• 1
  • 2
2024-01-01, 19:54
Medlem
Hej!

Ny som "skribent" p forumet men lser hr dagligen.

Kort frklarat s r jag en kille i 35rs ldern, som fr ca 1,5 r sedan drog p mig ett tram beroende, fr det va helt rtt drog fr mig helt enkelt. Det va krlek vid frsta pillret. Nr man senare lrde sig att kunna f dom hem i brevldan s va det klappat o klart.

Hur som haver s har jag s smningom vilja kliva av denna djvulsdrog, d den inte lngre ger mig samma feeling som frr, ja ni som r i ngon form av beroende knner ju skerligen till det dr.
Notera att det varit doser uppe p ca 1000mg om dagen, nere p mellan 4-600mg nu dagligen.

Nu vet jag ju att man kan g den hrda vgen och g CT och plgas igenom frloppet.
MEN, nu r det som s att jag sitter p en bunke diverse preparat, bde lagliga och olagliga.

Jag tnkte ta hjlp av dessa preparat fr att bli ren, utan bli beroende av ngot av det andra d sklart, lol. Men mngderna av dom andra r cirka en veckodos per preparat.

Min frga r bara vilket av dom ska jag ta nr jag inleder min AT och i vilken ordning, allts om jag skulle lgga upp ngot slags schema, hur hade ni gjort om ni haft tillgng till detta och ska kliva av Trammen?

Och slopa allt trams med att ta det som en man o g CT, lid igenom skiten etc etc, nu r det som det r och jag behver fungera dagligen pga vissa skl, s har svrt fr att ligga och m kasst 1-2 veckor, fr d kollapsar visa saker.

S med hjlp av fljande preparat, hur hade ni lagt upp ett "schema" fr att s lindrigt som mjligt komma undan ATn p Trammet.

Jag har
Lyrica (300mg) tabs
Metadon 5mg/ml flytande
Subutex 1st 8a
Kratom (Kvalitet oknd) x antal tabletter
Bensedine
Valium Roche 10mg
5htp (100mg) Tabs
Taurine (500mg) Tabs
Magnesium tabletter
Div vitaminer

Dom tyngre preparaten finns fr ca en veckodos var.
Resten finns det rtt gott om.

Som sagt skippa all bullshit om att slopa det, g CT bla bla. Jag vill veta hur hade ni gjort om ni haft denna tillgngen och skulle sluta med tram. Vilket brjar ni med och vilka preparat avslutar ni med tex? Som ett slags "Schema". D jag sjlv inte blir klok p hur fan jag ska g tillvga, Ltt det kilar ivg t det "roliga" hllet istllet"
Citera
2024-01-01, 19:59
Medlem
ApolloSthlms avatar
Jag skulle hlla mig till lite valium i en vecka eller tv max. Sedan nada. Lycka till!
Citera
2024-01-01, 20:01
Medlem
Diazepam (Stesolid, Valium) anvnds medicinskt just fr att avsluta missbruk/motverka avtndning/delirium, s jag instmmer med fregende talare.
I vrigt r det som David Bowie sjng en gng: Putting out fire, with gasoline! Gr inte det.
Citera
2024-01-02, 06:00
Medlem
Nej jag har frsttt att det r lite som du sger. Putting out fires with fire. Saken r att jag har Max en veckdos, sen r det slut. Jag fr inte tag p mer utav ngot av preparaten, frutom dom receptfria sklart

Problemet med diazepam r att from det jag tar en kan jag rkna minuterna tills jag sover. S har problem att ta dom under dagtid. Samma med xanor etc, rena smnmedlet
Fr mig
Citera
2024-01-02, 06:04
Medlem
zombie-nations avatar
G inte CT. Trappa ner och anvnd kratom. Det nskar jag att jag gjort. Skulle dock kpa lsvikt och bra kvalitet.
Citera
2024-01-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarric2k1
Hej!

