Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Hur är Jimny 2023?
Tycker dom är läckra och håller lite kolla efter ny bil just nu. Skulle iafs vilja ha en automat och att det var drag på den..
Nån som vet om det får plats en kortregel på 2,5 meter om man trär in den från bakluckan och fram i bilen? Hade underlättat då jag som husägare ibland måste ha hem såna och inte ids fixa med släp bara för den sakens skull.
Jag införskaffade mig en 2023 Jimny igår.
Drag går att montera, gör du det själv så finns det modellanpassade drag för runt 3000kr att köpa, lämnar du in på verkstad så är det runt 8000kr
Den är lastbilreggad så det sitter ett lastgaller mellan förarstolen och bagageutrymmet. Detta är dock väldigt enkelt att ta bort och gör du det så gissar jag att det är 2,5 meter mellan fotutrymmet vid passagerarplatsen och takhöjden vid bakluckan. Jag har inte tagit bort lastgallret än men jag kommer behöva det för att få plats med längdskidorna i bilen.
All in all, detta är sannolikt den roligaste och trevligaste bilen jag någonsin har kört och då har mina senaste bilar innan varit en amerikansk V8 och två Audi V8 modeller...
Men, den är otroligt långsam. Maxhastighet 145km/h... inte bekväm alls över 80... Och liten, jag är ganska kort (175cm) och jag kompromissar med benlängd i denna för att inte behöva sitta med 90 grader vinkel med säte och ryggstöd.
Och just ja... OP klagade på problem med växellådan. Jag har inte märkt av något sådant alls på min bil men jag har bara kört strax över 60km än så länge.
Mitt största problem är att jag nu kör manuellt igen efter att vara van med automat i amerikanaren