Citat:
Ursprungligen postat av
olofzzon
Tråkigt att du är så geografiskt snäv. Hade vattendraget fått ligga längre norröver, hade du kommit billigare undan. Samma livsstil, skogsstjärna och eka med snurra, fast bara du kunnat glömma Växjö.
Mellan Kristianstad och Växjö är det ca 14 mil och med kust till kust också så blir det många orter med långt över miljonen invånare (tror jag utan att ha räknat efter).
Tittade på Rebecka Martinsson och Jägarna på TV och känner inte att Norrland är för mig. Vill ha lite längre sommar än Stockholm, inte kortare. Har t o m funderat på Medelhavets norra kust lite så...
Älskar att ringa Visma SPCS-supporten i Växjö - vi behöver aldrig upprepa oss utan förstår direkt vad vi säger varann.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5...an-38-17827138
Exempel på vad jag vill ha ovan: hus utan påträngande grannar, stor ekonomibyggnad för bilverkstad/verkstad, stor tomt för odling av mat, byn har en ICA, hyggliga kommunikationer till köpcenter, (Älmhult (Ikea),Växjö (allt annat)) tåg (Alvesta), stor väg (E4) och flygplats (liten i Växjö, stor i Köpenhamn). 1,6 MSEK känns lite dyrt men kanske det är rätt pris?