Kort frklarat s r jag en kille i 35rs ldern, som fr ca 1,5 r sedan drog p mig ett tram beroende, fr det va helt rtt drog fr mig helt enkelt. Det va krlek vid frsta pillret. Nr man senare lrde sig att kunna f dom hem i brevldan s va det klappat o klart.

Hur som haver s har jag s smningom vilja kliva av denna djvulsdrog, d den inte lngre ger mig samma feeling som frr, ja ni som r i ngon form av beroende knner ju skerligen till det dr.
Notera att det varit doser uppe p ca 1000mg om dagen, nere p mellan 4-600mg nu dagligen.

MEN, nu r det som s att jag sitter p en bunke diverse preparat, bde lagliga och olagliga.

Jag tnkte ta hjlp av dessa preparat fr att bli ren, utan bli beroende av ngot av det andra d sklart, lol. Men mngderna av dom andra r cirka en veckodos per preparat.

Min frga r bara vilket av dom ska jag ta nr jag inleder min AT och i vilken ordning, allts om jag skulle lgga upp ngot slags schema, hur hade ni gjort om ni haft tillgng till detta och ska kliva av Trammen?

Och slopa allt trams med att ta det som en man o g CT, lid igenom skiten etc etc, nu r det som det r och jag behver fungera dagligen pga vissa skl, s har svrt fr att ligga och m kasst 1-2 veckor, fr d kollapsar visa saker.

S med hjlp av fljande preparat, hur hade ni lagt upp ett "schema" fr att s lindrigt som mjligt komma undan ATn p Trammet.

Jag har
Lyrica (300mg) tabs
Metadon 5mg/ml flytande
Subutex 1st 8a
Bensedine
Valium Roche 10mg
5htp (100mg) Tabs
Taurine (500mg) Tabs
Magnesium tabletter
Div vitaminer

Som sagt skippa all bullshit om att slopa det, g CT bla bla. Jag vill veta hur hade ni gjort om ni haft denna tillgngen och skulle sluta med tram. Vilket brjar ni med och vilka preparat avslutar ni med tex? Som ett slags "Schema". D jag sjlv inte blir klok p hur fan jag ska g tillvga, Ltt det kilar ivg t det "roliga" hllet istllet"

Black seed oil och i ndfall SSRI
Citera
2024-01-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
G inte CT. Trappa ner och anvnd kratom. Det nskar jag att jag gjort. Skulle dock kpa lsvikt och bra kvalitet.

Absolut, sjukt svrt fr en okunnig att hitta kvalitet p det dock..
Citera
2024-01-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Black seed oil och i ndfall SSRI

Black seed oil ? Aldrig hrt talas om
Citera
2024-01-02, 19:09
Medlem
Citat:
Hej!

Jag har
Lyrica (300mg) tabs
Metadon 5mg/ml flytande
Subutex 1st 8a
Bensedine
Valium Roche 10mg
5htp (100mg) Tabs
Taurine (500mg) Tabs
Magnesium tabletter
Div vitaminer

Som sagt skippa all bullshit om att slopa det, g CT bla bla. Jag vill veta hur hade du gjort om ni haft denna tillgngen och skulle sluta med tram. Vilket brjar du med och vilka preparat avslutar du med tex? Som ett slags "Schema". D jag sjlv inte blir klok p hur fan jag ska g tillvga, Ltt det kilar ivg t det "roliga" hllet istllet"

Minska ner p alla olagliga preparat, lite sakta och skert. Vitaminer kan du vl hlla p med som du du vill. Ta lite mindre dag fr dag, det som rknas som knark. Den dr bunkern verkar vara din "ndutgng", att du typ inte ska behva ta det som en man. Du kommer frmodligen knna dig mindre som man, ja ja, ibland r man inte den mannen man vill vara. Men vet du, det r ok! Men vilken man man r om man tar tag i sina problem och blir en tillgng fr familjen. Det kan/r du.
Citera
2024-01-02, 23:19
Medlem
Nr jag klev av ett flerrigt tram bruk p 2-3 gram om dagen s slopa jag allt p en gng och brjade ta lgdos stesolid under ca 10 dagar. Dessa dagar var egentligen ganska uthrdliga frutom att jag var lite vck och kanske inte det bsta sllskapet.

