Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Många prenumeranter men nästan inga av dem som tittar.

Han var tidigt ute på Youtube, när det fortfarande var relativt få kreatörer. Som Blondinbella tex. De kunde därför lätt fånga in många följare.

Men kasst content och usel personlighet gör att få tittar. Random Youtube-tjej på 12 år har fler tittare.

Precis min uppfattning också. Han hade inte grejat det idag. Ett arv från en äldre internetera på många sätt.
Citera
2023-11-11, 17:36
Medlem
Kollar man på Åsö videon så är hela grejen bara märklig hur man kan gå ifrån ett "studiebesök" till att bli nominerad till vd för ett stort bolag.. Flertal anställda lär vart mindre glada över det hela, och börjat himla med ögonen ganska snabbt.

Johan hanterar uppenbarligen inte konflikter bra och det har gått utför skulle jag gissa
Citera
2023-11-11, 18:48
Medlem
mangeman5s avatar
Videon om Åsö måste vara bland det mest bisarra jag sett. I titeln står det "jag hittade en hel hall med choklad". Sedan följer en 37 minuters genomgång av olika formar på företagets lager. Något om choklad nämns knappt, företaget verkar inte ens rikta sig till privatpersoner. Missriktat är bara förnamnet. Men så länge Matgreed får en påse pengar för besväret är skammen som bortblåst.

https://www.youtube.com/watch?v=BjogTRxphnk
Citera
2023-11-11, 22:22
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jätteoväntat att Matbögen blir stor-ovän och bråkar med en ny arbetsgivare.
Vem hade kunnat aaaaaana
Det SKRIKER problem om Matbögen.
Såna som matbögen är som cancer på en arbetsplats, förstör arbetsmiljön, bryter ner kollegorna till den grad att företaget börjar ruttna inifrån ut.
Citera
2023-11-11, 22:46
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtotheman
Hur får du 44 miljoner i årsomsättning till "400k per månad"?

https://www.allabolag.se/5561296723/...erg-aktiebolag

Samt att ägarna plockat ut 25msek i utdelning de senaste två åren. Synnerligen välmående bolag.
Citera
2023-11-12, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Såna som matbögen är som cancer på en arbetsplats, förstör arbetsmiljön, bryter ner kollegorna till den grad att företaget börjar ruttna inifrån ut.

Ja. Alla som gått lite HR-kurser vet att detta är bland det första man får lära sig; att identifiera sådana personer och ALDRIG anställa dem. De är som en elakartad cancer, först i stadie 1 (vid nyanställningen trevlig och inställsam) men som efter några månader blir mer och mer invasiv och utvecklas till fullskalig stadie 4 (full splittring, konflikter och kaos på arbetsplatsen).

Vill man ha en välmående arbetsplats med bra psykosocial miljö, gör man bäst i att inte anställa en sådan som Matbögen.

Tänk er honom som VD och att en anställd hade kommit med en avvikande åsikt i någon fråga. Hur hade Matbögen betett sig? Som på Youtube, där han skriker, härjar och beter sig som en barnrumpa så fort någon har en annan åsikt eller kommer med kritik.
Citera
2023-11-12, 10:01
Medlem
Det finns något riktigt gubbslemmigt över Matgeek. Kan det vara så att han betett sig olämpligt mot dottern född 94 som sitter i styrelsen? Att han inte är VD-material kan en apa räkna ut med röven och en krita så han var ju bara där för att företaget trodde att det skulle vara bra PR.
Citera
2023-11-15, 11:54
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Det finns något riktigt gubbslemmigt över Matgeek. Kan det vara så att han betett sig olämpligt mot dottern född 94 som sitter i styrelsen? Att han inte är VD-material kan en apa räkna ut med röven och en krita så han var ju bara där för att företaget trodde att det skulle vara bra PR.
Kvinnan född 94 verkar väl vara VDs femton år yngre sambo och inte hans dotter. Jonte kanske la in en stöt oavsett. Jag gissar att hans hääärliga genuina personlighet helt enkelt inte fungerade på en normal arbetsplats.
Citera
2023-11-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Kvinnan född 94 verkar väl vara VDs femton år yngre sambo och inte hans dotter. Jonte kanske la in en stöt oavsett. Jag gissar att hans hääärliga genuina personlighet helt enkelt inte fungerade på en normal arbetsplats.
Haha, hoppsan! "This company ain't big enough for two gubbslems"
Citera
2023-11-20, 18:55
Medlem
Brabantias avatar
Saxat från kommentarsfältet på: https://www.youtube.com/watch?v=s7RZhmi0HF8

@PiffyPerssson för 3 timmar sedan
Jäklar vad du släpper content helt plötsligt. Jobbar du inte kvar på Åsö? Hur som helst är jag glad att du släpper mycket nya videos!

@matgeek för 3 timmar sedan
Nej, de sa upp mig efter 58 dagar. Faran med att jobba i ett bolag med en ensam ägare som tidigare varit VD. Sjukt trist pga det är ett fantastiskt bolag och jag hade så jäkla kul på jobbet.
Men shit happens, bara skaka av sig och gå vidare.
Citera
2023-11-22, 23:03
Medlem
alltså kolla denna video, vafan??? han e ju sjuk i huvudet?? seriöst???

https://www.youtube.com/watch?v=0B8XeXh0idA
Citera
2023-11-22, 23:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reno46
alltså kolla denna video, vafan??? han e ju sjuk i huvudet?? seriöst???

https://www.youtube.com/watch?v=0B8XeXh0idA
Du får nog utveckla lite vad det är som är så sjukt... Inget märkligt vad jag kunde se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in