? Vad ligger bakom det?

Påståendet är ju att hon råkat ut för en trafikolycka.

2. Hur fan kommer en snubbe från Röda Korset i Burma in i bilden? Och Röda Korset i Burma, a.k.a. Myanmar.

Burma är ju ett relativt fattigt grannland till Thailand. Röda Korset finns ju i Thailand också.

Varför är dom del i bokningen av transport till Sverige från Thailand?

Han kanske jobbar i Thailand om det är bättre löner där eller nåt. Eller en del i nån utbildning/kompetenshöjning.
Eller kanske nån expert inom området.
Citera
2023-10-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Utlandssvenskar som återkommer och folkbokför sig igen i Sverige har exakt samma rättigheter när folkbokföringen är formellt klar som alla andra invånare i Sverige.
Gratis sjukvård med minimala symboliska ”patientavgifter”.
Alla utlandssvenska medborgare kan när som helst välja att återvända och åter folkbokföra sig i Sverige.

Nej det är inte så det fungerar, det tar tid för en återvändare att få tillbaks samma rättigheter och det är inte ens säkert att man får det alls ens efter 1 år i Sverige.

Jag känner personligen en svensk som jag träffade utomlands som återvände till Sverige, bodde där i över 1 år och upptäckte efter det att han hade cancer. Han fick betala närmare 1 miljon kronor ur egen ficka för att han inte fick tillbaks rättigheter till vård. Motiveringen var bl.a. att myndigheterna inte trodde att han hade för avsikt att stanna permanent i Sverige eftersom han inte hade sökt egen bostad utan bodde hos sin sjuka mamma som han tog hand om.

Så det finns ett godtycke här, som återvändare måste man övertyga myndigheterna om att man har för avsikt att stanna permanent och även då tar det tid innan man får tillbaks samma rättigheter.
Citera
2023-10-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Daniel Cedergren måste vara Sveriges sämsta professionella kommunikatör. Den här trådens omfattning och uveckling är hans fel.

Ehandel hade kunnat bli en vass utredare. Kanske en karriär inom försäkringsbranchen eller försäkringskassan?

Oavsett om Daniel har klantat till det där med kommunikationen, så har han ju iallafall fixat hem Felicia.
Vi vet ju inte vad som hänt, men det kan ju varit trassel med polisen och nåt fängelsestraff som hotade.
Får viss känsla av hur han uttrycker sig i text att han är snabb och en doer, sen kanske han inte tänker efter fullt ut. Men han får ju saker att hända och han har ju lyckats med sitt uppdrag.
Sen blev det ju inte så jävla bra med bilden som målade upp av hela grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in