Sedan gick jag CT i ca en till tv veckor, men dessa blev ett rent helvete frmst pga brainzaps och smnlshet s jag vek ner mig och brjade ta en mycket liten dos bens mot kvllen (hade klockan 18 som stenhrd regel) och en Imovane till natten s jag fick sova.
Detta blev som dag och natt bara man klarade sova igen!
Hade jag gjort om det hade jag anvnt mig av kratom och tidigare fasat ut benson, mjligtvis ngon ssri ocks fr att motverka alla jobbiga brainzaps fr de var hemska.
Brja grna med magnesium och vitaminer s fort du kan s du bygger upp nivn i kroppen, hjlper mot muskelryckningar och lite mot myrkryp i benen sen nr du hoppar av. Bestm en dag och byt ut trammen mot kratom och s lite stess du klarar, efter ngra dagar skippar du benson frutom om du behver lite fr att sova, smnen r skitviktiga! Aktivera dig s gott du kan med jobb promenader eller sysslor det bde gr dig trtt fr tiden att g och pskyndar tillfrisknandet.

Anvnd s lite hjlp medel du kan utan att plgas ondigt mycket, ju mindre hjlpmedel ju fortare r det fysiska ver men inte heller ngon ide att plgas bara fr att vara tuff.
Skulle sga att det fysiska var ver p ca 6-7 veckor fr mig dr jag klarade mig helt utan hjlpmedel sen.

Men! Och ett stort men, sen kommer mnader av nedstmdhet, depression, orkeslshet och allmnt letargi😕 fr det rekomenderar jag en samtalskontakt om du inte har ngon du kan vara ppen med och eventuellt en ssri.

Det r det absolut svraste jag gjort ngon gng men jag gjorde det tyvrr lite svrare t mig sjlv n ndvndigt dels pga sambon och okunnighet. Men det gick nd tmligen fort att bli frisk och medicin fri, men efter ett halvr av post akut abstinens och lite annat trkigt i livet fll jag tillbaka tyvrr vilket jag ngrar varje dag. Det man var rdd att frlora d pga depressionen r en droppe i havet av vad man frlorat av ytterligare r p opiater med facit i hand.

Stt alltid nykterheten frst om du blir av med beroendet fr allt du lter g fre den frlorar du nd sen om du fortstter knarka tyvrr..

Mvh
Citera
2024-01-03, 01:31
Medlem
Citat:
Black seed oil ? Aldrig hrt talas om

Svartfr-olja, svartkummin, romersk kamomill r andra namn. Nigella Sativa p latin

Tanken r inte s dum. Den kan verka kramplsande, smrtstillande, anti bakteriell, vidgar bronkit m.m. Frhllandevis billig och laglig. (Kp kallpressad opastriserad)
Citera
2024-01-03, 08:44
Medlem
Psykdoktorns avatar
Citat:
Hej!

Jag har
Lyrica (300mg) tabs
Metadon 5mg/ml flytande
Subutex 1st 8a
Bensedine
Valium Roche 10mg
5htp (100mg) Tabs
Taurine (500mg) Tabs
Magnesium tabletter
Div vitaminer

Jag tycker sklart att du i frsta hand ska vnda dig till vrden fr att f hjlpt med nedtrappningen. Tramadol hmmar neuronalt terupptag av serotonin och mnga patienter blir drfr nedstmda i samband med utsttning.

Hur gick nedtrappningen frn 1000mg till dosen du str p idag? Vad menar du med att du str p 4-600mg/dygn? Det r aldrig fel att pausa en nedtrappning men att vxla mellan doser eller att hja dosen br du i regel undvika. Tar du ngra andra mediciner och/eller droger? Ska du ha ett nedtrappningschema s behver du starta p en specifik dos.

terkom med svar s ska jag om jag kan bidra med lite matnyttiga rd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in